רכב חדש | פיצ'ר

סופר מיני, ג'יפונים ומיני וואנים: לקיה וליונדאי צפויה שנה גדושה

במהלך 2021 צפויים לנחות בישראל שורה של דגמים חדשים של קיה ויונדאי • כל מה שצריך לדעת 

 ב-2020 שובשה כל המערכת התעשייתית והשיווקית הגלובלית המורכבת של תעשיית הרכב העולמית בשל מגפת הקורונה. כל זה (עדיין) לא ישפיע על מבול הדגמים החדשים שינחתו כאן ב־2021 בדגש על יותר הנעה ירוקה, שפע רכבי פנאי וכנראה שגם לא מעט כסף. אלו הם הדגמים הבולטים של קיה ויונדאי. 

מאאודי ועד קיה: לכל הדגמים החדשים שינחתו כאן השנה

קיה לא עוצרת בפיקנטו וספורטאז'

אחת החדשות החשובות של קיה ל-2021 היא הדור החדש של רכב הפנאי ספורטאז', שמבוסס על הדור החדש של יונדאי טוסון שיקדים אותו בכמה חודשים (ע"ע). הרכב, שיושק באירופה במחצית השנייה של השנה, יתאפיין בעיצוב מתון יותר משל האח יונדאי טוסון, אבל עדיין ייראה חדשני ועתידני. יהיה לו תא נוסעים מתקדם על טהרת המסכים הדיגיטליים, לפחות בחלק מהגרסאות, בליווי קפיצה משמעותית באיכות החומרים ובמערכות הבטיחות האקטיביות. מערכות ההנעה יהיו מקבילות לטוסון והמעניינת בהן היא גרסת פלאג-אין חזקה עם מנוע 1.6 ליטר טורבו, מנוע חשמלי חזק והספק משולב של 227 כ"ס. סביר להניח, שתהיה גם גרסת בנזין לטובת ציי הרכב.

קיה פיקנטו הרוויחה ב-2020 מהעובדה שהאחות/מתחרה יונדאי I10 החדשה עברה לפניה חידוש מקיף, שבמסגרתו היא איבדה את התיבה האוטומטית הפופולרית שלה לטובת תיבה רובוטית. השנה, כאשר יסתיים מאגר המלאי של הפיקנטו היוצאת תגיע אלינו גם הפיקנטו החדשה. יותר גדולה, יותר מעודנת, הרבה יותר מתוחכמת, אבל עם אותה תיבה רובוטית שלא זוכה לפופולריות רבה בישראל.

פיקנטו 2021: גדולה ומאובזרת יותר / צילום: יח"צ
 פיקנטו 2021: גדולה ומאובזרת יותר / צילום: יח"צ

הדור החדש של הסורנטו כבר בדרך לכאן, ויביא עימו קפיצת דרך בעיצוב ובמיצוב בדומה לבן הדוד "סנטה פה". תא הנוסעים עבר שדרוג פרימיום מקיף עם מערך רוחבי של מסכי LCD, חומרי דיפון איכותיים ומערך מקיף מאוד של עזרי בטיחות. בסיס הגלגלים צמח בכ-3.5 סנטימטרים ל-2.81 מ' לטובת המרחב הפנימי, וגם תא המטען התקני גדול יותר ב-30% אפילו כאשר כל המושבים מאוכלסים. החידוש העיקרי בסורנטו הוא גרסת פלאג-אין מתוחכמת, שמשלבת מנוע 1.6 ליטר טורבו, מנוע חשמלי וסוללה נטענת בהספק כולל של 230 כ"ס. מועד הגעת הגרסה הזו אלינו טרם ידוע.

קיה כבר חשפה תמונות של הדור החדש לגמרי של המיניוואן הגדול "קרניבל", שיגיע אלינו ב-2021. הרכב גדול אפילו מקודמו הענק עם אורך של 5.15 מ' מפגוש לפגוש ויש לו עיצוב עדכני, שמדמה רכב קרוס-אובר בהתאם לצו האופנה. התא מפואר ומגיע בתצורה של 7 או שמונה נוסעים ויש לו מערך פיקוד דיגיטלי רוחבי בנוסח מרצדס שלוקח את האווירה והעיצוב למחוזות הפרימיום. עדיין לא ידוע עם איזה מנוע הוא יגיע לישראל.

הגרסה החשמלית של ה־NIRO תצטרף רשמית לאחותה ההיברידית והיא תהיה אחת החשמליות "העממיות" (יחסית כמובן) עם טווח הנסיעה הארוך ביותר שמוצעות בישראל: כ-440 ק"מ בתקן WLTP. לקיה "אקסיד", שנחתה כאן במהלך 2020, יצטרפו גרסה היברידית עם מערכת הנעה מקבילה לזו של הנירו וגם גרסת בנזין מקובלת עם סיוע היברידי "קל".

קבוצת יונדאי תתחיל להשיק ב-2021 את משפחת הדגמים החשמליים העתידית שלה, שמבוססים על הפלטפורמה הייעודית החדשה E-GMP. הפלטפורמה הזו תשמש בסיס לדגמים רבים של קיה והראשון שבהם, שיושק בעולם כבר במחצית הראשונה של 2021, נושא את שם הקוד קיה CV. זהו קרוס-אובר פרימיום חשמלי-ספורטיבי, שמאמץ מראה חדש ונועז עבור המותג השמרני למעט החרטום, שמזכיר קצת את הסטינגר. הרכב, שמיועד לתת מענה לטסלה Y, יצויד במארז סוללות מתוצרת SK הקוריאנית עם קיבולת של 75 עד 100 קילוואט וטווח של עד כ-500 קילומטר. המחיר מכוון גבוה יותר ממה שלקוחות קיה רגילים, אולם את הפער עשויה לסגור גרסה חשמלית של ה"סלטוס" הפופולרי בישראלי, שגם היא תושק בעולם במחצית הראשונה של 2021 ותצויד במכללי ההנעה של יונדאי קונה החשמלית.

יונדאי: חידושים בכל הקטגוריות

שנה עמוסה בדגמים ממתינה ליונדאי והיא מתחילה את 2021 דווקא מלמעלה, עם הניסיון הנועז ביותר שלה עד כה לשבור את תקרת הזכוכית של התדמית העממית. ה־PALISADE הוא רכב כביש־שטח "פול-סייז" שתוכנן ספציפית עבור השוק האמריקאי ומציע ממדי ענק, תא נוסעים סופר-מפואר לעד שמונה נוסעים וציוד בטיחותי מתקדם. גם המנוע מגיע מההיצע האמריקני של יונדאי - V6 בנפח 3.8 ליטר, ללא טורבו, שמייצר 291 כ"ס.

באגף המשפחתי תחזור אלינו האלנטרה החדשה, שמציעה כמה חידושים גדולים ובראשם הנעה היברידית, שעתידה להציב תחרות לא קלה לקורולה ההיברידית. העיצוב החיצוני בולט ומוחצן ומאמץ את קו העיצוב החדש שראינו בסונטה החדשה ובטוסון, עם גריל מחורץ ועצום ממדים וקווי מתאר זורמים לאחור. תא הנוסעים דיגיטלי למהדרין וכולל מערך מקיף של מערכות סיוע בטיחותיות. מערכת ההנעה ההיברידית כמעט זהה לזו של האיוניק עם 140 כ"ס ושידוך לתיבה ייעודית. לצידה תוצע גם גרסת בנזין רגילה.

יונדאי אלנטרה 2021: מתחרה היברידית לקורולה / צילום: יח"צ
 יונדאי אלנטרה 2021: מתחרה היברידית לקורולה / צילום: יח"צ

איוניק האצ'בק המוכרת והפופולרית עתידה לעבור מיצוב מחדש במסגרת תת-המותג "המחושמל" של יונדאי, שיושק בקיץ 2021. היא תופיע תחת השם "איוניק 5" בגרסה חשמלית משודרגת עם טווח של עד כ-450 ק"מ, תהיה יוקרתית ובעלת נוכחות ותציע מנועים עם הספקים של עד למעלה מ-300 כ"ס. ספק אם היא תגיע לישראל לפני 2022.

על המדוכה נמצא גם הטוסון החדש, שזה עתה הושק באירופה. עיצובו נוטש את המראה "הנחמד" לטובת עיצוב מוחצן, עתיר זוויות מורכבות וגריל עצום ממדים, שמחולק לפסים אופקיים, שגולשים גם לפנסי החזית. הוסיפו לכך אפשרות של צבעים נפרדים למרכב ולגג וקיבלתם רכב שמדבר בטון הרבה יותר קולני ממה שלקוחות יונדאי רגילים אליו. תא הנוסעים שואף למחוזות הפרימיום וכולל הרבה מערכות פיקוד, בידור, בקרה ותקשורת מדור אחרון. התא עצמו מרווח יותר ומבחר המנועים כולל שתי גרסאות של מנוע ה-1.6 ליטר טורבו-בנזין של יונדאי, עם 150 ו-180 כ"ס, כאשר הגרסה החזקה מגיעה עם אופציה להנעה כפולה. יש גם טורבו-דיזל עם 136 כ"ס. כל המנועים, לפחות באירופה, מצוידים במערכת היברידית "קלה", אם כי יש צפי לגרסת פלאג-אין שתצטרף להיצע בעתיד.

באגף הסופר מיני תנחת כאן יונדאי I20 החדשה, שכבר מיוצרת ונמכרת באירופה. למכונית יש עיצוב ספורטיבי מושחז שמזכיר מאוד, כנראה לא במקרה, את סיאט איביזה החדשה. היא גדולה מעט מהמכונית היוצאת, מעט יותר מרווחת ומציעה תא מטען גדול יותר. הגרסה האוטומטית משדכת בין מנוע 1 ליטר טורבו עם מערכת היברידית "קלה" בהספק 120 כ"ס לתיבה כפולת מצמדים ויש גם גרסה בסיסית יותר עם מנוע 1.4 ליטר מסורתי.

באגף העדכונים התקופתיים יגיעו אלינו במהלך 2020 מתיחות פנים ועדכונים לאקסנט, יונדאי קונה (כולל גרסה חשמלית משודרגת) ו-I30. אלה יצטרפו לסנטה פה המשודרג שכבר פותח את 2021 עם עיצוב פנים מתקדם, אבזור מפואר ומנוע טורבו-דיזל בלבד.