עוד מינוי זמני: קובי בליטשטיין מונה למ"מ מנכ"ל משרד האוצר

בליטשטיין משמש כיום בראש מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר, וימשיך לכהן בשני התפקידים במקביל • המינוי מגיע לאחר שנציבות שרות המדינה קבעה כי בעת הזו לא ניתן למנות מנכ"ל קבע מחוץ לעובדי שירות המדינה

קובי בליטשטיין / צילום: כדיה לוי
קובי בליטשטיין / צילום: כדיה לוי

עוד מינוי זמני: שר האוצר  ישראל כ"ץ מינה את קובי בליטשטיין, ראש מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר, למ"מ מנכ"ל  משרד האוצר. זאת בשל קביעת נציבות שירות המדינה כי, בעת הזו, לא ניתן למנות מנכ"ל קבע מחוץ לעובדי שירות המדינה. בליטשטיין ימלא תפקיד זה בנוסף לתפקידו הנוכחי כראש מטה התשתיות הלאומיות.

ההחלטה התקבלה בין היתר לאחר שהחשכ"ל יהלי רוטנברג סרב להתמנות לתפקיד, למרות שהוצע לו. אפשרות מינויו של רוטנברג לתפקיד עלתה לאחר שנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ' הודיע כי לא יאפשר לשר האוצר ישראל כ"ץ למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ"ל המשרד, זאת על רקע הסמיכות לבחירות לכנסת.

בנוסף, בחן השר כ"ץ את האפשרות להטיל את התפקיד על מנהל רשות המסים ערן יעקב, אשר שימש כמ"מ המנכ"ל מאז התפטרותה של המנכ"לית קרן רטנר, אולם הודיע לבסוף כי החליט שבנסיבות הקיימות לא יוכל להקדיש את הזמן הנדרש לעבודת המנכ"ל בנוסף למילוי תפקידם הנוכחי.

במסגרת תפקידיו כיהן בליטשטיין, בין היתר, כמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, כמנכ"ל בפועל וסמנכ"ל פיתוח ותשתיות, סמנכ"ל משאבי אנוש וראש מנהל תכנית נתיבי ישראל. בליטשטיין מכיר היטב את עבודת הממשלה, ובנוסף הוא בעל ניסיון כעורך דין במגזר הפרטי.

בליטשטיין הוא אל"מ במילואים אשר שירת בצה"ל במשך 25 שנה במגוון תפקידי פיקוד ומטה בחיל התקשוב. הוא נשוי ואב ל-3 בנות, בעל תואר ראשון בחוג המשולב כלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן, תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו וכן תואר שני במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.