מסתמן: חברת הקמעונאות המקוונת קוויק תיאלץ להפחית במחיר ההנפקה

עפ"י ההערכות, השווי של קוויק יהיה נמוך בעשרות אחוזים משווי בטווח של 400-500 מיליון שקל שלפיו התכוונו להנפיק תחילה

אתר קוויק / צילום: צילום מסך
אתר קוויק / צילום: צילום מסך

חברת הקמעונאות המקוונת  קוויק (Quik), ובשמה הבורסאי "ברינג ברינג סולושנס", ממשיכה ברוד שואו שלה לקראת הנפקת מניותיה בבורסת תל אביב מול הגופים המוסדיים. זאת, כשעל-פי הערכות בשוק, בעלי החברה, ובהם רשת סופר-פארם, החברה המרכזית למשקאות (יצרנית קוקה-קולה) ויבואנית הרכב יוניון השקעות של ג'ורג' חורש, יידרשו להתפשר על מחיר החברה בהנפקה, כדי להבטיח את השלמתה כמתוכנן.

בשלב הנוכחי, ככל הידוע, הגופים הגדולים העשויים לקחת חלק בהנפקה בוחנים את השווי שלפיו יסכימו לקחת חלק בהנפקה ועדיין לא קיבלו החלטה לפי איזה שווי יסכימו לקחת בה חלק. ואולם על-פי ההערכות, שווי זה יהיה נמוך בעשרות אחוזים משווי בטווח של 400-500 מיליון שקל שלפיו ביקשו בעלי קוויק לבצע את המהלך תחילה.

מנגד, ניתן להעריך כי בעלי מניותיה של קוויק לא יסכימו לקיצוץ חד מדי במחיר, לטעמם, ביחס לשווי שלפיו הם מעוניינים לבצע את  ההנפקה, כך שבמקרה שבו הפערים בין הצדדים יהיו גדולים מדי, ההנפקה עשויה להידחות או אף להיגנז.

צמיחה מואצת לצד גידול בהפסדים

קוויק מספקת פלטפורמה למכירת מוצרי סופרמרקט באונליין, שאותם היא מלקטת מחנויות של קמעונאים ושולחת אותם לבתי הלקוחות בפרק זמן של כמה שעות. טיוטת תשקיף של החברה חשפה צמיחה מואצת בהיקף פעילותה לצד הפסדים גדלים.

החברה נהנתה ב-2020 מעלייה חדה בהכנסותיה, בהשפעת משבר הקורונה, כך שהן הגיעו ל-87 מיליון שקל בין ינואר לספטמבר 2020, לעומת הכנסות של 26 מיליון שקל ב-2019 כולה. הפסדיה של קוויק הסתכמו בינואר-ספטמבר בכ-28 מיליון שקל, המצטרפים להפסדים מצטברים של כ-44 מיליון שקל שהציגה החברה בשלוש שנים שחלפו מאז הקמתה ב-2017.

רואי החשבון של קוויק מפנים את תשומת-לב המשקיעים למצב עסקי החברה, ולהערכות ההנהלה והדירקטוריון "להשגת מקורות שיאפשרו לה לפרוע את התחייבויותיה בעתיד הנראה לעין". בקוויק מעוניינים לגייס כ-100 מיליון שקל, ואת ההנפקה מובילה חברת החיתום פועלים אי.בי.אי.

החברה, בניהולו של אבירם גנות, היא קמעונאית מזון מקוונת, המתבססת על מודל ייחודי בשוק הישראלי. אין לה מלאים או חנויות פיזיות, ומהותה היא פלטפורמה למכירת מוצרי סופרמרקט באונליין, שאותם היא מלקטת מחנויות של קמעונאים אחרים, ושולחת אותם לבתי הלקוחות בתוך פרק זמן קצר של שעות בודדות.