שר הפנים הגרמני: שוקלים עצירת הטיסות למדינה - "כמו שישראל עושה"

בראיון לעיתון גרמני, ציין שר הפנים הורסט זיהופר כי המדינה שוקלת בהחמרת ההגבלות על הטיסות בשל החשש ממוטציות של נגיף הקורונה • "האוכלוסייה הגרמנית, שמקבלת על עצמה הגבלות חמורות ונוקשות, מצפה שנגן עליה בצורה הטובה ביותר"

שר הפנים הגרמני הורסט זיהופר / צילום: Associated Press, Michael Sohn
שר הפנים הגרמני הורסט זיהופר / צילום: Associated Press, Michael Sohn

גרמניה שוקלת "אפשרויות דרסטיות" לעצירת התנועה האווירית אליה וממנה בשל החשש ממוטציות של נגיף הקורונה; כך אמר היום בראיון לעיתון "בילד" שר הפנים הורסט זיהופר. נכון להיום החמירה המדינה את הדרישות ממי שנכנסים מאזורים שבהם יש ריבוי מקרי קורונה וכן סכנה לווריאנטים מדבקים או קטלניים יותר, אך לדברי זיהופר יש לשקול צעדים נוספים.

לדבריו, "הסכנה הניצבת בפנינו מהמוטציות השונות של נגיף הקורונה מחייבת אותנו לדון ולחשוב על אפשרויות דרסטיות בממשלה". בין השאר, ציין את האפשרות "להוריד את התחבורה האווירית לגרמניה לרמה כמעט אפסית - כמו שישראל עושה כעת". זיהופר ציין בכל מקרה את הצורך בבדיקות גבול נוקשות יותר ובמניעת כניסה של מי שלא ביצעו בדיקה לפני הטיסה.

שר הפנים הגרמני הוסיף: "האוכלוסייה הגרמנית, שמקבלת על עצמה הגבלות חמורות ונוקשות, מצפה שנגן עליה בצורה הטובה ביותר בפני התפשטות מהירה של הקורונה וזינוק במספר המקרים".

בגרמניה יורד בהדרגה בימים האחרונים ממוצע מספר המקרים היומי של קורונה, אך מספר המתים נשאר גבוה. הממשלה עומדת בפני ביקורת רבה על נושא אי-השגת החיסונים ועל המבצע האטי והכושל לחלוקתם לאוכלוסיות בסיכון.