ליצמן לנתניהו: הקצה 2.5 מיליארד שקל לדיור או שהמחירים צפויים לעלות

שר השיכון ליצמן פנה לרה"מ נתניהו, ולשר האוצר כ"ץ וביקש להקצות 2.5 מיליארד שקל לתוכנית הכלכלית עליה הם הכריזו לנושא הדיור, "וזאת במטרה למנוע הידרדרות של שוק הדיור למציאות של משבר המלווה במחסור בדירות ועלייה אפשרית במחירי הדיור"

שר השיכון יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות
שר השיכון יעקב ליצמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

שר השיכון יעקב ליצמן פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולשר האוצר ישראל כ"ץ וביקש להקצות 2.5 מיליארד שקל לתוכנית הכלכלית עליה הם הכריזו לנושא הדיור. "וזאת במטרה למנוע הידרדרות של שוק הדיור למציאות של משבר המלווה במחסור בדירות ועלייה אפשרית במחירי הדיור". השר הזהיר, כי על פי תוצאות מכרזי המקרקעין האחרונים שפרסמה רמ"י, יש עדות לעלייה עתידית של מחירים.

במכתב ששלח לשניים הזהיר שר השיכון, כי אם הממשלה לא תתמוך בענף הבנייה בהיקף של 2.5 מיליארד שקל, היא תצטרך לעשות זאת בעתיד בהשקעה תקציבית גדולה אף יותר. הוא הצביע על פער שהולך ומתרחב בין הצורך הדמוגרפי בדיור, לבין ההאטה בהתחלות הבנייה.

ליצמן ביקש לחלק את הסכומים בין השקעה תקציבית בפרויקטי תשתית בתחומי התחבורה, ניקוז וטיהור שפכים, להשקיע בכיתות לימוד וגן ולהעניק מענקי עידוד נוספים לרוכשי דירות בפריפריה.

בהמשך מכתבו מתייחס ליצמן למכרזי רמ"י שמעידים לפי השר על מגמה של עליית מחירים. השר כתב כי "עליה זו תצטרף למגמה שהחלה כבר עתה בשוק הדיור, כפי שניתן לראות בפרסום האחרון של הלמ"ס, לפיו בהשוואת העסקאות שבוצעו בתקופה הנוכחית לעומת התקופה המקבילה אשתקד... מחירי הדירות עלו ב-3.2%".