אינטרקיור זינקה 41%: ממזגת את קנדוק לחברת SPAC קנדית לפי שווי של 300 מיליון דולר

מניית אינטרקיור זינקה ב-41%, לשווי של 660 מיליון שקל • בכוונת אינטרקיור לרשום את החברה בהמשך למסחר גם בנאסד"ק, וזהו אחד התנאים לעסקה

אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אהוד ברק, יו"ר אינטרקיור / צילום: שלומי יוסף, גלובס

חברת אינטרקיור שמחזיקה ב-100% ממניות חברת הקנאביס קנדוק, הודיעה על חתימת הסכם מיזוג לתוך חברת Subversive Real Estate Acquisition REIT LP, שהיא חברה למטרות רכישה (SPAC) שבקופתה 225 מיליון דולר. חברת ה-SPAC נסחרת בבורסה הקנדית NEO, בורסה שהוקמה ב-2014 עבור חברות קנדיות עתירות טכנולוגיות. בבורסה הזו נסחרות גם מספר חברות קנאביס. בתגובה זינקה מניית אינטרקיור ב-41% במסחר היום (ג') בתל אביב, לשווי של 660 מיליון שקל.

המיזוג ייצג שווי של 300 מיליון דולר לאינטרקיור בעת המיזוג. בכוונת אינטרקיור לרשום את החברה בהמשך למסחר גם בנאסד"ק, וזהו אחד התנאים לעסקה.

עסקאות SPAC בנויות כך שהמשקיעים בחברה מזרימים כסף לקופתה לפני שהם יודעים איזו חברה תירכש, אך אם אינם מרוצים מן העסקה שנחתמה, הם יכולים לסגת מן העסקה. ההסכם הנוכחי כולל תנאי לפיו העסקה תצא לפועל רק אם יישארו בקופה 55 מיליון דולר לפחות. אתמול הודיעה ה-SPAC לאינטרקיור כי ישנם משקיעים חדשים שמעוניינים להקצות 65 מיליון דולר לפי השווי שנקבע, 300 מיליון דולר.

אינטרקיור מובילה את סקטור הקנאביס בישראל מבחינת שווי שוק (459 מיליון שקל), ובדו"חות האחרונים, לאחר צמיחה משמעותית, התמקמה לראשונה בצמרת גם מבחינת הכנסות (22.5 מיליון שקל) והרווחיות של החברה הבת קנדוק, שהגיעה לכ-32% מהמחזור.

בסוף דצמבר הייתה אינטרקיור הראשונה להוציא לאירופה משלוח יצוא של קנאביס ישראלי, והיא גם מהמובילות בתחום יבוא הקנאביס לישראל, באמצעות שיתופי פעולה אסטרטגיים עם החברות הבינלאומיות המובילות.

מי שמזוהה ביותר עם החברה הוא היו"ר שלה, ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. מנכ"ל אינטרקיור הוא אלכס רבינוביץ'.