דריו גייסה 70 מיליון דולר ורוכשת את חברת יישור הגב Upright

חברת המידע הרפואי דריו שצמחה מהתחום של בדיקות סכרת באמצעות הטלפון רשמה ברבעון האחרון הכנסות של 2 מיליון דולר בלבד, אולם היא חתמה על מספר עסקאות אסטרטגיות עם לקוחות משמעותיים, ומניית החברה עלתה ב-200% • במקביל לגיוס, דריו רוכשת את חברת אפרייט, אשר משווקת חיישן לשיפור היציבה

ארז רפאל / צילום: דור מלכה
ארז רפאל / צילום: דור מלכה

חברת המידע הרפואי דריו, אשר צמחה מהתחום של בדיקות סכרת באמצעות הטלפון הסלולרי וכיום היא ממוקדת בניהול מחלות כרוניות באמצעות הסלולר במספר תחומים, הודיעה על עסקה במסגרתה תגייס דריו 70 מיליון דולר. במקביל לגיוס, דריו רוכשת את חברת אפרייט, אשר משווקת חיישן לשיפור היציבה.

דריו רשמה ברבעון האחרון הכנסות של 2 מיליון דולר בלבד, אולם היא חתמה על מספר עסקאות אסטרטגיות עם לקוחות משמעותיים, ומניית החברה עלתה ב-200%. היום, לפני ההודעה, נסחרת החברה לפי שווי של 190 מיליון דולר. דריו הכריזה כי יחד עם אפרייט, קצב ההכנסות השנתי יעמוד על 20 מיליון דולר לשנה. מכאן ניתן להעריך כי ההכנסות של אפרייט גבוהות מ-10 מיליון דולר, וכן מן ההכנסות של דריו נכון להיום.

בין המשקיעים בסבב נמצאים גורמים מסודיים וביניהם Nantahala Capital Management, Perceptive Advisors, Driehaus Capital Management, Farallon Capital Management, Pura Vida Investments ואחרים.

ארז רפאל, מנכ"ל החברה, מסביר כי: "אולי יש מי שזוכרים אותנו כחברת הסכרת שפיתחה תוסף לטלפון הסלולרי המאפשר לבצע בדיקות גלוקוז באמצעותו. אבל אנחנו תמיד אמרנו שמדידת הגלוקוז, והכסף שעשינו ממכירת המתכלים לביצוע המדידה, הם רק כרטיס הכניסה שלנו. תמיד אמרנו שמה שמעניין אותנו הוא המידע האיכותי שהמטופל מעביר לתוך הסמארטפון באמצעות הבדיקות הללו, ושהמטרה שלנו היא להיות חברת מידע.

"בשנים האחרונות אני אומר שוב ושוב - התחלנו כחברת סכרת, נהיה חברה המטפלת במחלות רבות. התחלנו כחברת אבחון - במטרה להיות חברת טיפול. התחלנו כחברה המוכרת מוצרים ישירות לצרכן - כדי להגיע בסופו של דבר ללקוחות שהם מעסיקים או חברות ביטוח.

"כשמפתחים אפליקציית בריאות דיגיטלית, קודם כל צריך למכור אותה ישירות לצרכן, כדי לוודא שהיא מועילה עבורו ונוחה לו ושהוא באמת משתמש בה. רק אחרי שצוברים ניסיון עם הצרכן ומידע והוכחה שההתערבות מול הצרכן עובדת - אז אפשר לגשת ללקוחות שבאמת יודעים לשלם".

אחרי שדריו צברה מידע על המטופלים, היא הראתה כי המידע הזה עוזר לרופאים לקבל החלטות נכונות יותר לגבי פרוטוקול הטיפול בסכרת, וגם הראתה כי קואצ'ינג דיגיטלי מותאם אישית שמוצע למטופלים דרך המכשיר, עוזר להם להיצמד לפרוטוקול הטיפול שנקבע. התוצאה הייתה ירידה מובהקת במדדי הסכרת, כפי שהדגימה החברה.

דריו אוהבת להשוות את עצמה לחברת Livongo Health, שהתמזגה עם ענקית הרפואה מרחוק Teladoc לפי שווי של 18.5 מיליארד דולר לליבונגו. גם ליבונגו החלה כחברת סכרת, כאשר ההבדלים העיקריים הם שהיום ליבונגו מנהלת מצבים רפואיים רבים, וגם שהקואצ'ינג שלה שם דגש רב יותר על בני אדם ולא על הייעוץ הדיגיטלי, ולמעשה היא מהווה רשת של קואצ'רים, ולא תוכנה. אולם, חלק משמעותי מהערך של ליבונגו מגיע דווקא מן המידע הדיגיטלי שיש לה, והייעוץ הדיגיטלי המותאם אישית.

"ליבונגו ביצעה הנפקת ענק ועד שנרכשה גייסה כמיליארד דולר", אומר רפאל. "הן השקיעו המון המון כסף כדי לשכנע את חברות הביטוח והמעסיקים להפסיק לשלם עבור מדזי סוכר ולשלם עבור מידע וניהול המחלה. חברות הביטוח מרוצות כי הן משלמות רק עבור משתמשים שהם באמת פעילים. הבזבוז הכי גדול בתחום הזה הוא מכשירים ותרופות שלא משתמשים בהם".

גם דריו ביקשה לבצע השקעות משמעותיות במוצריה ומאז 2019 גייסה כ-50 מיליון דולר בשני סבבים, לא כולל הסבב הנוכחי. כאמור, את המכירות בינתיים לא הצליחה לבנות באופן משמעותי (לעומת ליבונגו שרושמת הכנסות של 300 מיליון דולר בשנה), אבל צברה לקוחות אסטרטגיים. "המניה זזה כי עברנו ממכירה לצרכן למכירה לחברות הביטוח", אומר רפאל. "וזו גם הסיבה שבגללה ההכנסות קצת קפאו, כי אנחנו בתקופת מעבר, ואת הכסף השקענו גם בבניית צוות מכירות אמריקאי".

כיום דריו פונה לשוקי הסכרת וניהול לחץ הדם, שהם דומים בכך שהם כרוכים במדידות רבות שעליהם מבססים משטר תרופתי שהוא לפעמים מציק למטופל ולכן יש לגייס מוטיבציה כדי להתמיד בו. כעת רוכשת החברה את Upright, שעד היום מכרה חיישן שמחובר לגב הלקוח, ומנחה אותו כיצד לשפר את היציבה. "אנחנו מתכננים להסב את החברה ממכירה ללקוח ישירות, מה שהם עשו עד היום מצוין, למכירה באמצעות מרשם, ולא רק לשיפור היציבה אלא לכל הנושא של טיפול בכאבי שלד ושריר. ב-2021 אנחנו נדע למכור את המוצר הזה ללקוחות אסטרטגיים מובילים בארה"ב". שוויה של אפרייט בעסקה הוא 31 מיליון דולר, כאשר רוב התשלום הוא במניות וכ-1.5 מיליון במזומן.

עו"ד עודד הר אבן, עו"ד תמיר שגאל ועו"ד רון בן בסט מפירמת עורכי הדין הבינלאומית Sullivan ייצגו את דריו בעסקה.