שלושה חודשים אחרי פרישת המנכ"ל: חברת השילוח פריץ ממנה מנכ"ל חדש

עמוס גבאי יתפוס בפברואר את מקומו של יורם איל, שעוזב את פריץ כדי לנהל את חברת הקמעונאות של דלק • בתפקידיו הקודמים ניהל גבאי בחברת HP תחומים שונים בעולם התפעול, ובין היתר שימש כסמנכ"ל לרכש ושרשרת האספקה

שלושה חודשים לאחר ההודעה על פרישת המנכ"ל הקודם, חברת הלוגיסטיקה והשילוח פריץ (Fritz) ממנה מנכ"ל חדש. לגלובס נודע כי החברה מינתה לתפקיד את עמוס גבאי, מי שעד היום שימש כמנכ"ל החברה-הבת שלה, לבנון קוגן, מתוך תקווה לייצר בה יציבות מחודשת. בתפקידיו הקודמים ניהל גבאי בחברת HP תחומים שונים בעולם התפעול, ובין היתר שימש כסמנכ"ל לרכש ושרשרת האספקה.

גבאי יתפוס בפברואר את מקומו של יורם איל, אשר כפי שנחשף בגלובס, עוזב את החברה כדי לנהל את חברת הקמעונאות של דלק, לאחר שנרכשה על-ידי להב אל.אר ואורי מנצור.

המינוי הנוכחי יוצא לדרך לאחר רצף של טלטלות בחברת השילוח. לפני כחודש פרץ סכסוך בין החברה לבין קרן החוב ארבל של אמיר הסל, שהעניקה לבעל השליטה בפריץ, אבשלום נוריאל, מימון שיאפשר לו לרכוש 50% ממניות פריץ מידי קרן פורטיסימו ולהשתלט בחזרה על החברה.

קרן ארבל נכנסה להשקעה בחברת פריץ לפני מספר חודשים, ובמהלך החודש שעבר פנתה לבית המשפט בצעדים נגד החברה-האם של פריץ.

המינוי של גבאי מתרחש לאחר שקרן הפרייבט אקוויטי פורטיסמו מכרה את החזקותיה בפריץ כשנתיים לאחר שרכשה אותן. פורטיסימו בניהולו של יובל כהן מכרה לאחרונה 50% מהחזקותיה בחברת השילוח פריץ בחזרה לבעלים - משפחת נוריאל - אותן רכשה בתמורה לכ-200 מיליון שקל.

חברת השילוח פריץ פועלת בתחום השילוח הבינלאומי קרוב לשלושה עשורים, והיא נחשבת לשנייה בגודלה אחרי DHL-פליינג קרגו, כשהשלישית בגודלה היא מנטפילד, והיא מתחרה בחברות נוספות דוגמת קריאף גרופ ואוריין.

לחברה יש שיתוף-פעולה אסטרטגי עם ענקית השילוח הבינלאומי פדקס, והיא מעסיקה כ-1,000 עובדים. מחזור המכירות של החברה מוערך בכמיליארד שקל בשנה.