נכסים ובניין השקיעה 80 מיליון שקל בסלע נדל"ן בפרמיה של 12% על מחיר השוק

בנוסף, תקצה סלע במסגרת העסקה לנכסים ובניין 10 מיליון אופציות לא סחירות הניתנות למימוש ל-4.4% נוספים ממניות סלע במשך שנתיים וחצי לפי מחיר מימוש של 8.4 שקלים

שמואל סלבין, יו"ר קרן הריט  סלע קפיטל / צילום: איל יצהר, גלובס
שמואל סלבין, יו"ר קרן הריט סלע קפיטל / צילום: איל יצהר, גלובס

חברת נכסים ובניין משקיעה 80.3 מיליון שקל ברכישת מניות ואופציות של חברת סלע נדל"ן בפרמיה של 12% על מחיר מניית סלע בבורסה. לדברי נכסים ובניין מדובר בהשקעה פיננסית.

סלע פועלת במתכונת של קרן להשקעות במקרקעין (ריט) ומחזיקה ומנהלת נדל"ן מניב בישראל. במסגרת העסקה שנחתמה, תקצה סלע לנכסים ובניין 10.25 מיליון מניות (4.99% מהחברה) במחיר של 7.831 שקלים למניה.

בנוסף, תקצה סלע במסגרת העסקה לנכסים ובניין 10 מיליון אופציות לא סחירות הניתנות למימוש ל-4.4% נוספים ממניות סלע במשך שנתיים וחצי לפי מחיר מימוש של 8.4 שקלים. היום נסחרת מניית סלע בבורסה במחיר של 7 שקלים, המשקף לחברה שווי של 1.365 מיליארד שקל.

בהנחת מימוש מלא של כתבי האופציה תחזיק נכסים ובנין ב-9.41% מהון המניות של סלע. בחברה הבהירו היום, כי מחיר המימוש של האופציות לא יותאם בגין הדיבידנד השוטף שהיא מחלקת.

שמואל סלבין, יו"ר דירקטוריון של סלע, ציין כי "ההשקעה של נכסים ובניין בחברה, בפרמיה משמעותית על השוק, משקפת הבעת אמון בהנהלת סלע, לאחר שבעלי המניות של החברה הביעו ברוב עצום את תמיכתם בהמשך המעמד של החברה כקרן ריט. פעלנו להכנסת משקיע איכותי, ואנו שמחים מאוד על הכניסה של נכסים ובניין.

סלבין הוסיף, כי "העסקה מהווה אישוש לאיכות הנכסים ומדיניות חלוקת הדיבידנד של החברה, מהם נהנים גם המשקיעים הקטנים ומשקי הבית, אשר מהווים כמחצית מהמשקיעים בחברה. עסקה זו, עם גורם כה משמעותי בשוק, תאפשר לנו להרחיב את מוטת הפעילות של החברה, ולהמשיך לפעול לטובת המשקיעים שלה".

סלע קפיטל נדל"ן היא קרן להשקעות במקרקעין (REIT) אשר מחזיקה ב-36 נכסים מניבים בישראל בשטח כולל של 455 אלף מ"ר ו-161 אלף מ"ר של שטחי חניה. בחודשים האחרונים התמודדה החברה עם ניסיון השתלטות עוינת מצדה של חברת מבנה נדל"ן, שנכשל לבסוף.

נכסי סלע מושכרים לכ-500 שוכרים וכוללים בנייני משרדים, שטחי מסחר, תעשייה ולוגיסטיקה, תחנות תדלוק, מלון ומקבץ דיור. היקף הנכסים המניבים של החברה מסתכם ב-3.4 מיליארד שקל ונהנים משיעור תפוסה גבוה של כ-96%.

נכסים ובניין עוסקת בהשקעות בנדל"ן ונמצאת בשליטה של חברת דיסקונט השקעות (דסק"ש), שאמורה לעבור בקרוב לידיהם שלחברת מגה אור ושותפיה בעסקה שמשקפת שווי של 1.35 מילירד שקל לדסק"ש. לדברי נכסים ובניין, ההשקעה בוצעה עפ"י החלטת הדירקטוריון שלה וללא התייעצות עם צחי נחמיאס, יו"ר מגה אור.

מחברת נכסים ובניין נמסר, כי "החברה מאמינה כי תשואת הדיבידנד השוטפת של סלע, בהינתן שמירה על מעמדה כקרן ריט, ובתוספת השווי הגלום שטרם בא לידי ביטוי במחיר המניה ויכולות הצמיחה הנוספות בעתיד, אשר יושפעו גם מחיזוק ההון כאמור ויכולות הניהול של הצוות המוביל שלה, יגלמו תשואה כוללת גבוהה לחברה בניהול יתרות הנזילות שלה". את העסקה הובילה בנקאית ההשקעות גיזה זינגר אבן.

לפני כארבעה חודשים השקיעה נכסים ובניין 99.4 מיליון שקל ברכישה של 4.7 מיליון מניות של חברת נורסטאר (14.1% מהחברה) ובתוספת של 2.7 מיליון אופציות. נורסטאר שולטת בחברת הנדל"ן המניב גזית גלוב ושווי השקעתה של נכסים ובניין בה עומד כיום על כ-125 מיליון שקל.