שופט עליון בניו יורק הורה לארגון טראמפ למסור מסמכים לתובע הכללי של המדינה

האם החברה של הנשיא לשעבר זייפה שווי של נכסים מסוימים על מנת להבטיח הלוואות, הקלות מס והשקעות? • שופט בניו יורק הורה בסוף השבוע למשרד עורכי דין של ארגון טראמפ למסור למשרד התובע הכללי של המדינה מסמכים הקשורים לעסקי הנשיא לשעבר

דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP
דונלד טראמפ / צילום: Patrick Semansky, AP

שופט בית המשפט העליון במדינת ניו יורק, ארתור אנגורון, חתם על צו המורה כי הוא השלים את בדיקת המסמכים שהגיעו ממשרד "מורגן, לואיס ובוקיוס", וקבע כי לפחות חלקם אינם צריכים להיות חסויים, ולכן יש להעבירם למשרד התובע הכללי של המדינה, שזימן את המשרד ואת ארגון טראמפ (Trump Organization) לבית הדין.

בית המשפט מצא כי חלק ניכר מהמסמכים שעורכי הדין של טראמפ סימנו כ"חסויים" עוסקים בהחלטות עסקיות, ולא בניסיונות טיוח או בעצות משפטיות, המוגדרות כחסויות כחלק ממערכת היחסים בין עורך הדין והלקוח שלו.

משרד התובע מחפש מסמכים הנוגעים לנכסי ארגון טראמפ, כולל נכסי Seven Springs במחוז ווסטצ'סטר, ניו יורק. התובעים אמרו במסמכי בית המשפט כי הם בוחנים האם ארגון טראמפ אולי ניפח את הערך של Seven Springs כדי לזכות בניכוי מס בסך 21.1 מיליון דולר בשנת 2015.

בשלב זה הפרקליטות עדיין לא טוענת כי נעשה פשע כלשהו, אלא עדיין נמצאת בשלב הבחינה של העובדות והמסמכים. בדיקה זו היא אחת מכמה סוגיות שבהן נבדק מרחב האחריות הפלילית הפוטנציאלית של טראמפ עם סיום תפקידו.