אבי ניסנקורן פורש מהשותפות עם חולדאי: "לוקח פסק זמן מהפוליטיקה"

ניסנקורן, שהצטרף למפלגת הישראלים, לא ישתתף בבחירות הקרובות • "כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנם ריבוי מפלגות ומועמדים, החלטתי שמוטב לזוז הצדה ולקחת פסק זמן"

אבי ניסנקורן / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן
אבי ניסנקורן / צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

שר המשפטים לשעבר, אבי ניסנקורן, הודיע לרון חולדאי על החלטתו לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. המשמעות היא שניסנקורן לא ירוץ בבחירות הקרובות ברשימת הישראלים שאותה הקים ביחד עם חולדאי.

בהודעה שמסר הסביר ניסנקורן כי "הבחירה במפלגת הישראלים הייתה אידאולוגית במטרה לקדם את אותם ערכים. אני מעריך את רון חולדאי ואת כל המועמדים ברשימת הישראלים. עם זאת, כאשר המחנה זקוק לחיבורים כדי לשרוד, וישנו ריבוי מפלגות ומועמדים, מותר גם לדעת לזוז הצידה ולקחת פסק זמן. זה מה שאני עושה היום". 

יו״ר מפלגת הישראלים, רון חולדאי, פרסם הודעה בה כתב: ״אני מכבד את אבי ואת בחירתו ומודה לו על הדרך המשותפת. אני אמשיך לעבוד ללא הרף כדי לאחד את מחנה המרכז-שמאל. ברור לכל שהדרך היחידה לייצר כוח משמעותי היא ביחד, וכל אחד יצטרך לוותר. הציבור דורש בצדק איחוד עכשיו - ובכך אני מרוכז". 

מפלגת הישראלים נחלשת

פרישת ניסנקורן מסמלת עוד הידרדרות במעמדה של הישראלים, מפלגה שאמורה הייתה להיות אלטרנטיבה שלטונית, אך בסקרים האחרונים מתקשה לעבור את אחוז החסימה. ביום חמישי פרסמנו כי גם חולדאי לא בטוח בהמשך הדרך, וייתכן כי לאחר החיבור הצפוי עם מרב מיכאלי ומפלגת העבודה הוא ילך לאחור, יציב את עצמו במקום לא ריאלי ברשימה ובסופו של דבר יישאר בעיריית תל אביב.

חולדאי, יש לומר, פרסם ביום חמישי הודעה ולפיה: "חולדאי פורש=פייק ניוז. חולדאי פועל בכל כוחו בכדי לאחד את מחנה המרכז-שמאל, בכדי שיעמוד ככוח רציני ומשמעותי מול נתניהו וקואליציית הימין-חרדים הצפויה שלו - זו האמת, ותעקבו טוב - יהיה מעניין בימים הקרובים." לא בטוח שחולדאי התכוון בכך לפרישת ניסנקורן. 

ובינתיים במפלגת העבודה 

בתוך כך, במפלגת העבודה מתכוננת מיכאלי לשלב המשא-ומתן הסופי על החיבורים למפלגות אחרות. ‏ מיכאלי העבירה החלטה בהנהלה לאישור הוועידה: "יו"ר המפלגה באישור ההנהלה יהיה רשאי לקבוע את מיקום נציגי המפלגה בתוך הרשימה המשותפת עם מפלגות אחרות". כלומר, מתן סמכות כמעט בלעדית לקביעת המיקום, על פניו אפילו בלי התחשבות בתוצאות הפריימריז.

לנו אומרים כי מדובר בסמכות של יו"ר מפלגה, וכי ברור שנציגי העבודה ישובצו לפי מיקומם בפריימריז במקומות שייוחדו לעבודה ברשימה משותפת. עם זאת, הנוסח הזה מאפשר תאורטית למיכאלי להציב מועמד של העבודה גם אם לא השתתף כלל בפריימריז, כלומר הצנחה של אישיות מבחוץ.

בעבודה הודיעו הבוקר כי המפקד המהיר שערכו הסתיים בהצלחה יתרה עם תוספת של 8,000 מתפקדים בימים ספורים, למספר של יותר מ-45 אלף מתפקדים. אלה יצביעו מחר (ב') בבחירות מקוונות לבחירת נציגי המפלגה לרשימת העבודה לכנסת (אחרי היו"ר מיכאלי). 59 מועמדים יש ברשימה, וכל בוחר רשאי להצביע עבור עד 7 מועמדים. רוב המועמדים לא מוכרים בשדה הפוליטי הארצי, למעט חברי הכנסת לשעבר עומר בר לב ונחמן שי. כן רצים אמילי מואטי, שהייתה בעבר ברשימת העבודה לכנסת אך לא נבחרה, העיתונאי חיים הר זהב, אפרת רייטן, גיל ביילין שרץ גם לראשות המפלגה, איש הקיבוצים גברי ברגיל והרב גלעד קריב. 

עוד מצטרפת לתקווה חדשה

ועוד ערבוב פוליטי לקראת הגשת הרשימות. ח"כ הילה שי וזאן מכחול לבן מצטרפת למפלגת תקווה חדשה  של גדעון סער, ולשם כך תתפטר מהכנסת. היא הייתה במקום ה-39 ברשימת כחול לבן לכנסת ה 23 כנציגת חוסן לישראל, ונכנסה ביוני במסגרת החוק הנורבגי.

ח"כ שי וזאן מסרה: "אני מאמינה שהמשימה הראשונה במעלה היא החלפת ראש הממשלה, דרך עליית מפלגת מרכז-ימין ממלכתית לשלטון. גדעון סער הוא האדם הנכון לראשות הממשלה שיידע להחזיר את היציבות הפוליטית, הכלכלית והחברתית לעם ישראל ומדינת ישראל".

סער מסר: ״אני מברך על הצטרפותה של ח״כ שי-וזאן לתקווה חדשה. שי-וזאן היא פרלמנטרית נמרצת שהצליחה, תוך תקופה קצרה, לקדם נושאים רבים למען הציבור בכנסת היוצאת. אני משוכנע שכך תעשה, וביתר שאת, בכנסת ה-24״.