רוכבת על הקורונה: חברת מכונות ההנשמה אינוויטק תנסה להנפיק בת"א

לאחר שנה אחת חזקה של פעילות מבקשת החברה לגייס הון לפי שווי של כ-350 מיליון שקל

אינוויטק , אודי קנטור מנכ"ל / צילום: איתן ריקליס
אינוויטק , אודי קנטור מנכ"ל / צילום: איתן ריקליס

חברת מכשירי ההנשמה אינוויטק (Inovytech) פרסמה טיוטת תשקיף להנפקה בבורסה בת"א. החברה הוקמה ב-2011 על ידי יוצאי מערכת הביטחון וב-2019 רשמה מכירות ראשונות בהיקף שולי. על פי ההערכות החברה מעוניינת לגייס 80-100 מיליון שקל לפי שווי של כ-350 מיליון שקל לפני הכסף.

ב-2020, על רקע פרוץ מגפת הקורונה, מכרה אינוויטק אלפי מנשמים. בתשעת החודשים הראשונים אשתקד היא רשמה הכנסות של 23.6 מיליון דולר (לעומת פחות ממיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2019) ורווח נקי של 7 מיליון דולר (לעומת הפסד של 1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה).

לאחרונה אושר לאינוויטק למכור את מוצריה בארה"ב באישור FDA, והיא מקווה כי השינוי הזה יעזור לה להרחיב את פעילותה. את הנפקת החברה בת"א מובילה חברת החיתום של לאומי פרטנרס.

אינוויטק הוקמה ומנוהלת על-ידי אודי קנטור, מבעלי השליטה בחברה, והיא מעסיקה 23 עובדים במשרה מלאה. במפעל בבית שאן, שעובד עבורה בקבלנות משנה, מועסקים עשרות עובדים נוספים.

לחברה שלושה קווי מוצר: מנשמים ניידים, קלי משקל, שיכולים לפעול באתרי חירום בבתי חולים עמוסים יתר על המידה ובביתם של חולים כרוניים, לא תלות במקור חשמל או חמצן; Lubo, מכשיר המאפשר פתיחת נתיב אוויר לתוך הריאות באופן לא פולשני; ו-SALI, מערכת המאפשרת ניטור מרחוק של המטופל. המערכת מאפשרת ניטור נשימה, סטורציה, קצב לב, ניטור א.ק.ג, החייאה מודרכת ושוק חשמלי (דפיברילציה).

החברה מציינת כי שוק המנשמים מוערך היום בכ-10 מיליארד דולר, ממנו כמחצית הם מנשמים ניידים. בחודשים האחרונים התבססו פרוטוקולים חדשים לקורונה אשר שמים פחות דגש על הנשמה, ולכן שיעור המונשמים מכלל החולים פחת. אולם, בשל התפשטות המגפה, המספר הכולל של המונשמים נמצא בעלייה.

ככל הנראה הצורך במנשמים ב-2021 יהיה נמוך מאשר ב-2020, לאחר שרוב ארגוני הבריאות הצטיידו במנשמים במהלך השנה האחרונה, אולם הקורונה אפשרה לחברה לעבור מהר ממיצוב של שחקנית של מכירות ראשונות למתחרה מן המניין בשוק, תוך זמן קצר.

בין הלקוחות של חברת אינוויטק טרם הקורונה היו צה"ל, צבא שבדיה, ארגון החירום וההצלה הלאומי של נורבגיה ובתי חולים וארגוני הצלה באירופה. מאז הקורונה היא התרחבה לכ-20 מדינות נוספות, כולל ארה"ב. גם מערכת SALI כבר פועלת במספר בתי אבות ומרכזי שיקום בגרמניה, והינה חלק מפרויקט לאומי לחיזוק רפואה דחופה בקהילה ברומניה.

בחברה הושקעו עד כה כ-40 מיליון שקל ועם בעלי מניותיה נמנים רשת בתי החולים והקליניקות הגרמנית Rhon Klinikum ויצרנית המתכלים לתחום ההנשמה Vincent Medical מהונג קונג.

אינוויטק (Inovytech)

הוקמה בשנת 2011 ● עוסקת במערכות לרפואת חירום • אודי קנטור מכהן כמנכ"ל ● ההכנסות ב-9 החודשים הראשונים של 2020 היו 23.6 מיליון דולר ● השווי המבוקש עומד על סביב 350 מיליון שקל לפני הכסף