מנכ"ל אסם לשעבר יעמוד בראש שותפות פודטק שתנפיק בתל אביב

בכוונתה של חברת ביו-מיט, בראשותו של היו"ר איציק צאיג, לגייס 25 מיליון להשקעות בתחליפים לחלבונים מהחי

איציק צאיג/ צילום: תמר מצפי
איציק צאיג/ צילום: תמר מצפי

שותפות נוספת הפועלת בתחום הפוד טק, ביו-מיט, הגישה טיוטת תשקיף להנפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב, שבה היא מבקשת לגייס כ-25 מיליון שקל. זאת, כחלק ממבול השותפויות המגיעות להנפקה בבורסה באחרונה, וכן על רקע הנסיקה במניותיהן של חברות הפוד-טק הנסחרות - עיקרן חברות המפתחות תחליפים לחלבונים מהחי, וזהו  גם תחום העיסוק של ביו-מיט.

יו"ר החברה הוא איציק צאיג, לשעבר מנכ"ל אסם, ועוד קודם לכן מנהל השיווק של טבעול. מנכ"ל השותפות הוא ג'יל מישל גמון, ששימש בעבר מנכ"ל ויו"ר חברת המזון סוגת. אשתקד, לאחר העברת השליטה בסוגת לקרן פורטיסימו, הפך מישל גמון לסמנכ"ל החברה. הוא יכהן בתפקיד מנכ"ל ביו-מיט ב-65% משרה.

המשקיעים המובילים בשותף הכללי הם חברת חלבוני הסויה סולבר, עו"ד שי זהר, פעילי  שוק ההון ליאת בידס וערן מיטל ומשקיעים פרטיים נוספים. בוועדת ההשקעות של החברה נמצאים גם שלמה (מומו) לירן וניר פלס, מבעלי השליטה בסולבר. לירן הוא מנהל ותיק ובכיר בשוק ההון המקומי, בעל ניסון רב בענף המזון, שבעבר כיהן בין השאר כמנכ"ל חברת שטראוס וכן כמנכ"ל החברות זנלכל, נייר חדרה, ספאנטק ואחרות. ערן מיטל, לשעבר מנכ"ל דלק נדל"ן, מחזיק בכ-5% מהשותף הכללי של ביו-מיט, באמצעות החברה הפרטית "אקספרס של חיות".

תסגור 3 השקעות לפני ההנפקה

ביו-מיט צפויה לסגור לפני ההנפקה שלוש השקעות: בחברת Rilbite, שפיתחה שיטה לחבר בין חלבונים מן הצמח באופן המאפשר ליצור מרקם של בשר וביצה; בחברת מור אלטרנטיב, המפתחת תחליפי בשר ממקור שמרים ותוצרי לוואי של תעשיית השמן למאכל; ובחברת אובו טכנולוגיות, שפיתחה שיטה להיפוך מין של תרנגולות מנקבות לזכרים.  

ביו-מיט היא אחת מבין יותר מ-10 שותפויות להשקעה, בעיקר בתחומים טכנולוגיים, שכבר הגישו טיוטות תשקיף או כבר הונפקו בבורסת תל אביב, ועשרות נוספות מחכות מאחורי הקלעים. השותפויות מושכות שמות נוצצים, כמו אנשי שוק ההון צחי סולטן, אייל בקשי ושוקי אברמוביץ, משקיעים בעלי "כיסים עמוקים" כמו ליאון רקנאטי, ליגד רוטלוי ויגאל לנדאו, וגורמים בעלי ניסיון ניהולי בכיר, כמו אריק פינטו, רוני קוברובסקי, יגאל גלי, ארז מלצר ואחרים.

ביו־מיט

שנת הקמה: 2020● תחום פעילות: חלבונים אלטרנטיביים ● יו"ר: איציק צאיג ● מנכ"ל: ג'יל מישל גמון ● השקעות: Rilbite ומור אלטרנטיב, בתחום החלבונים מן הצומח; OVO - שינוי מין תרנגולות ● סכום גיוס מבוקש: 25 מיליון שקל