מטרה חדשה או תרמית? מי באמת אחראי לזינוק במחיר המתכת

במסגרת המסחר בחוזים עתידיים מזנק מחיר הכסף למחיר של כ-30 דולר לאונקיה, רמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר 2013, ובפורום WSB ברדיט, הרוחות סוערות • פוסטים רבים קוראים למשתמשים "לשחזר את הצלחת "גיימסטופ", אך רבים טוענים שמדובר בתרמית של וול סטריט שנועדה להסיט את תשומת הלב מגיימסטופ

מטילי כסף / צילום: Reuters, Peter Andrews
מטילי כסף / צילום: Reuters, Peter Andrews

במסגרת המסחר בחוזים עתידיים מזנק מחיר הכסף בכ-8% למחיר של כ-30 דולר לאונקיה, רמתו הגבוהה ביותר מאז פברואר 2013, בהמשך לעלייה בביקושים לכסף בסוף השבוע האחרון כשנקנו באופן מקוון כמויות גדולות של מטילי כסף ברחבי העולם. בעקבות בליץ הרכישות, מדד הכסף רשם שיא של שמונה שנים. בסך הכל, עלו מחירי הכסף ב-20% מאז יום רביעי בשבוע שעבר.

בפורום WSB ברדיט, הרוחות סוערות. פוסטים רבים במהלך הימים האחרונים קוראים למשתמשים "לשחזר את הצלחת גיימסטופ", ולעוט על תעודת הסל SLV, ובכך לפגוע בבנקים הגדולים, שלשיטתם מדכאים את המחירים באופן מלאכותי. "SLV יהרוס את הבנקים הגדולים ביותר, ולא רק כמה קרנות גידור קטנות", כתב אחד המשתמשים בפורום.

אלא שפוסטים רבים שהפכו ויראליים בשעות האחרונות בקבוצה שהוקמה ברשת 'רדיט', מספרים סיפור אחר לחלוטין, וטוענים שמדובר בתרמית שנועדה להסיט את תשומת הלב מגיימסטופ.

פוסט בפורום WSB הטוען לתרמית / צילום: צילום מסך
 פוסט בפורום WSB הטוען לתרמית / צילום: צילום מסך

"סיטאדל היא החמישית בגודל ההחזקות ב-SLV, וזה מחייב שנמנע מ'סקוויז' במקרה הזה. מי שדוחף לכך, אלו בוטים של קרנות הגידור". משתמשים ברדיט טוענים שביצעו בדיקה של הפוסטים בקהילה, וגילו כי חשבונות רבים שבחלקם היו רדומים לאורך שנים, 'התעוררו' כדי לדחוף קדימה את מחירי הכסף.

בין היתר, מאשימים משתמשים ברדיט את התקשורת בכך שהיא דוחפת נרטיב שגוי, ואומרים כי מדובר ב"קמפיין תקשורתי אגרסיבי לקידום כסף, המתנהל בכל העולם".

פוסט בפורום WSB הטוען לתרמית / צילום: צילום מסך
 פוסט בפורום WSB הטוען לתרמית / צילום: צילום מסך

בזמן שהמשקיעים ב-WSB דווקא נלחמים בסיטאדל, קרן הגידול בבעלות המיליארדר קן גריפין, היא אחת המרוויחות הגדולות מעליית מחירי הכסף. "אל תקשיבו להם", כתב אחד המשתמשים, כשהוא מצרף צילום מסך של כתבה שבכותרתה נטען כי משתמשי רדיט לוטשים עיניים למתכות כסף. "זה הם, מנסים לקחת פוקוס מגיימסטופ".