עסק ביום | פיצ'ר

"אפשרו לאנשים לחגוג בחו"ל, שם מן הסתם הם גם הולכים למסעדות או לחנויות. אז שם זה בסדר ופה לא?"

סול לייבוביץ', בעלת בוטיק SOLADY בבאר שבע • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

סול לייבוביץ',בעלת בוטיק SOLADY בבאר שבע / צילום: קליק סלפי
סול לייבוביץ',בעלת בוטיק SOLADY בבאר שבע / צילום: קליק סלפי

בעלה של סול לייבוביץ' פתח עבורה בהפתעה את בוטיק SOLADY, לפני 33 שנה. סול היא הנדסאית תעשייה וניהול וטכנאית מעבדה בהכשרתה, אך תמיד נמשכה לתחום העיצוב והאופנה עוד מילדות, כשאימא שימשה כתופרת לאופנה עלית.

מאז פתיחת הבוטיק, שכבר הספיק לעבור למקום מרווח יותר, היא עובדת כסטייליסטית. בבוטיק שלה, שהוא מוסד מוכר בבאר שבע, מוכרת סול למאגר לקוחות שחלק גדול ממנו קבוע, פריטי אופנה מיובאים, פריטים של מעצבים, נעליים ותיקים, "והכול בהתאמה אישית, לא שטנץ כמו ברשתות. כל אחת יוצאת עם סט שהוא מיוחד רק לה".

עוד לפני הקורונה התמודדה סול עם האתגרים שמספק ענף האופנה לעסקים עצמאיים מול הרשתות ומול הייבוא האישי באונליין. "זה ענף מתאגר, אבל מי שיש לו משהו ייחודי כמו לנו, מוצא את הדרך להתמודד עם זה", היא אומרת.

החנות סגורה ללקוחות, שתי עובדות שהועסקו בה לפני הקורונה הוצאו לחל"ת, אולם סול פוקדת אותה מדי יום. היא כותבת חומרים, מעלה סרטונים של ביגוד ואביזרים ומוכרת גם לפי הזמנות של לקוחות באמצעות משלוחים עצמאיים - לא באתר מכירתי אלא באופן פרטני, "הן רואות בסרטונים, ואז אני מצלמת לפי בקשה פריט שמעניין יותר ושולחת לפי הזמנה". מאגר הלקוחות כולל נשים מכל קשת הגילאים ורבות מהן הן לקוחות קבועות, "ומאוד מפרגנות. לקוחה מביאה לקוחה".

היא פעילה מאוד באונליין ברוח התקופה, בין השאר היא מעבירה הרצאות זום על סטיילינג והתאמה אישית של ביגוד לפני מבנה הגוף - "העצמה נשים ומלתחה תואמת". יש לה סדנאות וובינר שלא נעצרות רק בתחום עיצוב הבגדים אלא גם בעיצוב של שולחנות. סדנת הזום שהיא מקיימת היום לנשים מכל העולם כבר מוכנה והיא לא דומה לזו שהיא קיימה אתמול. לייבוביץ' גם למדה עיצוב חלונות ראווה, עיצוב פרחים והיא מפיקת אירועי אופנה מקומיים בחנות שבבעלותה.

לשאלה עד כמה המדינה עזרה לה בתקופה האחרונה היא משיבה: "לא קיבלתי עזרה בשכירות ואני לא יכולה להגיד שהמדינה באה לקראתנו. נעשה עוול לעצמאיים ששנים עובדים ומשלמים למדינה על מנת שבתקופות כאלה המדינה תחזיר לנו, ופה המדינה הפנתה לנו גב. סיסמאות שנשמעו בטלוויזיה נשארו בגדר סיסמאות שעובדות רק בטלוויזיה. עוול אחר הוא שאנשים שהוצאו לחל"ת פחות רוצים לעבוד ושלא נעשה טיפול דיפרנציאלי בהיבט תעסוקתי ובתחלואה - סגרו ערים שלמות במקום לתת לעבוד בערים שבהם התחלואה נמוכה. זה שהכול נעשה כוללני, פוגע במגזר הפרטי העסקי בעיקר. אפשרו לאנשים לחגוג בחו"ל, שם מן הסתם הם גם הולכים למסעדות או לחנויות, בשעה שפה זה אסור. אז שם זה בסדר ופה לא? זה עוול שמי נפגע ממנו בסוף זה האזרח הקטן".

 עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il