המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של ישראייר יקבלו מענק של 350 אלף שקל על עסקת הרכישה

אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, הודיע כי יתרום את חלקו בבונוס - 250 אלף שקל - ל-220 עובדי החברה שנמצאים בחל"ת • הכסף יועבר לעובדים בתלושים לרכישה ברשת של רמי לוי - בעל הבית החדש של ישראייר

אורי סירקיס,  מנכ”ל ישראייר / צילום: איל יצהר
אורי סירקיס, מנכ”ל ישראייר / צילום: איל יצהר

מחזיקי אג"ח ט' של אי.די.בי אישרו פה-אחד: מענק של 350 אלף שקל יועבר למנהלי ישראייר - 250 אלף שקל למנכ"ל אורי סירקיס ו-100 אלף שקל לסמנכ"ל הכספים אסף צור.

מדובר במענק שיינתן לשניים מתוך הכספים שלהם יהיו זכאים מחזיקי אגרות החוב מהחברה. המענק אושר "בגין תרומת פעילותם ושיתוף-הפעולה מצדם עם כלל המציעים אשר הגישו הצעות לרכישת ישראייר, שאפשרו להביא לסגירת העסקה תוך מיצוי ערכה הכלכלי של ישראייר ולהשאת ערך למחזיקי אגרות החוב".

סירקיס החליט לתרום את כל המענק שקיבל עבור 220 עובדי החברה שנמצאים בחל"ת לתלושים לקנייה ברשת של הבעלים החדשים של ישראייר - רמי לוי. כל עובד יקבל תלושים בשווי של כ-1,000 שקל.

נזכיר כי לאחרונה הושלמה העברת השליטה בישראייר לידי חברת בי.ג'י.איי שבשליטת רמי לוי ושלום חיים (בעלי חברת המזון טעמן) ולידי רמי לוי. 25% ממניות החברה נותרו בידי מחזיקי אג"ח ט' של א.די.בי.

סכום הרכישה שיקף לישראייר שווי של יותר מ-180 מיליון שקל - תג מחיר שגבוה מזה שהיה לחברה עוד לפני משבר הקורונה - הישג בלתי מבוטל בתקופה שבה חברות התעופה נקלעו למשבר החמור בתולדותיהן, ומכאן גם המענק האמור.