קיבלו אישור: נבחרת ישראל בכדורסל נשים טסה למשחק במונטנגרו

וגם: בזמן שחברת הספנות צים בראשותו של אלי גליקמן פתחה את המסחר בניו יורק, חברת הטכנולוגיה קוגנייט בראשותו של אלעד שרון פתחה את המסחר בנאסד"ק

"אבל איך יכול להיות שיש מטוסים בשמיים אם השמיים סגורים?" שאלה שחוזרת על עצמה בנוסח כזה או אחר ברשתות החברתיות בימים האחרונים. אז יכול להיות. ראשית, לטיסות מטען מותר להמריא ולנחות בישראל, למטוסים פרטיים מותר להטיס את בעלי הממון שקיבלו היתר חריג לטוס, ויש גם חריגים אחרים - משלחות ונבחרות ספורט. הנה למשל מטוס אל על קיבל אישור מיוחד להטיס את נבחרת ישראל בכדורסל נשים למשחק במונטנגרו. המשחק נגד הנבחרת המקומית יתקיים במתכונת "בועה" בפודגוריצה, בירת מונטנגרו. זהו המשחק הרביעי והאחרון במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. במשחק האחרון נוצחה ישראל שנמצאת במאזן 0:3 ובלי סיכוי לעלות שלב. מונטנגרו זקוקה לניצחון כדי לעלות לאליפות אבל לנבחרת ישראל כוונה להקשות עליה. במטוס היו 24 שחקניות, אנשי סגל והמאמן אלי רבי. צוות אל על והמטוס ימתינו עד ליום ראשון להחזירן ארצה. בא להיפרד ולאחל בהצלחה, מנכ"ל אל על הטרי אביגל שורק שצולם בקוקפיט עם הקפטנית עדן רוטברג ועם הקפטנים טל בינת (מימין) וגל פלביץ'.

נבחרת שונה לחלוטין הטיסה ארקיע בתחילת השבוע. דובר על כ-50 אנשי התעשיות הביטחוניות (אלביט רפא"ל, תעשייה אווירית) שקיבלו אישור לטוס לתערוכה אווירית שמתקיימת מדי שנתיים בבנגלור בהודו. האישור למשלחת התקבל מהדרגים הגבוהים ביותר כשכל הנוסעים כבר קיבלו חיסון שני. מדובר בטיסה פרטית למעשה: המטוס והצוות ימתינו עד ליום שבת בבנגלור, ויחזרו לישראל אחרי התערוכה. הטיסה בוצעה במטוס האיירבוס 321 של ארקיע והיא נמשכה כ-7:40 שעות. ואם מדובר בנוסעים שלא משתייכים לנבחרת ושעדיין זקוקים לצאת או להיכנס לישראל? הם צריכים לקבל אישור חריג מוועדת מיוחדת. הקריטריונים כוללים סוגיות רפואיות, משפטיות, טיפול בבן משפחה או עבודה חיונית שלא ניתן לבצע מרחוק. ואם סתם רוצים לחזור הביתה מחופשה? מבחינת המדינה, הילדים, העבודה או מה שמחכה לכם בבית - יכול להמשיך לחכות. לפחות בינתיים. 

פתיחת המסחר

חברה ישראלית שמצלצלת בפעמון לפתיחת המסחר בנאסד"ק או בניו יורק - את זה כבר היה לנו; שתי חברות ישראליות שפותחות במקביל את המסחר, אחת בבורסת ניו יורק ואחת בנאסד"ק - זה החידוש השבועי. בזמן שחברת הספנות צים בראשותו של אלי גליקמן פתחה את המסחר בניו יורק, שם הונפקה בשבוע שעבר, חברת הטכנולוגיה קוגנייט בראשותו של אלעד שרון פתחה את המסחר בנאסד"ק, יום לאחר שפוצלה מחברת ורינט והפכה לחברה עצמאית. עם כמות החברות הישראליות שצובאות על דלתות הבורסות בוול סטריט, נראה שבעתיד הקרוב יהיו עוד טקסי פתיחת מסחר שמשלבים חברות מישראל.

שירי חביב ולדהורן

חדשות טובות

במסגרת שיתוף פעולה, תרמה חברת אופטיקנה לארגון לתת 1,500 זוגות משקפיים (מסגרות + עדשות), ושוברים לבדיקות ראייה עבור קשישים וילדים שידם אינה משגת.