רשות התחרות אישרה מיזוג הלמן אלדובי להפניקס; מחכים לרשות שוק ההון

הדרך למיזוג אלמן אלדובי לתוך הפניקס התקצרה • הפניקס והלמן אלדובי חתמו על הסכם שמשקף לבית ההשקעות הנרכש שווי של 275 מיליון שקל

מיכל הלפרין / צילום: שלומי יוסף
מיכל הלפרין / צילום: שלומי יוסף

העסקה לרכישת מלוא הבעלות בבית ההשקעות הלמן אלדובי על ידי קבוצת הביטוח הפניקס עוברת את אחת המשוכות העיקריות שעמדו בפניה, עם קבלת אישור רשות התחרות, שבראשות מיכל הלפרין. העסקה בהיקף 275 מיליון שקל עדיין ממתינה להכרעת הרגולטור האחראי על תחום החיסכון לטווח ארוך - רשות שוק ההון שבראשות משה ברקת.

על פי הודעת הלמן אלדובי, "התקבלה הסכמת הממונה על התחרות לאישור הסכם המיזוג", כאשר בבית ההשקעות בכל זאת מדגישים כי "טרם הושלמו מלוא התנאים להשלמת הסכם המיזוג". בהפניקס ציינו כי "יצוין, כי הצדדים פועלים להשלמת יתר התנאים המתלים", כאשר על פי הערכות בשוק רשות שוק ההון צפויה שלא לחסום את עצם קיום העסקה, גם אם י[היא עשויה להתערב בכמה היבטים - כנראה לא מרכזיים - בעסקה. :

הפניקס, שבניהולו של אייל בן סימון, נמצאת בשליטת קרנות ההשקעה הזרות סנטרברידג' וגלטין פוינט, והיא שמה לעצמה למטרה לצמוח באגרסיביות, גם דרך רכישות ומיזוגים. במסגרת זו, נזכיר, רכשה אשתקד הפניקס, דרך חברת קסם שבשליטת בית ההשקעות של הקבוצה - אקסלנס, את חברת קרנות הנאמנות אלומות. עתה הפניקס פועלת לרכישת הלמן אלדובי בעיקר בשל פעילויות הגמל, ההשתלמות והפנסיה החדשה שלו.

להלמן אלדובי שבניהול רמי דרור קרן פנסיה חדשה שנמנית על קרנות הפנסיה הנבחרות כברירת מחדל לשוק. כמו כן, להלמן אלדובי עוד פעילויות כגון ניהול קרנות השקעה אלטרנטיביות, ניהול קרנות פנסיה ותיקות, ניהול כספי הקופה המרכזית לקצבה של חברת חשמל וסוכנות ביטוח.

בימים אלה נרקמת עסקה גדולה ומשמעותית יותר בשוק הפיננסים, עם המגעים למכירת בית ההשקעות פסגות מידי בעליו - קרן אייפקס, לידי בית ההשקעות המתחרה אלטשולר שחם. גם בפסגות מדובר בגוף שמנהל את אחת מארבע קרנות הפנסיה הנבחרות כקרנות ברירת מחדל.