מתי נחזור לשגרה? מחשבון חדש חוזה את הסיכויים לפי קצב החיסונים. והתוצאה של ישראל אופטימית במיוחד

בבלומברג הוציאו פיצ'ר חדש שמודד את קצב החיסונים בעולם • על פי החישוב של בלומברג, על מנת לחזור לשגרה, 75% מהאוכלוסיה צריכה להיות מחוסנת • בישראל עומד אחוז המחוסנים על 37.5% • במקום הראשון: איי סיישל, בהם 38.6% מהאוכלוסיה קיבלו לפחות חיסון אחד

חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock
חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock

מתי העולם יחזור לשגרה? תלוי בקצב החיסונים. ומהו אותו הקצב? זו השאלה שניסו לענות עליה במגזין בלומברג באמצעות הפיצ'ר החדש שלהם, שבודק את מספר החיסונים ברחבי העולם. 

מחשבון חיסוני הקורונה של בלומברג

על פי המגזין, על מנת לחזור לשגרה - על 75% מהאוכלוסיה להיות מחוסנים. בישראל, מקום בו 37% מהאוכלוסיה כבר מחוסנים, הם טוענים שעל פי קצב החיסונים הנוכחי זה ייקח כחודשיים. בארה"ב, לעומת זאת, זה ייקרה רק בתחילת 2022, למרות שמדינות שונות יגיעו לשם לפני אחרות. בקנדה, לעומת זאת, זה עלול לקחת כ-10 שנים בשל עיכובים לא צפויים. 

לפי בלומברג, בארה"ב שיעור החיסונים עומד על 1,339,525 מנות ביום, בממוצע. בקצב זה יידרשו 11 חודשים לכסות 75% מהאוכלוסייה בשתי מנות החיסון. בעולם, קצב ההתחסנות עומד 4,540,345 מנות ביום, בממוצע. בקצב זה יידרשו כ-7 שנים לכסות 75% מהאוכלוסייה בשתי מנות החיסון.

עם זאת, בלומברג אומרים שסיבה אחת לקצב החיסונים האיטי קשור גם לקצב הייצור, ושבקרוב אמורים לייצר חיסונים בקצב גדול יותר בעקבות דחיפה של הודו ומקסיקו.