הממשלה תתכנס לדון במתווה למערכת החינוך

על פי המתווה בישובים שבהם התחלואה נמוכה, המסומנים בירוק וצהוב יחודשו הלימודים הפרונטליים בגני ילדים, כיתות א'-ד', וכיתות י"א-י"ב • בישובים הכתומים והאדומים הוחלט על מתווה פתיחה זהיר יותר ולפיו ילמדו באוויר הפתוח, בחצאי כיתות ולסירוגין, כלומר כל חצי כיתה שלושה ימים בשבוע

כיתה ריקה / צילום: אביבה גנצר
כיתה ריקה / צילום: אביבה גנצר

הממשלה תתכנס אחר הצהריים לדון בין השאר במתווה להסרה חלקית של ההגבלות על החינוך שהוסכם אמש בישיבה בהשתתפות ראש הממשלה שר הבריאות ושר החינוך, ואנשי צוותם. לפי ההצעה שתעלה, החל מיום שלישי, בישובים שבהם התחלואה נמוכה, המסומנים בירוק וצהוב יחודשו הלימודים הפרונטליים בגיל הרך, גני ילדים וכיתות א'-ד', ובנוסף גם כיתות י"א-י"ב, שנמצאות בהליכי חיסון ומתכוננות לבגרויות. כיום מדובר בכרבע מהישובים בישראל, כאשר רוב הערים הגדולות לא נכללות ברשימה.

בישובים הכתומים והאדומים, משרד הבריאות הציע תחילה לדחות את הקלת ההגבלות לפחות לשבוע הבא, אך משרד החינוך התנגד. לבסוף הוחלט על מתווה פתיחה זהיר יותר ולפיו הגנים, א'-ד', וגם י"א-י"ב, ילמדו באוויר הפתוח, בחצאי כיתות ולסירוגין, כלומר כל חצי כיתה שלושה ימים בשבוע.

לצורך קבלת ההחלטה הובאה תחזית מזג אוויר עדכנית שהראתה כי בשבוע הקרוב מזג האוויר יהיה נוח יחסית ולא ירד גשם. שר הבריאות אדלשטיין אומר כי הפתרונות לישובים האדומים והכתומים התקבלו בשל היעדר כוח אדם לקפסולות קטנות. לדבריו, אין עדיין החלטה סופית לגבי אופן פתיחת כיתות י"א-י"ב בערים הירוקות השבוע, אבל ציין כי שיעורי ההתחסנות גבוהים בישובים אלה.

שר החינוך גלנט אמר כי התחלואה הולכת לעלות בשל ההקלות בסגר ללא קשר למערכת החינוך. לדבריו סביר לפתוח את הגנים ואפילו כיתות א'-ב' בכל הארץ.

פיילוט במסחר ובתרבות

בישיבת הממשלה הערב תדון הממשלה גם בפיילוט במסחר ובתרבות שאמור להתחיל עוד השבוע למתחסנים, (תו ירוק) מחלימים ומי שיש לו בדיקות קורונה שליליות עד 72 שעות. לפי המתווה אלה השייכים לרשימה הזו יוכלו ליהנות ממסחר ותרבות.

בתוך כך יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שהיה שר החינוך אמר הבוקר כי בממשלה שיקים ימנה את ד"ר יפעת שאשא ביטון לתפקיד החינוך. במסיבת עיתונאים האשים את הממשלה בהפקרת החינוך, ואמר כי חייבת להתקיים תכנית חירום מיידית שכן הסגרים הרבים והזנחת פתרונות אפשריים, פגעה קשה בתלמידים.

שאשא ביטון הציגה תכנית חירום שהכינה, ובה העברת סמכויות נרחבת לראשי הרשויות, וגם למנהלי בתי הספר. עוד בתכני גיוס סטודנטים ללימוד בקבוצות קטנות של בתי הספר היסודיים בתכנית "פרח". לימודי קיץ באמצעות מורים שיקבלו תגמול נוסף. הקלות בקבלה לאוניברסיטה לתלמידי י"א-י"ב של תקופת הקורונה וסבסוד מכינה קדם אקדמית לתלמידים אלה.