בורסות עולם | סיקור שוטף

שיאים חדשים בנעילה בוול סטריט למרות חולשה בענקיות ההייטק

בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.2%-0.7% • הנפט עלה בכ-2% על רקע הציפייה להתאוששות בכלכלה העולמית • הביטקוין זינק בכ-15% למחיר של 43,900 דולר לאחר שטסלה דיווחה כי השקיעה כ-1.5 מיליארד דולר במטבע הקריפטו

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:00

המדדים המובילים בוול סטריט טיפסו לשיאים חדשים היום וסגרו בעליות של 0.7%-0.9%. זאת למרות חולשה בענקיות הטכנולוגיה. העליות התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. 

מניות גיימסטופ ו-AMC פתחו את היום בעליות חדות וסיימו אותו בירידות של 6% ו-10% בהתאמה. 

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות חדות גילת, כיטוב, אנלייבקס, קולפלנט, קומפיוג'ן ופורסייט 

21:05

עליות קלות בוול סטריט. מניות אנבידיה , AMD, מודרנה , דיסני וג'נרל מוטורס בולטות בעליות. 

מנגד, חולשה נרשמת במניות אמזון , מיקרוסופט , פייסבוק ואפל.

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות חדות מניות ביוליין אר אקס , כן פייט, ננו דיימנשן , פרפל ואנלייבקס. 

הביטקוין מזנק בכ-12% למחיר של 42,830 דולר לאחר שטסלה דיווחה כי השקיעה כ-1.5 מיליארד דולר במטבע הקריפטו . 

18:49

בורסות אירופה ננעלו בעליות של 0.2%-0.7%. בוול סטריט רושמים כעת המדדים המובילים עליות של 0.3%-0.4%. 

מניות גילת , ביוליין, פלוריסטם  וגמידה סל מזנקות. גם פריון  ממשיכה במומנטום חיובי ורושמת עלייה חדה לקראת פרסום דוחותיה מחר. 

17:00

שיאים חדשים בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס מטפס בכ-.7% לשיא חדש ומדד S&P 500 מטפס בכ-0.5% לשיא מעל רמת 3,900 נק'. 

חברת קולפלנט  הישראלית המגדלת קולגן אנושי בתוך עלי טבק מהונדסים גנטית, הודיעה על חתימת הסכם מסחור עם חברת האסתטיקה אלרגן, שהיא היום חלק מתאגיד התרופות Abbvie . שוויה של קולפלנט בסגירה אתמול היה 117 מיליון דולר. בשעה זו עולה המניה בכ-9%. 

עוד בולטות בעליות בקרב המניות הישראליות מניות ננו דיימנשן , סולאראדג', אנלייבקס  וכיטוב פארמה. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. מדדי המניות המובילים מטפסים ב-0.4%-0.5%. 

מניית טסלה  עולה ב-2%. גיימסטופ  בולטת בעלייה של כ-8%. 

מגל מערכות  מוכרת את חטיבת הפרויקטים שלה לחברת אירונאוטיקס תמורת 35 מיליון דולר. על העסקה הנרקמת פורסם לראשונה בגלובס לפני חודשיים. מגל, בניהולו של דרור שרון ובשליטתה של קרן פימי של ישי דוידי, פועלת כיום בשתי חטיבות - חטיבת הפרויקטים שפועלת מישראל ומשמשת כ-system integrator, וחטיבת Senstar שפועלת מקנדה ומייצרת מוצרי תוכנה, ניהול וידאו ואנליטיקה. החטיבה הנמכרת היא חטיבת הפרויקטים, ומגל מציינת היום כי ההחלטה האסטרטגית למכור את החטיבה תאפשר למגל להתמקד במוצרים, פתרונות ושירותים עתירי טכנולוגיה בארבעה תחומי פעילות עיקריים: אנרגיה, לוגיסטיקה, מתקנים קריטיים ובתי כלא.

15:00

טסלה רכשה ביטקוין בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, כך לפי דוח של החברה לרשות ני"ע האמריקאית. המטבע הדיגיטלי מזנק בכ-11% מעל לרמה של 43 אלף דולר על רקע הדיווח.

14:10

המסחר באירופה מתנהל בשעה זו בעליות. דאקס עולה ב-0.3%, קאק מטפס ב-0.7% ופוטסי קופץ ב-1.4%. סטוקס 600 מוסיף 0.5%. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה חיובית בארה"ב. 

הנפט עולה ב-1.2%, מחיר חבית עומד כעת על 57.66 דולר. הנפט מסוג ברנט מטפס ב-1.3% למחיר של 60.1 דולר. הזהב מוסיף כ-0.5% ומחיר אונקיה עומד על 1,821.4 דולר.

מניית חברת השבבים Dialog Semiconductor מזנקת ב-17% במסחר באירופה. זאת לאחר שחברת השבבים Renesas Electronics Corp הודיעה כי תרכוש אותה ב-4.9 מיליארד אירו.

מניית גיימסטופ קופצת ב-10% במסחר המקדים. 

11:30

בהמשך לעליית מחיר הנפט אומר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, כי "העמידה במכסות הייצור של רוב חברי קבוצת OPEC+ יחד עם הקיצוץ מרצון של תפוקת הנפט של ערב הסעודית צפויה להגדיל את הגירעון בשוק הנפט ברביע הראשון של השנה ולהפחית אף את מלאי הנפט הגלובלי. במידה וערב הסעודית ושאר חברי OPEC + ימשיכו לציית למכסות, הפורמליות והוולונטריות, הדבר יאפשר רמת היצע שתתמוך ברמת המחירים הנוכחית. בפרט, לאור המדיניות של הממשל החדש בארה"ב אשר צפוי לפעול כנגד הרחבת פעילות הפקת הנפט והולכתו במהלך השנים 2021-2022."

עוד מציין בפמן כי "ממשל ביידן ביטל כ-70 היתרי קידוחי יבשתיים של נפט וגז טבעי אשר נמצאו פסולים מאחר והם הונפקו על ידי הפקידים ללא אישור של הממונים הפוליטיים. זאת, לאחר שהוא הנחה את הרגולטורים לבחון את כל שיטות ההחכרה ומתן האישורים לפיתוח דלקים מאובנים (נפט, גז, פחם וכיו"ב) על קרקעות ומים ציבוריים."

10:20

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה הירוקה, בדומה לנטימנט החיובי שנרשם בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט. מדד הדאקס הגרמני עולה ב-0.3% בפתיחה, מדד הקאק הצרפתי מטפס בשיעור דומה וכך גם הפוטסי הבריטי.

הנפט מסוג ברנט עולה מעל לרמה של 60 דולר לחבית, לראשונה מזה כשנה.

08:30

 על רקע האיתות החיובי לפתיחת שבוע המסחר בעולם מצד החוזים העתידיים בניו יורק, המדדים באסיה מטפסים. הניקיי היפני קופץ ב-2%, שנחאי עולה ב-1%. מדד ההנג סנג עולה ב-0.3%, הניקיי קופץ בלמעלה מ-2%.

מניות הטכנולוגיה בסין רושמות עליות, למרות שבייג'ינג מחמירה את המגבלות על ענקיות הטק במדינה. טנסנט עולה ב-0.82%, JD.com קופצת ב-1.14% ומייטואן עולה 1.54%. עליבאבא, לעומת זאת, יורדת ב-0.16%.

מחירו של הנוזל השחור ממשיך במומנטום החיובי על רקע הציפייה להתאוששות בכלכלה העולמית. החוזה על הנפט למסירה בפברואר עולה ב-1.16% לרמה של 57.5 דולר לחבית.

יונדאי וקיה צונחות בצל ההודעה כי הן לא ישתפו פעולה עם אפל בפיתוח הרכב החשמלי.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט ירוקים בשעת בוקר מוקדמת זו. 

בורסות וול סטריט ננעלו בסוף השבוע בעליות על רקע פרסום נתוני התעסוקה שפורסמו לפני תחילת המסחר, לפיהם נוספו 49 אלף משרות לשוק התעסוקה בארה"ב, זאת כאשר התחזיות עמדו על 50 אלף משרות חדשות. שיעור האבטלה ירד ל-6.3%, בעוד הצפי עמד על ירידה ל-6.3%.

מדד הדאו ג'ונס עלה ב-0.3%, מדד S&P 500 עלה ב-0.4%, והנאסד"ק רשם עליות של 0.6%. מדד הפחד (VIX) צנח השבוע ב-12 נקודות.

המדדים העיקריים רשמו את קצב הביצועים השבועיים הטובים ביותר שלהם מאז נובמבר 2020. הדאו עלה ב-2%, בעוד שה-S&P 500 והנאסד"ק עלו  -4.6% ו -5.6% בהתאמה. 

בנוגע לנתוני סוף השבוע בארצות הברית, בהם דוח תעסוקה פושר מחד לחודש ינואר ואישור תכנית תמריצים רחבה בסך של 1.9 טריליון דולר מנגד, תהיינה השפעות מעורבות על השווקים, כך אומר רונן מנחם הכלכלן הראשי של בנק משרחי טפחות. "דוח התעסוקה שהצביע על 49,000 משרות חדשות אמנם תאם להערכות המוקדמות, אך במבט כולל היה די פושר (למרות ירידת שיעור האבטלה ל-6.3%). צריך לזכור כי מהנתונים המקוריים לחודשים נובמבר ודצמבר נגרעו 159,000 משרות וכמו כן, ב-12 החודשים האחרונים נגרעו כ-9.3 מיליון מקומות עבודה מכלכלת ארה"ב. פרט לכך, סקטור הפרטי (הלא חקלאי) נוספו רק 6,000 מקומות עבודה חדשים (ולא 50,000 כפי שצפו) והנתון לחודש דצמבר עודכן מירידה של 95,000 לירידה של 204,000 . צמיחה בת קיימא מובלת על ידי הסקטור הפרטי ולכן נתון זה בעייתי. גם נתון השכר - עלייה של 0.2%, הייחתה קטנה מההערכות, שדברו על עלייה של 0.3%. בשורה התחתונה, דוח התעסוקה מצביע על שיפור מדוד והדרגתי, אך הדרך לשיקומו של שוק העבודה בארה"ב עדיין ארוכה", אמר מנחם.