רובין הוד מתמודדת עם תביעה לאחר שאחד הסוחרים באפליקציה התאבד

החברה עומדת גם בפני תביעה ייצוגית לגבי החלטתה מהחודש שעבר להגביל את המסחר בגיימסטופ ובמניות תנודתיות אחרות

אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn
אפליקציית רובין הוד / צילום: Shutterstock, dennizn

משפחתו של סטודנט בן 20 שהתאבד לאחר שחשב שהפסיד כסף רב באפליקציית המסחר רובין הוד תובעת את החברה, בטענה כי "התנהגותה חסרת הזהירות גרמה באופן ישיר למותו של הקורבן".

אביו, אמו ואחותו של אלקס קרנס, משתמש רובין הוד ותלמיד לתואר ראשון מאוניברסיטת נברסקה־לינקולן, כתבו בתביעה שהגישו לבית דין בקליפורניה ביום שני כי רובין הוד תרמה להתאבדותו של אלקס בגלל "מסרים מטעים" לגבי ההשקעות שלו ושירות לקוחות ש"כמעט ואינו קיים". הם מבקשים פיצוי בגובה לא ידוע.

"היינו המומים ממותו של אלקס קרנס", אמר דובר של רובין הוד בדואר אלקטרוני. "אנו נותרים מחויבים להפיכת רובין הוד למקום ללמוד בו ולהשקיע באופן אחראי".

האפליקציה הייתה אחרת המרוויחות הגדולות מהזינוק במסחר יום במהלך הסגר של המגפה, שהגיע לשיאים חדשים בחודש שעבר עם הטירוף סביב מניות גיימסטופ ומניות אחרות החביבות על משתמשי פורום WallStreetBets ברדיט. החברה הגיעה לכ־20 מיליון משתמשים בסוף שנה שעברה, ומנהליה אמרו למשקיעים כי רובין הוד מתכננת הנפקה של מניות במחצית הראשונה של 2021, כך דווח בעבר ב"וול סטריט ג'ורנל".

אך בתוך צמיחתה של האפליקציה, החברה נכשלה לעתים בתיעדוף דברים כגון שירות לקוחות, תקשורת וניהול סיכונים.

קרנס החל במסחר מתוחכם באופציות דרך רובין הוד, והאמין שההפסד המקסימלי שלו לא יהיה גדול מ־10,000 דולר, כך נכתב בתביעה. בסוף שבוע אחד ביוני, רובין הוד שלחה לקרנס דואר אלקטרוני והודיעה לו כי הוא צריך להפקיד 178 אלף דולר תוך כמה ימים על-מנת לתקן מאזן שלילי, שהאפליקציה הראתה שעמד על כ־730 אלף דולר, כך על-פי התביעה.

קרנס שלח בקשה למידע נוסף לצוות שירות הלקוחות של רובין שלוש פעמים במהלך הלילה, אבל קיבל רק תשובות אוטומטיות, נכתב בתביעה. הוא כתב למשפחתו פתק בו שאל איך מישהו לא מנוסה כמוהו הורשה לסחור כל-כך בקלות, ואז התאבד, כך נכתב בתביעה.

במכתבים ששלחה רובין הוד לא הוזכר לקרנס שהמאזן השלילי של 730 אלף דולר התייחס אולי רק לחלק אחד מהסחר שלו, ושהיו לו אופציות לאזן את זה, שהיו "יותר מאשר מכסות את מחויבותו", כך נכתב בתביעה. רובין הוד לא מחזיקה תמיכה בקו חם לשירות לקוחות, כך שלקרנס לא הייתה אפשרות להשיג נציג אנושי בטלפון.

"למרות שהפניקה והבלבול של אלקס נגרמו באופן ברור על-ידי ההודעות המטעות שנשלחו מרובין הוד, את החברה לא ניתן היה להשיג ברגע הקריטי ביותר לתיקון הנזק שגרמה", נכתב בתביעה.

מאז יוני הוסיפה רובין הוד כלים נוספים ותוכן חינוכי לגבי אופציות ושינתה את הדרישות לסחר באופציות, כך אמר דובר של החברה. החברה גם שינתה את נוהל שירות הלקוחות שלה, כך שניתן יהיה להסלים מקרים לשיחות בסיוע נציג אנושי, והוסיפה "תמיכה קולית בלייב" ללקוחות שיש להם עמדות פתוחות או שנסגרו לאחרונה באופציות, אמר הדובר.

רובין הוד גם מתמודדת עם תביעה ייצוגית מטעם עשרות משתמשים לגבי החלטתה מהחודש שעבר להגביל מסחר בגיימסטופ ובמניות תנודתיות אחרות.

קירסטן גרינד השתתפה בהכנת הכתבה.