ארמיס מגייסת 125 מיליון דולר לפי שווי של 2 מיליארד דולר

השליטה בחברת הסייבר הישראלית נרכשה בינואר 2020 לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר על ידי אינסייט האמריקאית • אולם כעת החברה מגייסת מימון נוסף לצמיחה לפי שווי כפול

המנכ"ל יבגני דיברוב וסמנכ"ל הטכנולוגיות נדיר יזרעאל חברת ארמיס/ צילום: שלומי יוסף
המנכ"ל יבגני דיברוב וסמנכ"ל הטכנולוגיות נדיר יזרעאל חברת ארמיס/ צילום: שלומי יוסף

שנה אחרי שקרן אינסייט האמריקאית רכשה את השליטה בה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, חברת הסייבר הישראלית ארמיס מגייסת 125 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי הובל על ידי זרוע ההשקעות של חברת ניהול הנכסים העולמית ברוקפילד - ברוקפילד טק פרטנרס. ארמיס מסרה כי הגיוס הנוכחי בוצע לפי שווי של 2 מיליארד דולר, כלומר כמעט כפול בהשוואה לשווי החברה בעסקה הקודמת.

בגיוס הנוכחי השתתפו גם המשקיעים הקיימים של ארמיס - קרן אינסייט וקפיטל G , קרן השקעות הצמיחה של אלפאבית, החברה האם של גוגל. הסיבוב כלל גם משקיע חדש נוסף ג'ורג'יאן (Georgia ), חברת פינטק המשקיעה בחברות צמיחה טכנולוגיות, ועד היום הייתה מושקעת בארמיס דרך קרן אינסייט. עד היום גייסה ארמיס כ-300 מיליון דולר לתוך החברה כולל הסיבוב הנוכחי שמופנה כולו לצמיחת החברה.

ארמיס מפתחת פלטפורמה לאבטחת מכשירים לארגונים ללא צורך בהתקנת תוכנה (Agentless). החברה הוקמה ב-2015 על יבגני דיברוב (מנכ"ל), נדיר יזרעאל (סמנכ"ל טכנולוגיות) ותומר שוורץ (שכבר לא בחברה). המייסדים רשמו סוג של אקזיט בשנה שעברה כאשר אינסייט רכשה את השליטה בארמיס, אך החברה ממשיכה להתנהל מאז כחברה פרטית עצמאית. ארמיס מעסיקה כ-350 עובדים והמטה שלה נמצא בפאלו אלטו, כשמרכז הפיתוח בתל אביב.

בשיחה עם גלובס דיברוב ויזרעאל מספרים כי לא התכוונו לחפש השקעה, אך קיבלו פניה שלא יכלו לסרב לה. "אין כאן משקיע שהוא קרן הון סיכון קלאסי. ברוקפילד מנהלת נכסים בשווי של כ-600 מיליארד דולר, כולל חברות בתחומים מגוונים של אנרגיה, בריאות ונדל"ן. חלק מהחברות האלו הן לקוחות שלנו ודרכן ברוקפילד הבינה שאנחנו הפתרון המוביל בשוק והחליטה להצטרף כשותף אסטרטגי".

לדברי יזרעאל, הגיוס ישמש להרחבת סט המוצרים של החברה, שהחלה את דרכה באבטחת מכשירי "האינטרנט של הדברים" בארגון. "המטרה שלנו היא להגן על כל מכשיר בעולם בכל ארגון. שנת 2020 הייתה שנה של צמיחה עבורנו בה גדלנו מחברה של מוצר אחד לפלטפורמה של מוצרים והמטרה שלנו היא להמשיך כל הדרך עד להנפקה. מבחינתנו היעד הוא להקים חברה ציבורית גדולה בעולם האבטחה".

מבחינת ארמיס, בנוסף להשקעה, הכניסה של ברוקפילד אמורה לתרום להגדלת המכירות, באמצעות עסקאות עם החברות שתחתיה. "הצד החשוב מבחינתנו הוא שתחת ברוקפילד יש יותר מ-100 חברות שכל אחת מהן תקנה את המוצרים שלנו", מוסיף דיברוב. לפי הודעת ארמיס, "הכנסות החברה צמחו ביותר מ-750% בשנתיים האחרונות", אך בחברה לא מספקים מספרים מוחלטים על הכנסות. בין לקוחות ארמיס נמנות חברות כמו אורקל, סיסקו והום דיפו.