גזית גלוב מוכרת החזקה בקרקע בת"א ב-215 מיליון שקל

הקונות: רמי שבירו וחן ואיתי גינדי • על הקרקע ניתן לבנות 3 מגדלי מגורים ובהם 212 יח"ד וכן שטח מסחרי • תמורת המכירה תשמש להגדלת יתרות הנזילות ולהורדת המינוף בחברת גזית גלוב, שפועלת בתחום הנדל"ן המניב ומתמחה בתחום הקניונים

כצמן חיים / צילום: איל יצהר
כצמן חיים / צילום: איל יצהר

שוק הנדל"ן ממשיך להציג עסקאות ענק. חברת גזית גלוב שבשליטת חיים כצמן תמכור קרקע שבבעלותה בצפון תל אביב ב-215 מיליון שקל לשותפות של הקבלנים רמי שבירו וחן ואיתי גינדי. לפני כשנה וחצי דווח בגלובס על מו"מ למכירת הקרקע, אם כי אז חן ואיתי גינדי ניהלו את המו"מ לצד שותפה אחרת - שיכון ובינוי.

לפי העסקה חברת בת של גזית גלוב, מוכרת כעת את חלקה (50%) בחטיבת קרקע בת כ- 5.3 דונם ברחוב איינשטיין שנמצא בגוש הגדול. על הקרקע ניתן לבנות שלושה מגדלים ובהם 212 דירות. לפי התוכנית אלה ייבנו מעל מרכז מסחרי ששטחו 8,000 מ"ר. השותפים לקרקע הם יורשיו של עו"ד משה שוב. המכירה היא חלק מהתוכנית האסטרטגית של גזית גלוב למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה, עליה הודיעה החברה מוקדם יותר השנה. על פי התוכנית המאושרת, השטח הממוצע של הדירות אמור להיות קטן יחסית - 80 מ"ר, כלומר הוא יכלול קומפלקס של דירות גדולות וקטנות. בנוסף למרכז המסחרי, יכלול המתחם גם מבנה ציבור חד קומתי בשטח של 1,000 מ"ר. בסך הכל שטחו הבנוי של הפרויקט יגיע לכ-32 אלף מ"ר בנוי.

הקרקע נמצאת בחלקו הדרום-מערבי של רחוב איינשטיין, והיא סמוכה לשדה דב, שפונה זה מכבר. לפי התוכניות שבתוקף על קרקעות שדה דב צפויות להיבנות כ-1,600 יח"ד, כאשר לפי הצפי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עד למחצית הראשונה של 2021 ייצאו לשיווק המגרשים הראשונים במתחם.

על פי התוכנית המאושרת, השטח הממוצע של הדירות אמור להיות קטן יחסית - 80 מ"ר, כלומר הוא יכלול קומפלקס של דירות גדולות וקטנות; בנוסף למרכז המסחרי, יכלול המתחם גם מבנה ציבור חד־קומתי בשטח של 1,000 מ"ר. בסך הכל שטחו הבנוי של הפרויקט יגיע לכ-32 אלף מ"ר בנוי.

ביתרת המתחם מחזיקים כיום יורשיו של עו"ד משה שוב, שאמורים לחבור לחברות הרוכשות, להקמת הפרויקט באמצעות עסקת קומבינציה.

באחרונה בוצעו מספר עסקות נדל"ן גדולות על קרקעות באזור המרכז, וזאת על רקע רכישת דירות אינטנסיבית שנרשמה במחצית השנייה של 2020. כך רק השבוע דווח כי אקרו נדל"ן, רכשה עם חברת הביטוח הפניקס, חברת יובלים, וסיטי בוי, מגרש בשטח דונם במתחם חסן ערפה (יצחק שדה), במסגרת הליך פירוק שיתוף מרשות מקרקעי ישראל ומבעלים פרטיים, וזאת בתמורה ל-73 מיליון שקל. הסיבה לסכום הגבוה היא מגרשים סמוכים במתחם שנמצאים בבעלות השותפות לעסקה, שיאפשרו להן להקים 2 מגדלים של מגורים ותעסוקה.

קרדן נדל"ן נכנסה לשותפות עם גורמים פרטיים בקרקע חקלאית במזרח חדרה, שעליה מעריכה החברה, ניתן יהיה להקים 1,250 דירות ואולי אף יותר.

ואולם עסקאות השיא נרשמו דווקא ברמת השרון שם נמכרו במסגרת מכרזי רשות מקרקעי ישראל מגרשים -482 דירות בכ-825 מיליון שקל, לא כולל הוצאות פיתוח ומע"מ.

את חברת חן ואיתי גינדי יצגה עו"ד לירון רוט, שותפה במשרד גינדי כספי ושות'.