ביטקוין | פיצ'ר

טסלה לא לבד: מה עשו השנה מניות של חברות שהשקיעו בביטקוין?

טסלה אינה החברה הציבורית הראשונה בארה"ב, וכנראה גם לא האחרונה, שמשקיעה סכומים נכבדים במטבעות קריפטו • המניות של חברות כמו מיקרוסטרטג'י או מרתון פטנט גרופ רושמות השנה תשואות יתר משמעותיות מול שוק המניות האמריקאי

ביטקוין בשווקים. לא רק טסלה השקיעה בקריפטו בשנה האחרונה / אילוסטרציה: Shutterstock, Morrowind
ביטקוין בשווקים. לא רק טסלה השקיעה בקריפטו בשנה האחרונה / אילוסטרציה: Shutterstock, Morrowind

מניות של חברות שביצעו השקעות בביטקוין, הניבו תשואות יתר משמעותיות מול שוק המניות האמריקאי מתחילת שנת 2021. הדיווח שמסרה ביום שני יצרנית הרכב החשמלי טסלה על השקעה של 1.5 מיליארד דולר שביצעה ברכישת ביטקוין בחודש שעבר, נתן למניות של אותן חברות דחיפה נוספת כלפי מעלה.

ביום שלישי שבר מחיר הביטקוין את שיא כל הזמנים כשחצה את רף ה-48 אלף דולר. הראלי של הביטקוין כבר נמשך חודשים ארוכים, אבל הדיווח של טסלה ביום שני נתן לו רוח גבית. בדיווח של טסלה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), החברה לא הסתפקה בהודעה על שינוי מדיניות ההשקעות שלה, שבהתאם לה ביצעה את השקעת הביטקוין העצומה בינואר. טסלה, שבראשה עומד המנכ"ל ובעל השליטה אלון מאסק, הוסיפה כי היא מתכוונת לקבל תשלום מלקוחותיה גם בביטקוין, "בעתיד הקרוב, בכפוף לחוקים הרלוונטיים, ובהיקף מוגבל בתחילה". צעד כזה עשוי להפוך את טסלה ליצרנית הרכב הראשונה בעולם שתאפשר תשלום במטבע דיגיטלי.

מיקרוסטרטג'י זינקה 227% מתחילת 2021

מניית טסלה זינקה ביום שני, לאחר שהחברה דיווחה על השקעתה בביטקוין, אבל ירדה 1.6% ביום שלישי, כך שמתחילת 2021 עומדת התשואה שלה על כ-20%, בהשוואה לעלייה של 4% בלבד במדד הבנצ'מרק S&P 500. מחיר המניה הנוכחי משקף לטסלה שווי שוק של כ-818 מיליארד דולר.

טסלה היא לא החברה הציבורית הראשונה בארה"ב, וכנראה גם לא האחרונה, שמשקיעה סכומים נכבדים במטבעות קריפטו. כפי שדיווחנו בגלובס בשנה שעברה, חברת התוכנה MicroStrategy, הפועלת בתחום הבינה העסקית, רכשה בשנה האחרונה ביטקוין בסכום מצטבר של יותר ממיליארד דולר. כיום החזקות הביטקוין של החברה כבר שוות יותר מ-3 מיליארד דולר - יותר מרבע משווי השוק של החברה, העומד על 11.8 מיליארד דולר. מניית מיקרוסטרטג'י, הנסחרת בבורסת נאסד"ק, זינקה ביום שלישי 22% והשלימה זינוק של 227% מתחילת 2021, אחרי שבשנת 2020 רשמה זינוק שנתי של 172%.

חברת הפינטק Square, שאותה מוביל ג'ק דורסי, מייסד ומנכ"ל טוויטר, דיווחה באוקטובר האחרון כי רכשה ביטקוין בסכום כולל של 50 מיליון דולר. החזקות הביטקוין האלה שוות כיום יותר מ-200 מיליון דולר. מניית סקוור, שנסחרת בבורסת ניו יורק, ירדה אתמול בכ-1%, כך שהתשואה שלה מתחילת 2021 היא כ-19%. בשנת 2020 נהנתה מניית סקוור מזינוק שנתי של 248%. שווי השוק של החברה כיום הוא כ-117 מיליארד דולר.

מניית מוגו זינקה 85% בתוך יומיים

חברת הפינטק הקנדית Mogo הודיעה בדצמבר האחרון כי תשקיע עד 1.5 מיליון דולר קנדי בביטקוין. ביום שלישי השבוע עלתה מניית מוגו ב-45%, ובסך הכל מאז הדיווח של טסלה ביום שני על השקעת הביטקוין, השלימה מניית מוגו זינוק של 85%. המניה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק נוכחי של 306 מיליארד דולר.

חברת Marathon Patent Group, העוסקת בתחום כריית הביטקוין, דיווחה בחודש שעבר על רכישת כ-4,900 ביטקוין בסכום מצטבר של כ-150 מיליון דולר. מניית מרתון זינקה ביותר מ-60% השבוע והשלימה עלייה של 260% מתחילת 2021. מרתון נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק נוכחי של 3 מיליארד דולר.

ענקית התשלומים המקוונים PayPal הכריזה באוקטובר האחרון על כניסתה לשוק מטבעות הקריפטו, כשהיא מאפשרת למאות מיליוני לקוחותיה למכור, לקנות ולהחזיק ביטקוין ומטבעות קריפטו נוספים בארנק הדיגיטלי שלה. מתחילת 2021 טיפסה מניית פייפאל 21%, כשהיא משקפת כעת לחברה שווי שוק של יותר מ-330 מיליארד דולר.