לושה גייסה 40 מיליון דולר כדי לאתר פרטי לקוחות עבור אנשי מכירות

הסטארט-אפ הישראלי פיתח תוסף לדפדפן שמוצא את מספרי הטלפון ואת כתובות המייל של משתמשים בלינקדאין • לושה, שפעלה מאז הקמתה ב-2016 במימון עצמי, מנסה להתחרות בענקית זום אינפו בתחום המודיעין העסקי, שחשוף לרגולציה גוברת בענייני פרטיות

הסטארט-אפ הישראלי לושה (Lusha), המספק לאנשי מכירות פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים, הודיע היום (רביעי) על גיוס 40 מיליון דולר מקרן ההשקעות האמריקאית PSG (Providence Strategic Growth). זהו סבב הגיוס הראשון אי פעם של לושה, שפעלה מאז הקמתה ב-2016 במימון עצמי. לדברי יוני צרויה, מנכ"ל ומייסד שותף של לושה, החברה הפכה לרווחית תוך מספר חודשים מהשקת המוצר ולכן לא נזקקה לגיוסים עד היום, אך כעת החליטה להכניס שותף פיננסי כדי להתרחב.

המוצר הקיים של לושה הוא תוסף לדפדפן שמאפשר לאתר פרטים כמו מספר טלפון וכתובת מייל על אנשי קשר. כאשר המשתמש גולש לאתרים כמו לינקדאין או אתרים עסקיים אחרים ונכנס לפרופיל של אדם או עסק, המערכת של לושה מאתרת עבורו את הפרטים לגביהם. קהל היעד המרכזי של לושה הוא אנשי מכירות הפונים לשוק B2B (מכירה לעסקים) ומחפשים פרטים על אנשי קשר בארגונים.

אסף אייזנשטיין, נשיא לושה והמייסד השני שלה, הקים סטארט-אפ קודם שהתמקד בסיוע ל"ציידי ראשים" ומגייסים לאתר מועמדים לעבודה. גם לושה התמקדה תחילה בקהל יעד זה, אך מאז הפוקוס שלה עבר למגזר הרחב ובעל הפוטנציאל העסקי הגדול יותר של אנשי מכירות. לושה מציעה מסלול חינמי, שמאפשר מספר מוגבל של בדיקות אנשי קשר, ומסלולים בתשלום שמאפשרים גם לשמור את הפרטים ישירות למערכות הארגון. בחברה לא חושפים מידע על הכנסות, אך לפי הודעת החברה יש לה יותר מ-14 אלף לקוחות משלמים ו-520 אלף משתמשים רשומים בעולם.

כיום מעסיקה לושה כ-120 עובדים במגדלי עזריאלי בתל אביב, אך היא נמצאת בתהליך הקמה של משרד בבוסטון ושואפת להתרחב ל-200 עובדים במהלך 2021. לדברי צרויה, המטרה של החברה היא להרחיב את המוצר ולהציע לאנשי מכירות בין השאר דוחות מותאמים אישית, שיפלחו עבורם למשל את כל סמנכ"לי הטכנולוגיה בארגונים רלוונטיים.

התחום מאוים על ידי מודעות גוברת לנושא הגנת הפרטיות

לושה מתחרה בזום אינפו (Zoominfo), ענקית המודיעין העסקי שהונפקה בשנה שעברה לפי שווי של 8 מיליארד דולר. כיום זום אינפו, שגם לה שורשים ישראלים, נסחרת כבר לפי שווי של מעל 20 מיליארד דולר, כך שהפוטנציאל העסקי עבור לושה גדול. "ההבדל ביננו לבין זום אינפו הוא באיכות הדאטה, שאצלנו היא גבוהה יותר, ובעובדה שאנחנו מאפשרים לאנשי מכירות להצטרף במודל של תשלום חודשי ואפילו להתחיל בחינם, בלי צורך להתחייב לשנה ובלי שצריך לדבר עם נציגים של החברה", אומר צרויה. השווקים העיקריים אליהם פונה לושה הם אירופה, אוסטרליה וארה"ב.

אולם התחום של מודיעין עסקי מאוים על ידי המודעות הגוברת של הציבור ורגולטורים סביב העולם לנושא של הגנה על פרטיות. המודעות הזו באה לידי ביטוי בחוקי פרטיות שכבר אומצו באירופה ובקליפורניה, ובגישה אקטיבית יותר לנושא של רשות הסחר הפדרלי בארה"ב.

לושה, כמו זום אינפו, מציינת שהיא אוספת רק מידע עסקי שאפשר למצוא על כרטיס ביקור פשוט - כמו שם מלא, שם החברה, תפקיד, ותק בארגון, מספר טלפון וכתובת מייל. לושה אוספת את המידע מגופי צד שלישי המתבססים על מידע זמין פומבית וספריות עסקיות. החברה מאפשרת למשתמשים לטייב ולתקן את המידע ושואפת ליצור קהילה בסגנון Waze, כדי להגיע למידע עדכני. כמו כן עושה לושה שימוש באלגוריתמים כדי להשלים פרטים כמו כתובת מייל, על בסיס זיהוי של דפוסי הקצאת המיילים בארגון.

בעקבות חוק הפרטיות האירופי (GDPR) שנכנס לתוקף ב-2018, לושה מחויבת להודיע לכל איש קשר, שפרטיו התווספו למאגר, ולאפשר לו להחליט האם הוא רוצה להיות מוסר. בשאר העולם מחוץ לאירופה, צריכים אנשים לפנות באופן אקטיבי ללושה כדי להיות מוסרים מהמאגר.

לדברי צרויה, "בשל הגישה המוגבלת לנתונים, אנשי מכירות מקדישים את עיקר הזמן שלהם למחקר שוק ואיסוף נתונים ומעט מאוד זמן למכירה בפועל. הגישה שלנו מבקשת לשנות את המצב הזה בכך שהיא מנגישה לאנשי המכירות את המידע הדרוש להם כדי להגיע לאדם הנכון ולנצל את הזמן למכירה עצמה".

"בעולם מהיר ומשתנה אנשי מכירות בארגונים זקוקים לגישה מידית לדאטה ואינם יכולים להיות תלויים ברכישה ארגונית, המתנהלת לרוב על ידי חוזים שנתיים ותהליכי מכירה ארוכים", הוסיף אייזנשטיין. "הגישה הקהילתית, הפשטות של המוצר ומגוון התכניות שאנו מציעים, מאפשרים למשתמשים להיעזר בפתרון התוכנה של לושה באופן מידי, ללא צורך באישור החברה או בהשקעה משמעותית".