מפעל הפיס קונה בניין בת"א ב-140 מיליון שקל

מפעל הפיס רוכש את בניין קופת הפנסיה של גמלאי הסוכנות היהודית שנמצא במפגש הרחובות לאונרדו דה וינצ'י וקפלן במרכז תל אביב, ובסמוך לבית מפעל הפיס • במקום מקודמת תוכנית חדשה שכוללת את הריסת בניין מפעל הפיס

קופת הפנסיה של גמלאי הסוכנות היהודית, רחוב קפלן פינת רחוב דה וינצ'י ת"א / צילום: איל יצהר
קופת הפנסיה של גמלאי הסוכנות היהודית, רחוב קפלן פינת רחוב דה וינצ'י ת"א / צילום: איל יצהר

עסקת ענק בין מפעל הפיס לקופת הפנסיה של גמלאי הסוכנות היהודית. לגלובס נודע כי מפעל הפיס חתם על עסקה לרכישת מבנה בבעלות קופת הפנסיה בשטח 5,000 מ"ר במפגש הרחובות לאונרדו דה וינצ'י וקפלן בתל אביב בתמורה ל-140 מיליון שקל. מהפרטים שנודעו עולה כי 100 מיליון שקל יועברו לקופת הפנסיה, ואילו 40 מיליון שקל נוספים ישולמו כהיטל השבחה.

העסקה, אותה הובילו יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי, והיועצת המשפטית של הפיס גילי בסמן ריינגולד, הופכת את מפעל הפיס לשותפה (37%) בקרקע שחלקה הגדול (63%) מוחזק על ידי עיריית תל אביב. העירייה, יש לציין מקדמת תב"ע חדשה לבלוק כולו שנקרא מתחם לאונרדו. כחלק מהפרויקט העתידי צפויים להיהרס חלק מהמבנים הקיימים, לרבות בניין מפעל הפיס בן 6 הקומות שניצב בסמוך, ברחוב הפטמן. במקומם ייבנו במתחם מבנים חדשים. בניין גמלאי הסוכנות שנרכש כעת נחשב מבנה לשימור והוא לא צפוי להיהרס. מהמידע שבידי גלובס במקום יש זכויות בנייה ל-84 אלף מ"ר, מתוכם כ-50 אלף מ"ר בייעוד משרדים, וכ-20 אלף מ"ר בייעוד מגורים.

מבחינת מפעל הפיס בניית הפרויקט תאפשר להם בעתיד לרכז את כל פעילות הפיס שכיום מתפרסת על כמה מיקומים בפרויקט החדש. כך למשל מערך המחשוב של הפיס נמצא בבניין שנמצא בסמוך למחלף לה גווארדיה שאותו שוכר מפעל הפיס, ושהפעילות בו עתידה לעבור כאמור למבנה החדש.

מי שעוד צפויים להעביר בעתיד את הפעילות שלהם למתחם החדש הם גופים שקשורים למרכז השלטון המקומי ולרשויות המקומיות כמו משכ"ל. הרשויות המקומיות הן הבעלים של מפעל הפיס ו-8 מתוך 13 חברי הדירקטוריון במפעל הפיס הם נציגי השלטון המקומי. ממידע שבידי גלובס אחת ההצעות שעומדות על הפרק היא להקים במקום את בית השלטון המקומי, שיכיל בתוכו הן את פעילות מפעל הפיס, והן פעילויות של השלטון המקומי.

תגובת מפעל הפיס לא התקבלה.