סכסוך עבודה ב-AIG ישראל: העובדים עובדים מהבית והחלו בעיצומים

הוועד קובל על כך שהעובדים עובדים מביתם כבר כשנה ללא פיצוי מתאים ולטענתו מהבוקר ישנם עיצומים • עם זאת, מטעם הנהלת החברה נמסר כי "מרבית עובדי החברה, כולל מחלקותיהם של חברי הוועד עצמם, עובדים כרגיל ומעניקים שירות ללקוחות"

יפעת רייטר, מנכ"לית AIG / צילום: סיון פרג'
יפעת רייטר, מנכ"לית AIG / צילום: סיון פרג'

ועד עובדי חברת הביטוח AIG ישראל פצח היום בעיצומים. על פי הודעת הוועד, "מאות מעובדי AIG החלו הבוקר בשעה 8:00 בשביתה", כשעל פי הודעתו מהבוקר "כחלק מאותם עיצומים לא יינתן מענה טלפוני במחלקות השונות של החברה במהלך כל יום העבודה".

על פי יו"ר הוועד תומר מלול, העיצומים הינם לקראת ההסכם הקיבוצי החדש, והם באים על רקע כך שמאז פרוץ משבר הקורונה במרץ אשתקד, העובדים לא מגיעים למשרדים. "זוהי רק יריית הפתיחה", מסר מלול, שציין כי "עובדי החברה כורעים תחת הנטל הכספי והמקצועי בגין עבודה מהבית באופן רצוף במשך שנה שלמה".

מטעם החברה, שבניהולה של יפעת רייטר, נמסר כי "חברת AIG רואה בעובדיה נכס, במיוחד בתקופה מאתגרת זו, וממשיכה לתמוך לאורך כל התקופה בצרכיהם הכלכליים, הלוגיסטיים והרגשיים. החברה בחרה מיוזמתה לתת מענקים שונים במהלך תקופת העבודה מהבית, ואף הציעה תוספות שכר הולמות וראויות לשנה הקרובה, עניין שאינו שכיח בעת הזו. בניגוד לנטען, מרבית עובדי החברה, כולל מחלקותיהם של חברי הוועד עצמם, עובדים כרגיל ומעניקים שירות ללקוחותיה".

מבחינת ההנהלה, התנהלות החברה מאז פרוץ המשבר נעשית בשל הצורך בשמרנות ובשמירה על בריאות צוות העובדים, וזאת תוך המשך פעילות כרגיל של החברה. גם חברי ההנהלה, נציין, עובדים כל התקופה מבתיהם. ככל הידוע בשבוע שעבר הנהלת החברה הודיעה לעובדים על מענק של מאות שקלים לעובדים, וזאת בנוסף למענק בגובה 500 דולר (נטו) שניתן לכל אחד מהעובדים בתחילת משבר הקורונה לפני כשנה בגין המעבר לעבודה מהבית. כמו כן, העובדים נשאלו לאורך השנה מה הם צריכים לצורך העבודה מהבית, מאוזניות ועד כסאות, ועובדים קיבלו ציוד לבתיהם, בהתאם לבחירתם, וזאת בנוסף לעוד הטבות כגון סלסלות לפיקניקים שנשלחו לעובדים.

סכסוך העבודה כבר מאוגוסט האחרון

בחודש אוגוסט האחרון הוכרז סכסוך עבודה בחברה, אך עד כה לא ננקטו עיצומים בארגון, כאשר ההסכם הקיבוצי בחברה אמור להגיע לסופו בחודשים הקרובים. בסביבת הוועד מציינים כי המו"מ נעשה "מתוך שאיפה להגיע להבנות עם ההנהלה בגין החזר הוצאות על עבודה מהבית הכוללות בין היתר חשמל, אינטרנט וסלולר וציוד משרדי שלא סופק במלואו". כך, מוסר מלול, "החזר הוצאות על עבודה באופן זה הוא אינו בגדר מותרות, אלא חובה לנוכח מאות השקלים שעובדי החברה מוציאים מדי חודש. כל מה שקיבלנו נכון להיום הוא סכום מגוחך של 2.5 שקל ברוטו ליום״.

AIG ישראל נמצאת בבעלות קונצרן AIG הבינלאומי, והיא פועלת בעיקר בשיווק ישיר של מוצרי ביטוח, בדגש על תחומי הביטוח הכללי. מדובר בחברה רווחית הנמנית על החברות הבינוניות בגודלן. מרבית העובדים הם עובדי שירות ומכירות. ההסכם הקיבוצי הנוכחי של עובדי החברה הוא עד סוף חודש מרץ הקרוב.