נחשף ציר העברת כספים בין חמאס בטורקיה לאנשי הארגון ביהודה ושומרון

בעקבות החשיפה חתם גנץ על צווים לתפיסת כספים בסך של 121,000 דולר, אשר הועברו באמצעות חברות מסחריות על ידי חמאס בטורקיה לפעילי חמאס בשטחי איו"ש • בימים האחרונים נתפסו בנמל אשדוד מכולות שהכילו סחורות בשווי מאות אלפי שקלים שיועדו לסוחרים אנשי חמאס בשכם ובערים אחרות

נמל אשדוד - מכולות / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד - מכולות / צילום: איל יצהר

שירות הבטחון הכללי חשף לאחרונה ציר העברת כספים בין סניף ארגון הטרור חמאס בטורקיה לאנשי הארגון ביהודה ושומרון. בעקבות החשיפה הוצא צו של שר הביטחון בני גנץ לתפיסת סחורות במאות אלפי שקלים שהועברו על ידי חברות מסחריות במסווה של סחר.

לאחר חשיפת השב"כ, המכס והמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט"ל) שבמשרד הביטחון, חתם גנץ על צווים לתפיסת כספים בסך של 121,000 דולר, אשר הועברו באמצעות חברות מסחריות על ידי חמאס בטורקיה לפעילי חמאס בשטחי איו"ש.

חקירת שב"כ גילתה כי כספים למימון פעולות טרור הועברו ממפקדת החמאס בטורקיה באמצעות חברת TIKKNO PLUS IC VE DIS הטורקית, וחברת SENSE SANITARY COMPANY משכם, אשר הנן בבעלות משותפת של פעילי חמאס עבדאללה פוקהא המתגורר בטורקיה ואיימן מאסרי מאזור שכם.

העברת הכספים הוסוותה בחלקה כרכש מסחרי תמים לכאורה, ובימים האחרונים נתפסו בנמל אשדוד מכולות שהכילו סחורות בשווי מאות אלפי שקלים שיועדו לסוחרים אנשי חמאס בשכם וערים אחרות, ותמורתן הייתה אמורה להגיע למימון פעולות חמאס.

שר הביטחון גנץ: "נמשיך להכות בטרור, ולרדוף את התשתית הארגונית שלו בכל מקום - בישראל ובעולם. אני מברך על הפעילות השוטפת והמשולבת של המטה ללוחמה כלכלית בטרור במשרד הביטחון, ביחד עם שב"כ, המכס וכלל ארגוני הביטחון, שמונעים יום-יום, העברות כספים ואמצעים שהם הדלק של ארגוני הטרור".