צו פירוק לחברה של השפים יוסי שטרית ודודי אלמקייס שפעילותה הופסקה ב-2018

ביהמ"ש הורה על פירוק חברה שהפעילה את "דוד ויוסף סטריט פוד" שנסגרה ב-2018 לאחר שטבח שפוטר מהמסעדה תבע את החברה בשל חוב בגין הפרת זכויותיו • מסעדת "דוד ויוסף" במונטפיורי ממשיכה לעבוד

מסעדה סגורה / צילום אילוסטרציה: Shutterstock, Max Lindenthaler
מסעדה סגורה / צילום אילוסטרציה: Shutterstock, Max Lindenthaler

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על פירוק חברה שהפעילה את מסעדת "דוד ויוסף סטריט פוד", במתחם הבורסה בבעלות השפים יוסי שטרית ודוד אלמקייס ושותפים נוספים. שטרית ואלמקייס הם בעלי מסעדת היוקרה "דוד ויוסף" ברחוב מונטיפיורי בתל אביב ו"פיתה מונטנה" שבנמל תל אביב העובדות בימים אלו במגבלות הקורונה.

מסעדת "דוד ויוסף סטריט פוד", שנפתחה בשנת 2015, עבדה כשנתיים וזכתה לשבחים ולהתעניינות מצד מבקרי המסעדות. בשנת 2017 הפסיקו שטרית ואלמקייס את פעילותם במסעדה וב-2018 הופסקה פעילות המסעדה.

מי שפנה בבקשת הפירוק הוא טבח שעבד קרוב לשנה ב"דוד ויוסף סטריט פוד" ופוטר מהמסעדה. לטענתו, המסעדה לא שילמה לו את זכויותיו. בפברואר 2019 ניתן פסק דין לטובת העובד לשעבר בסכום של כ-220 אלף שקל. העובד תבע את בעלי המניות ביניהם שטרית ואלמקייס שהגיעו עמו להסדר פשרה בסכום של 10,500 שקל והשתתפות בשכר טרחה ובבקשת הפירוק.

בבקשת הפירוק טוען העובד, המיוצג על ידי עו"ד אורטל דרקסלר, כי הוא מעוניין למצות את זכויותיו מול הביטוח הלאומי. עוד נטען בבקשה כי המסעדה "העסיקה את התובע בניגוד לדין ותוך הפרה בוטה של חוקי המגן, לרבות חוק שעת עבודה ומנוחה, ככל הנראה נקלעה לקשיים כלכליים, ולאחר ניהול הליך מייגע נגדה שהתנהל למעלה משנתיים, הודיעה למשיב ברחל ביתך הקטנה כי היא איננה פעילה, ואין בידה לשלם את הסכומים שנפסקו נגדה". עוד נטען על-ידי העובד כי החברה הודיעה כי היא נעדרת נכסים וכספים.

השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל אביב הורה על פתיחת הליכי חדלות פירעון ופירוק החברה, ומינה את עו"ד יונת ליבוביץ מאיר ממשרד פיאדה ליבוביץ מאיר למפרקת.