קורנית עקפה את התחזיות ומספקת תחזית חיובית לרבעון הראשון; המנכ"ל: "2021 תהיה שנה מרתקת"

קורנית סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 72.3 מיליון דולר, צמיחה של 48.6% לעומת הרבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים שציפו ל-62 מיליון דולר • הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-5.9 מיליון דולר, עלייה של 24.1%

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר, גלובס
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית דיגיטל / צילום: איל יצהר, גלובס

מניית קורנית דיגיטל עלתה במסחר המאוחר בוול סטריט ב-6.7% לאחר שהחברה, המייצרת מערכות דפוס דיגיטלי להדפסה על טקסטיל, עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון הרביעי של 2020 ופרסמה תחזית חיובית לרבעון הראשון של 2021.

קורנית סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 72.3 מיליון דולר, צמיחה של 48.6% לעומת הרבעון המקביל ובהשוואה לתחזיות האנליסטים שציפו ל-62 מיליון דולר. ההכנסות ממכירת מוצרים צמחו ברבעון ב-45.3% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-61.4 מיליון דולר (עם רווחיות גולמית GAAP של 59.4%) וההכנסות משירותים שקורנית מספקת גדלו ב-70.4% ל-10.9 מיליון דולר (עם רווחיות גולמית GAAP זניחה של 4.4%, אך לעומת הפסד גולמי ברבעון המקביל).

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-5.9 מיליון דולר, עלייה של 24.1%. בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, נרשם רווח נקי Non-GAAP של 11.5 מיליון דולר - גידול של 63.2%, והרווח הנקי למניה היה 24 סנט, גבוה מתחזיות האנליסטים, זאת בנטרול השפעה של 4 סנט המיוחסת לכתבי האופציות בגין עסקת אמזון.

בסיכום שנת 2020, ההכנסות צמחו ב-7.5% ל-193 מיליון דולר, כאשר הצמיחה במכירת מוצרים הייתה של 5.3% והצמיחה בשירותים הייתה של 22.1%. לפי כללי GAAP, השנה הסתיימה עם הפסד נקי של 4.8 מיליון דולר לעומת רווח של 10.2 מיליון דולר ב-2019, בעוד שעל בסיס Non-GAAP נרשם רווח נקי של 9 מיליון דולר שהם 21 סנט למניה, לעומת 19.6 מיליון דולר ב-2019. הפער בין ההפסד GAAP לרווח Non-GAAP מוסבר בעיקר בהוצאות התגמול ההוני לעובדים, הפחתות והוצאות שקשורות לרכישות.

ברבעון הראשון, קורנית צופה הכנסות של 61-65 מיליון דולר עם רווחיות תפעולית Non-GAAP של 8%-10%. ההכנסות הצפויות גבוהות ביחס לתחזית האנליסטים שהייתה ל-54.2 מיליון דולר. קורנית אינה מספקת תחזית שנתית. המנכ"ל רונן סמואל הזכיר את היעד שהציבה החברה בעבר - השגת קצב הכנסות שנתי של 500 מיליון דולר עד סוף 2023 - והעריך כי החברה תוכל לעמוד ביעד מוקדם מהצפוי.

"ברבעון הרביעי השגנו תוצאות שיא שעקפו את הציפיות שלנו לגבי צמיחה בהכנסות, רווחיות ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת", אמר סמואל. לדבריו, שנת 2020 תיזכר כשנת מפנה בתעשיית הטקסטיל. "הקפיצה המסיבית במסחר המקוון לצד חולשה של שרשרת האספקה המסורתית המזהמת והלא יעילה של תעשיית הטקסטיל, מאיצים את הטרנספורמציה הדיגיטלית שקורנית מובילה. אנו רואים לקוחות חדשים וקיימים המרחיבים באופן משמעותי את כושר הייצור הגלובלי שלהם, ועסקי החומרים המתכלים שלנו צומחים באופן משמעותי".

סמואל הוסיף כי "התחלנו את שנת 2021 חזקים מתמיד, עם רוח גבית מואצת מהתעשייה, צבר מרשים של פרויקטי התרחבות גלובאליים עם לקוחות אסטרטגיים, ופייפליין חזק מאד. אנחנו מאמינים ששנת 2021 תהיה שנה מרתקת עבור קורנית מלאה ביוזמות אסטרטגיות הכוללות השקת מוצרים משמעותיים חדשים, חשיפת טכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך שתרחיב משמעותית את פוטנציאל השוק שלנו, שיתופי פעולה עם המותגים הגדולים בעולם, הרחבת פעילות עסקי התוכנה שלנו, וכניסה לשווקים חדשים. בשנת 2018 הצגנו לראשונה את יעד ההנהלה להפוך לחברה עם קצב הכנסות שנתי של 500 מיליון דולר עד סוף שנת 2023, וכיום אנו בטוחים יותר מתמיד ביכולתנו להשיג יעד זה לפני המועד שהגדרנו".

קורנית נסחרת בנאסד"ק בשווי 4.4 מיליארד דולר אחרי עלייה של 160% במחיר המניה ב-2020 ושל 9.4% מתחילת 2021.