גרמניה תציע בדיקות קורונה מהירות בחינם לתושביה מהחודש הבא

חלק מהבדיקות המהירות יבוצעו ע"י רוקחים או כוח-אדם שהוכשר לכך במיוחד, וחלק יאושרו לשימוש ע"י התושבים עצמם • הבדיקות הן חלק מהניסיון הגרמני לעכב את התפשטות המחלה עד להשגה של כיסוי כלשהו ע"י מבצע החיסונים המתעכב במדינה

אנגלה מרקל / צילום: Reuters, HANNIBAL HANSCHKE
אנגלה מרקל / צילום: Reuters, HANNIBAL HANSCHKE

גרמניה תציע החל מהחודש הבא בדיקות קורונה מהירות בחינם לתושביה - כך הודיע אתמול (ג') שר הבריאות הגרמני יינס שפאן. חלק מה בדיקות המהירות יבוצעו על ידי רוקחים או כוח-אדם שהוכשר לכך במיוחד, וחלק יאושרו לשימוש על ידי התושבים עצמם. הבדיקות יוצעו בחינם בבתי מרקחת ובמרכזים אחרים, ויהיו חלק מהניסיון הגרמני לעכב את התפשטות המחלה עד להשגה של כיסוי כלשהו על ידי מבצע החיסונים המתעכב במדינה.

שפאן כתב כי החל מה-1 במרץ יהיו "כמויות מספיקות" של הבדיקות המהירות, שנחשבות למדויקות פחות מבדיקות ה-PCR, כדי לבצע אותן בחינם לכל דורש, והצפי הוא שהגרמנים ישתמשו בהם באופן קבוע, לאור חשד במחלה או לפני השתתפות באירוע. הסגר הקיים בגרמניה הוארך בשבוע שעבר עד ה-7 במרץ, והבדיקות המהירות אמורות להוסיף שכבת הגנה לחזרת המשק הגרמני - ובמיוחד בתי הספר והגנים - לפעילות רגילה.

כיום עלות בדיקה מהירה בגרמניה היא בין 30 ל-40 אירו, וברחבי ברלין, למשל, צצו חנויות פרטיות המציעות את הבדיקות, לצד בדיקות PCR הנדרשות לצורך נסיעות מסוימות מחוץ לגבולות גרמניה. הממשלה הגרמנית הגדילה בחודשים האחרונים את השימוש בבדיקות אלה בבתי אבות ומרכזי דיור מוגן, כמו גם למיון ראשוני בבתי חולים, אולם מומחים מקווים כי השימוש התכוף באוכלוסייה יוכל להביא לקטיעה מוקדמת של שרשראות הדבקה. באוסטריה השכנה כבר מבצעים ילדים בבתי הספר בדיקות עצמיות באופן קבוע, בניסיון למצוא מקרים א-סימפטומטיים ולמנוע התפשטות של המחלה בכיתות.

בגרמניה נרשמת ירידה הדרגתית במספר מקרי הקורונה החדשים, לאחר השיא שנרשם בסוף דצמבר. אתמול אובחנו כ-7,500 חולים חדשים, וכ-520 בני אדם מתו מהמחלה. מבצע החיסון מתעכב משמעותית בגלל מחסור במנות חיסון, ועד כה ניתנו רק 4.2 מיליון מנות (באוכלוסייה של כ-83 מיליון תושבים). בימים האחרונים נפוצו דיווחים לפיהם צוות רפואי וצוותי בתי אבות מסרבים להתחסן בחיסון של חברת "אסטרהזנקה", בגלל יעילות מופחתת בהתמודדות עם המוטציה הדרום-אפריקאית שנרשמה במחקר שהתקיים במדינה. למרות שהסגר יימשך עד ה-7 במרץ, חלק ממדינות המחוז מתכננות לפתוח את הלימודים כבר מיום שני הקרוב.