דיווח: רכישת הביטקוין במיליארד וחצי דולר של טסלה נעשתה בבורסת קוינבייס

על פי אתר The Block האמריקאי, Coinbase הוציאה לפועל את רכישת הביטקוין עבור יצרנית הרכב החשמלי בשבוע הראשון של פברואר • קוינבייס נערכת לקראת רישום מניותיה למסחר בנאסד"ק בחודשים הקרובים, על פי שווי מוערך של 77 מיליארד דולר

אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה / צילום: Reuters, Joe Skipper
אלון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה / צילום: Reuters, Joe Skipper

בורסת הקריפטו האמריקאית Coinbase היא ככל הנראה אחת המרוויחות הגדולות מהביקוש הגובר לביטקוין בחודשים האחרונים, בעיקר מצד תאגידים פיננסיים וחברות ציבוריות גדולות. על פי דיווח שפירסם ביום רביעי אתר חדשות הקריפטו האמריקאי The Block, יצרנית הרכב החשמלי טסלה נמנית עם הלקוחות העסקיים הגדולים של קוינבייס.

טסלה עלתה לכותרות מוקדם יותר החודש כאשר דיווחה לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כי השקיעה בינואר סכום של 1.5 מיליארד דולר ברכישת ביטקוין. בדיווח ציינה יצרנית הרכב החשמלי כי ההשקעה תסייע לחברה "לגוון ולמקסם את התשואות על המזומנים שלה, שאינם נדרשים לצורך שמירה על נזילות תפעולית מספקת".

העניין הגובר של חברות ציבוריות בארה"ב ברכישת ביטקוין תרם לזינוק במחיר הביטקוין בחודשים האחרונים. ביום רביעי השבוע זינק מחיר הביטקוין לשיא כל הזמנים, 52,533 דולר, כשהוא משלים עלייה של כ-80% מתחילת 2021 ושל יותר מ-410% ב-12 החודשים האחרונים.

קוינבייס מקרבת את הביטקוין למיינסטרים

קוינבייס, בורסת הקריפטו הגדולה בארה"ב, סירבה להגיב על הדיווח באתר דה בלוק, וגם מחברת טסלה לא נמסרה תגובה בעניין. מקורות המעורבים בעסקה סיפרו לדה בלוק כי קוינבייס הוציאה לפועל את רכישת הביטקוין עבור טסלה בשבוע הראשון של פברואר, במהלך שנמשך כמה ימים. על פי אותם מקורות, עם לקוחות זרוע הברוקראז' של קוינבייס נמנות יותר מחמש חברות שנכללות בדירוג 500 החברות הגדולות בהכנסותיהן בארה"ב על פי מגזין "פורצ'ן".

על פי דיווח שפרסמה באחרונה קוינבייס, ברבעון האחרון של 2020 שימשה בורסת הקריפטו שלה לרכישות ביטקוין במאות מיליוני דולרים שבוצעה על ידי חברת התוכנה האמריקאית MicroStrategy. בדומה לרכישות שביצעה מיקרוסטרטג'י, גם רכישת הביטקוין עבור טסלה בוצעה באמצעות כמה חדרי עסקאות מעבר לדלפק של קוינבייס.

בדצמבר האחרון, כפי שדיווחנו בגלובס, הגישה קוינבייס ל-SEC בקשה חסויה לרישום מניותיה כחברה ציבורית. להפיכתה של קוינבייס לחברה ציבורית עשויה להיות משמעות אדירה עבור שוק הקריפטו. מהלך כזה, שבו מעורבים רגולטורים, בנקאים ומשקיעים מוסדיים, יקרב את בורסת הקריפטו על המיינסטרים של שוק ההון האמריקאי.

קוינבייס נערכת לקראת רישום ישיר של מניותיה למסחר בבורסת נאסד"ק בחודשים הקרובים, על פי שווי שוק המוערך ב-77 מיליארד דולר על פי המסחר במניות החברה בשוק המשני, שבו הן נמכרות במחיר של 303 דולר למניה, על פי מידע שפורסם באתר Coindesk. השווי המוערך של קוינבייס, לפיכך, גדול מזה של חברת ICE, הבעלים של בורסת ניו יורק.