עיסקת החזרתה של הצעירה הושלמה והיא בדרכה לישראל; צה"ל החזיר לסוריה שני רועי צאן

ירון בלום ממונה השבויים והנעדרים וכן אשר חיון ראש הסגל בלשכת נתניהו יצאו להביאה • שחרורם של רועי הצאן נעשה במקום שחרורו של דיאב קהמוז, תושב הכפר רג'אב שנעצר ונכלא לאחר שהורשע בקשר עם חיזבאללה לביצוע פיגועים, לאחר שקהמוז סירב לחזור לסוריה

גבול ישראל סוריה קוניטרה ברקע / צילום: איל יצהר
גבול ישראל סוריה קוניטרה ברקע / צילום: איל יצהר

עיסקת החזרתה של הצעירה הושלמה והיא בדרכה לישראל במטוס שנשלח מכאן. ירון בלום ממונה השבויים והנעדרים וכן אשר חיון ראש הסגל בלשכת נתניהו יצאו להביאה.

צה"ל החזיר שני רועי צאן לשטח סוריה דרך מעבר קוניטרה ברמת הגולן. השניים נעצרו על ידי כוחות צה"ל בשבועות האחרונים לאחר שחצו את קו הגבול לשטח ישראל. הם נמסרו לידי הצלב האדום והוחזרו לבתיהם. לפי החשד הם חצו את הגבול במסווה של רעיית צאן כדי לאסוף מידע עבור ארגוני טרור הנמצאים בצד הסורי.

ההתפתחות הזו קשורה לעסקה המדוברת לשחרורה של צעירה ישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, ונעצרה שם. שחרורם של רועי הצאן נעשה במקום שחרורו של דיאב קהמוז, תושב הכפר רג'אב שנעצר ונכלא לאחר שהורשע בקשר עם חיזבאללה לביצוע פיגועים. קהמוז סירב לקבל את תנאי השחרור: יציאה לגלות בסוריה ואמר כי הוא מעדיף להישאר בכלא או להשתחרר לכפרו בלבד. ישראל סירבה ובמקום זאת שוחררו שני רועי הצאן. הצפי הוא כי לאור שחרורם קרובה העסקה להשלמה.