דליה אנרגיה בדרך לבורסה: שואפת לשווי של 5 מיליארד שקל

במסגרת הנפקת תחנת הכוח הפרטית בת"א ימכרו בעלי המניות הקיימים – הקיבוצים וקרן תש"י - כ-12% מההון תמורת כחצי מיליארד שקל

לקראת הנפקת ענק בת"א: חברת דליה חברות אנרגיה, המחזיקה בתחנת כוח פרטית מהגדולות בישראל, פרסמה טיוטת תשקיף לקרת הנפקת מניות ראשונית לציבור - לפי שווי שאפתני של עד 5 מיליארד שקל לפני הכסף. במסגרת ההנפקה צפויים חלק מבעלי המניות הקיימים בחברה (משקי הקיבוצים וקרן תשתיות ישראל - תש"י) למכור כ-12% ממניותיה תמורת כחצי מיליארד שקל, לצד גיוס פנימה של כ-250 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות חדשות. בעל מניות מרכזי נוסף בחברה הוא ג'ורג' חורש, באמצעות חברת יוניון, יבואנית טויוטה בישראל.

דליה חברות אנרגיה, שבבעלותה תחנת כוח באתר צפית בדרום הסמוך לקיבוץ כפר מנחם, החלה בפעילות מסחרית ב-2015 ומייצרת כ-8.5% מהחשמל הנצרך במשק, מוכרת חשמל למאות לקוחות עסקיים, לרבות בתי חולים, רשתות שיווק, אוניברסיטאות ועוד. החברה בחרה להרחיב את פעילותה בתחום האנרגיה הקונבנציונאלית, אגירת אנרגיה ואנרגיה מתחדשת באמצעות השתתפות במכרזים של חברת החשמל למכירת תחנות כח וייזום פרויקטים חדשים המשלבים אגירה ואנרגיה מתחדשת. מנכ"ל החברה הוא עובד דבי והיו"ר הוא דורון סט.

הכנסות החברה (פרופורמה) הסתכמו בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020 בכ-1.2 מיליארד והיא הציגה רווח נקי של כ-122 מיליון שקל - בדומה לתקופה המקבילה ב-2019. את שנת 2019 כולה סיימה דליה אנרגיות עם הכנסות של כ-1.73 מיליארד שקל ורווח נקי של 167 מיליון שקל.

כחלק מההיערכות לקראת הנפקת המניות, השלימה לאחרונה החברה גיוס אג"ח בהיקף של 1.15 מיליארד שקל כאשר כספי הגיוס ישמשו את החברה לפירעון מוקדם של חוב המזנין ושטרי ההון שגוייסו עם תחילת הקמת התחנה בשנת 2012. מהלך זה צפוי להביא לחיסכון בעלויות המימון ולשיפור תזרים המזומנים של החברה. עם השלמת הנפקת המניות, החברה צפויה לרשום את האג"ח למסחר.