דיווח: ישראל רכשה חיסונים רוסים לסוריה עבור שחרור הישראלית

מלבד שחרור שני אסירים סורים, לפי פרסומים זרים, ישראל רכשה מרוסיה מנות חיסון קורונה אותן תעביר לסוריה תמורת שחרור הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול

ספוטניק V, החיסון הרוסי נגד נגיף הקורונה / צילום: Associated Press, Matias Delacroix
ספוטניק V, החיסון הרוסי נגד נגיף הקורונה / צילום: Associated Press, Matias Delacroix

לפי מקורות זרים, כחלק מהעסקה לשחרור הישראלית בסוריה, ישראל הסכימה לשלם לרוסיה 1.2 מיליון דולר לצורך רכישת חיסוני קורונה מסוג ספוטניק והעברתם לסוריה.

הישראלית ששבויה בסוריה היא צעירה מהחברה החרדית ממודיעין עילית שחצתה את הגבול באזור קוניטרה ונעצרה ע"י הרשויות המקומיות. לפי שעה, עדיין לא ברורה סיבת מעבר הגבול ולפי הפרסומים בסוכנויות הסוריות, הצעירה ככל הנראה תעתה בדרכה.

מלבד רכישת החיסונים, תמורת הצעירה ישראל תשחרר את האסירה ניהאל אל-מקת ממג'דל שאמס והאסיר דיאב קהמוז מהכפר רג'ר. נזכיר כי ביום ד', ראש המטה לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים והנעדרים טסו למוסקבה להשלמת המגעים והעיסקה.

אל-מקת היא אחותו של סידקי אל-מקת ששוחרר בעסקת חילופי השבויים בשנה שעברה, היא הורשעה ביוני האחרון בשלוש שנות מאסר על תנאי ובקנס כספי בגין הסתה. קהמוז הורשע לפני שלוש שנים בשיתוף פעולה עם חיזבאללה - קיבל הוראות מאנשי חיזבאללה לצלם סיורים של צה"ל, לקבל מטעני חבלה ולהחביאם כדי לבצע באמצעותן פיגוע באזור הצפון ונגזרו עליו 14 שנות מאסר.