הבורסה בת"א | סיקור שוטף

העליות בבורסה התחזקו בסיום: פרטנר קפצה ב-17.5%, סלקום ב-7%

מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של 1.4% ומדד ת"א 90 רשם עלייה של 1.65% • מחזור המסחר הסתכם בכ-771 מיליון שקל • ירידות של כ-0.6% באג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות

הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף
הבורסה בתל אביב / צילום: שלומי יוסף

 סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

15:50

העליות בבורסה התחזקו בשעה האחרונה של המסחר. מדד ת"א 35 ננעל בעלייה של 1.4% ומדד ת"א 90 רשם עלייה של 1.65% . מדד הבנקים טיפס בכ-1.8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-771 מיליון שקל.

עליות בולטות רשמו מניות פרטנר, שיכון ובינוי, סלקום , בזק , אינפימר, מיט-טק  יוניבו וחלל.

מנגד, ירידות בולטות נרשמו במניות אופקו, אנלייבקס , נייס וגילת 

14:20

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות על רקע הסרת ההגבלות על המשק לאחר אישור הפעימה השנייה בשישי האחרון. מדד ת"א 35 עולה בכ-1.2%, מדד ת"א 90 מטפס בכ-1% ומדד הבנקים עולה ב-1.2%. מחזור המסחר מסתכם בכ-538 מיליון שקל. 

עליות בולטות רושמות מניות נופר אנרג'י , אינפימר , סלקום, לייבפרסון ושיכון ובינוי. 

חברת אי.אל.די  דיווחה הבוקר (א') כי חתמה על הסכם מתן שירותים בהיקף של כ-12 מיליון שקל (3 מיליון שקל בשנה) עם חברה מובילה בישראל בתחום הבניה ותשתיות. במסגרת ההסכם, ALD תבצע הבטחת איכות בפרויקט בנייה ותשתיות בתחום התחבורה הציבורית שהלקוח מבצע עבור גוף ממשלתי.  

12:45

יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסה בתל אביב מתנהל בעליות על רקע הסרת ההגבלות על המשק לאחר אישור הפעימה השנייה בשישי האחרון. מדד ת"א 35 עולה ב-1%, מדד ת"א 90 קופץ ב-1.4% ומדד הבנקים עולה ב-1.2%.

מנייתה של חלל תקשורת מזנקת ב-14%, ובכך משלימה מהלך עליות של 30% בשבוע האחרון.

שיכון ובינוי מזנקת ב-7% על רקע דיווחים על כוונתה להנפיק את פעילות האנרגיה לפי שווי של 4.5-5 מיליארד שקל. 

פרטנר קופצת ב-8.8%, פרוטליקס מזנקת ב-15%, לייבפרסון עולה ב-5.6%, סלקון עולה ב-4.5%, בזן ב-3.5%.

מחזור המסחר בשוק המניות מסתכם בשעה זו ב-358 מיליון שקל בלבד.

11:15

מתחזקות העליות בבורסה. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.9%, ומדד ת"א 90 רושם עלייה של כ-1.3% .

עליות בולטות במניות מיט-טק, חלל תקשורת , פרוטליקס , שיכון ובינוי ופורסייט.

ירידות של כ-0.6% נרשמות באג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות . 

חברת יוניבו  המחזיקה בבעלותה מפעל המייצר מוצרי קנאביס רפואי ובעלת חוות לגידול לקנאביס רפואי (חוות עמית) הודיעה היום כי דירקטוריון החברה הנחה את הנהלתה לבחון רישום כפול בבורסה זרה, זאת בנוסף לרישום למסחר בבורסה לניירות ערך בתל אביב.

10:07

יום המסחר בבורסה נפתח תוך עליות קלות במדדי המניות. מדד ת"א 35 מטפס בכ-0.5%, ומדד ת"א 90 רושם עלייה של כ-0.8%.

עליות בולטות רושמות מניות פרטנר , שיכון ובינוי, פתאל החזקות , לייבפרסון ואודיוקודס. 

מנגד, ירידות חדות רושמות אופקו , פריגו וגילת. 

קרן ג'נריישן היא אחת מהמועמדות להשקעה בפרויקט הסיבים של פרטנר. האחרונה נמצאת בעיצומו של מכרז שמטרתו הכנסת שותף לפרויקט לטובת האצת פריסת הסיבים. פרטנר פרסמה שבכוונתה להכניס שותף ב-20% ממניות המיזם. 

לקראת החלטת הריבית של בנק ישראל שתפורסם מחר, כלכלני בנק הפועלים מעריכים הבוקר כי לא צפוי שינוי בגובה הריבית, וכי "עלייה בציפיות לאינפלציה והתללה של עקומי התשואות הם תוצאה של המדיניות המוניטרית המאוד מרחיבה של הבנקים המרכזיים. אלו מהווים איתות ליכולת המוגבלת לפתור משברים תוך התבססות על הרחבות מוניטריות. יחד עם זאת הבנקים המרכזיים עדיין חוששים יותר מטעות של נסיגה מוקדמת מדי מהמדיניות המרחיבה, ולכן בחודשים הקרובים לא נראה שינוי בכלי המדיניות המופעלים. ככל שהפעילות תחזור לשגרה, אנו מעריכים כי בנק ישראל יחל לצמצם את קצב רכישות האג"ח הממשליות. בינתיים עליית הציפיות לאינפלציה מביאה לריביות ריאליות שליליות יותר."

08:00

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. לקראת הפתיחה בת"א: היציאה מהסגר - אושרה הפעימה השנייה

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע אישר הפעימה השנייה במתווה היציאה מהסגר השלישי. הממשלה אישרה ביום שישי בסבב טלפוני את ההחלטה, במסגרתה, בין היתר, הקניונים, השווקים וחנויות הרחוב ייפתחו לציבור הרחב, בעוד חדרי הכושר ואירועי התרבות יתאפשרו רק למתחסנים ומחלימים המחזיקים בתו ירוק. תלמידי ה'-ו' וי"א-י"ב ישובו ללימודים ברשויות ירוקות, צהובות וכתומות עם שיעור התחסנות גבוה. 

2. העלייה המתמשכת בתשואה על האג"ח האמריקאיות הכבידה על המניות

ביום שישי המסחר בניו יורק ננעל סביב רמות הפתיחה, וללא שינוי מהותי למרות הפתיחה החיובית, כאשר בסיכום שבועי הנאסד"ק וה-S&P 500 רשמו ירידות שערים. מדד ה-S&P 500 ירד השבוע ב-0.7%, הנאסד"ק ירד ב-1.5% ואילו מדד הראסל 2000 ירד ב-1%. העלייה המתמשכת בתשואות האג"ח ל-10 שנים עלתה מ-1.21% לפני שבוע ל-1.34% ביום שישי. נזכיר כי ככל שעולה הביקוש לאג"ח ממשלתי התשואה יורדת, ומנגד ככל שההיצע היצע גדל התשואה עולה. 

 3. אופקו עשויה לגרור "פתיחה אנגלית"

המניות הדואליות צפויות להכביד על ת"א בפתיחה. פער הארביטראז' המשוקלל במדד ת"א 35 הינו שלילי בשיעור של 0.2%. מנייתה של אופקו חוזרת עם פער שלילי גבוה של 12% ועשויה לגרור "פתיחה אנגלית", נייס עם פער שלילי של 2.9%, פריגו חוזרת עם פער שלילי של 3.9%, גילת עם פער שלילי של 5%. מנגד, לייבפרסון חוזרת עם פער חיובי של 5.1%, נובה חוזרת עם פער חיובי של 2.4%, טבע עם פער חיובי של 0.3, טאואר עם פער חיובי דומה.

4. שווי השוק של הביטקוין עבר את הטריליון דולר

ביום שישי האחרון הביטקוין חצה לראשונה את השווי שוק של טריליון דולר כשטיפס לשיא שקרוב ל-54,000 דולר. מאז הספיק הביטקוין לשבור שיא נוסף. במחיר השיא של הביטקוין (סימול: BTC) בשבת אחר הצהריים, 57,505 דולר, השלים מטבע הקריפטו עלייה יומית של 9% וזינוק שבועי של 22%. מתחילת 2021, בתוך פחות מחודשיים, נסק מחיר הביטקוין ב-98%.

5. ביידן על סין: "חייבים להעריך לתחרות ארוכת טווח"

הנשיא ביידן אמר ביום שישי האחרון כי ארה"ב ובעלי בריתה חייבים להיערך ל"תחרות אסטרטגית ארוכת טווח" עם סין, מכיוון שהעולם נמצא בנקודת פיתול בין אוטוקרטיה לדמוקרטיה. "התחרות עם סין הולכת להיות קשה", אמר ביידן בוועידת הביטחון במינכן, והוסיף, "זה מה שאני מצפה וזה מה שאני מברך עליו". ביידן מסר את דבריו בווידאו במסגרת פסגת ה-G7 שנערכה במתכונת וירטואלית, ושם דנו במגפת ה- COVID-19.