פורטיסימו משקיעה 20 מיליון דולר בחברת "חשבונית ירוקה"

הקרן תחזיק 30% בחברת הפינטק, שמספקת כלים דיגיטליים לעצמאים ולעסקים קטנים ובינוניים

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל, פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף, גלובס
יובל כהן, מייסד ושותף מנהל, פורטיסימו / צילום: שלומי יוסף, גלובס

קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו הודיעה על השקעה בסך 20 מיליון דולר בחברת הפינטק הישראלית חשבונית ירוקה. ההערכות הן שההשקעה בוצעה תמורת 30% ממניות החברה, כלומר לפי שווי של כ-67 מיליון דולר (אחרי הכסף) לחשבונית ירוקה.

חשבונית ירוקה היא חברת SaaS (תוכנה כשירות) המספקת כלים דיגיטליים לעצמאים ולעסקים קטנים ובינוניים, כגון פתרונות סליקת אשראי, הפקת מסמכים וחשבוניות, פתרונות בתחום ה-eCommerce, ניהול הוצאות ועוד. באתר האינטרנט שלה מפורטות מספר חבילות שהיא מציעה ללקוחות, במחירים של 228-996 שקל לשנה. היא מאפשרת לעסקים המשתמשים בשירותיה גם חיבור לצדדים שלישיים כמו PayPal או Wix.

פורטיסימו, בראשותו של יובל כהן, היא קרן המתמקדת בעיקר בחברות טכנולוגיות ותעשייתיות בוגרות, שיש להן פעילות גלובלית ופוטנציאל לצמיחה נוספת. לפי הודעת הקרן, ההשקעה בחברת חשבונית ירוקה נועדה להאיץ את ההתפתחות של החברה, תוך דגש על המשך ההתרחבות בשוק הישראלי ובמקביל פריצה לשווקים בינלאומיים. ההשקעה אמורה לאפשר לחברה להרחיב את סל המוצרים, להתרחב לעסקים גדולים יותר ולגייס עוד כוח אדם.

פורטיסימו מציינת בהודעתה כי מאז הקמתה של חשבונית ירוקה, החברה צומחת בשיעורים של כ-30% מדי שנה ויש לה מעל 80 אלף לקוחות פעילים. לחברה כ-50 עובדים, כולם בישראל, והמטה שלה ממוקדם בתל אביב. החברה הוקמה לפני עשר שנים על-ידי ליאור וילצ'ינסקי (מנכ"לית) ורמי גבאי (מנהל טכנולוגי ראשי) ועד כה לא גייסה הון כלל ממשקיעים חיצוניים.

השניים מסרו היום: "הקמנו את חשבונית ירוקה מתוך חזון ליצור אקוסיסטם שלם לעצמאים ולעסקים קטנים בישראל וזה מה שמוביל אותנו עד היום. חשבונית ירוקה היא לא רק פתרון דיגיטלי פשוט ואינטואיטיבי, אלא מעטפת שלמה שעוזרת לעצמאים לא להרגיש לבד בעשייה שלהם, בעזרת קהילה גדולה ותומכת שיצרנו".

יובל כהן, מייסד ושותף מנהל בקרן פורטיסימו, אמר: "אנו צופים שקהילת העצמאים והעסקים הקטנים תצמח בקצב גבוה בשנים הקרובות. מצאנו בחשבונית ירוקה פלטפורמה נהדרת למתן פתרונות חדשניים בתחום. יש לחברה חזון אסטרטגי, מוצרים מובילים, מוניטין ובסיס לקוחות רחב ובכוונתנו להאיץ את צמיחתה על-ידי פיתוח של מוצרים חדשניים נוספים והתרחבות למדינות יעד נוספות".

קרן פורטיסימו, שהוקמה בשנת 2004, גייסה עד היום סכום של 1.6 מיליארד דולר במסגרת חמש קרנות, כאשר הגיוס לקרן החמישית, בגובה 650 מיליון דולר, הושלם לפני שנה. בין החברות בפורטפוליו של פורטיסימו ניתן לציין את פריוריטי סופטוור, Beewise, אפימילק וסוגת. 

מוקדם יותר החודש דיווחה הקרן על רכישת השליטה בחברת קרמר אלקטרוניקה, העוסקת בתחום הווידיאו והאודיו הארגוני, וקודם לכן היא השלימה את רכישת השליטה בחברת מ.ג.ע.ר, המחזיקה באפליקציית החנייה סלופארק, תמורת 240 מיליון שקל.