לדעת דוידי וזיסאפל ההייטק בשיא? מימשו החזקות בעשרות מיליוני דולרים

המימושים בגילת, בסיליקום ובסרגון מצטרפים לדיווחים קודמים על מכירת מניות מצד בעלי עניין בחברות טכנולוגיה, על רקע הזינוק שנרשם בהן

ישי דוידי / צילום: איל יצהר
ישי דוידי / צילום: איל יצהר

האם בעלי העניין במניות הטכנולוגיה הישראליות בוול סטריט מעריכים שהגענו לשיא? בשבועות האחרונים פורסמו מספר דיווחים של מכירת מניות על-ידי בעלי עניין בכמה חברות, על רקע הזינוק במחירים לטריטוריה שרבים מגדירים כ"בועתית".

כך, לדוגמה, לאחר שמניית גילת לוויינים זינקה בשיעור תלת-ספרתי מתחילת השנה, בעלת המניות הגדולה בחברה, קרן פימי, ניצלה את ההזדמנות למכור חלק מההחזקה שלה. הקרן, בראשותו של ישי דוידי, מכרה בשבוע שעבר מניות גילת בתמורה ל-58.5 מיליון דולר, וירדה להחזקה של 26.8% בגילת.

העסקה בוצעה במחיר של 15 דולר למניה; אומנם מניית גילת כבר הגיעה למחיר גבוה יותר, של 21.3 דולר, מספר ימים קודם לכן, ומאז איבדה כמעט 30% - אך עבור הקרן מדובר במכירה ברווח מכובד, משום שהיא רכשה את המניות שבידיה במחיר ממוצע של 4.3 דולרים בלבד.

למכירה של פימי הצטרפה גם חברת מבטח שמיר של מאיר שמיר, שמימשה במהלך המסחר בנאסד"ק מניות בתמורה כוללת של 16.5 מיליון דולר. לאחר המכירה מחזיקה החברה כ-7.7% מהון המניות של גילת והיא צפויה לרשום בדוחות הרבעון הראשון של 2021 רווח, לפני מס, של כ-30 מיליון שקל מהמכירה.

גילת, בניהולו של עדי צפדיה, מספקת פתרונות ושירותים בתחום התקשורת הלוויינית. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 841 מיליון דולר, לאחר עלייה של 153% במחיר המניה מתחילת השנה (אך כאמור, ירידה של 29% מהשיא שאליו הגיעה לאחרונה).

העליות הגיעו על רקע מספר חוזים שעליהם דיווחה החברה, אך ככל הנראה בעיקר בזכות משקיעים פרטיים שנכנסו להשקעה בה, בין היתר בעקבות הגדלת ההחזקות של קרן הגידור האמריקאית ARK. צפדיה אמר לאחרונה בראיון לגלובס, כי "השוק רוחש וגועש, והמשקיעים רואים שהתחום חם. גם לגילת, הרבה זמן לא היה כל כך הרבה 'על השולחן'. אנחנו בהרבה מאוד תחומים, וגם אם אחד לא יצליח, השני בטח יצליח. יש המון מכרזים והזדמנויות".

קרן פימי נכנסה לראשונה להשקעה בגילת בשנת 2012 והגדילה את חלקה בחברה בהמשך. בסך הכול, היא השקיעה ברכישת מניות גילת 81.3 מיליון דולר, ולאורך השנים היא קיבלה מהחברה דיבידנדים בגובה 20.3 מיליון דולר. שווי המניות שנותרו בידיה עומד על כ-226 מיליון דולר, כך שנכון להיום הרווח שלה על ההשקעה בגילת הוא כמעט פי שלושה.

 
  

פימי הייתה אמורה למכור את מניותיה אשתקד במסגרת עסקה למכירת גילת לחברת קומטק מארה"ב, לפי מחיר נמוך יותר למניית גילת. עם זאת, העסקה בוטלה בסופו של דבר לאחר תהליך משפטי קצר, וגילת קיבלה מקומטק פיצוי בסך 70 מיליון דולר.

זהר זיסאפל: מימושים ב-26 מיליון דולר

עוד בעל עניין שביצע לאחרונה מימושים הוא זהר זיסאפל, בשתיים מחברות הטכנולוגיה ששייכות לקבוצת רד שבשליטתו ובשליטת אחיו, יהודה. זיסאפל  מכר מניות סיליקום וסרגון בסכום מצטבר של כ-26 מיליון דולר.

לפי דיווחים שהועברו ל-SEC מכר זיסאפל בשבועיים האחרונים כ-150 אלף מניות סיליקום במחיר ממוצע של 51.4 דולר, ובתמורה כוללת של 7.9 מיליון דולר, זאת לאחר שמכר בחודשים הקודמים מניות בתמורה ל-5 מיליון דולר במחיר ממוצע של 40.6 דולר. לאחר המכירות הוא מחזיק ב-5.7% ממניות סיליקום, בשווי נוכחי של 20.4 מיליון דולר. סיליקום, ספקית פתרונות לקישוריות רשתות תקשורת, נסחרת בנאסד"ק בשווי של 360 מיליון דולר.

במקביל, זיסאפל ניצל גם את הגאות במניית סרגון, ומכר בימים האחרונים כמעט שליש מההחזקה שלו בחברה, בתמורה ל-18.1 מיליון דולר. המכירות בוצעו לפי מחיר ממוצע של כ-5.3 דולרים למניית סרגון. נזכיר, שהמניה זינקה מתחילת השנה ב-82%, וזאת אחרי שכבר הגיעה בינואר למחיר גבוה יותר, אך נחלשה מאז ב-2%.

זהר זיסאפל / צילום: יונתן בלום, גלובס
 זהר זיסאפל / צילום: יונתן בלום, גלובס

העליות החדות במניה מוסברות בכניסה של משקיעים פרטיים, שגם במקרה זה חלקם עוקבים אחר קרן הגידור ARK. סרגון, המספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים לקישור בין תחנות הבסיס למתג הראשי ברשת התקשורת, נסחרת בנאסד"ק בשווי 410 מיליון דולר וזיסאפל נותר בה עם החזקה בשווי נוכחי של 35.9 מיליון דולר (כ-8.5% מהון המניות).

מימושים גם בפייבר ובלמונייד

מימושים קודמים שעליהם דווח בשבועות האחרונים בחברות הטכנולוגיה הישראליות כוללים בין היתר מכירת מניות של פייבר על-ידי המייסד והמנכ"ל מיכה קאופמן ושלוש מהקרנות שהשקיעו בחברה עוד לפני ההנפקה (במקרה זה הדיווחים מתייחסים להחזקה בסוף 2020), ומימושים של מנכ"ל ומייסד חברת הביטוח הדיגיטלית למונייד, דניאל שרייבר, ושל בעלי מניות נוספים בה, במסגרת הנפקה משנית שבוצעה בחודש שעבר.

מימוש בולט שבוצע בחודש ינואר היה של חברת ההשקעות הפרטית DBSI (יוסי בן שלום וברק דותן) שמכרה נתח נוסף מההחזקה שלה בחברה הביטחונית ראדא בתמורה ל-35 מיליון דולר, וירדה להחזקה של כ-7% מהחברה. DBSI נכנסה להשקעה בראדא ב-2016 כשהחברה נקלעה לקשיי נזילות, והובילה בה תהליך השבחה שהוביל לתשואה של יותר מפי שישה על ההשקעה.