הטירוף חוזר? אחרי ירידה של 90%, בפורומים חוזרים להריץ את גיימסטופ

הסוחר הנערץ בפורום WallStreetBets של רדיט שיתף כי הוא מחזיק כבר 100 אלף מניות של גיימסטופ • העלייה של המניה מגדילה את שווי השקעתו ל-4.6 מיליון דולר, ומאותתת למשקיעים לחזור ולרכוש מניות גיימסטופ

חנות של רשת גיימסטופ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק
חנות של רשת גיימסטופ / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

סימן ראשון לגל שני של עליות, או מלכודת דובים קלאסית? מניית גיימסטופ רשמה ביום ב' את העלייה החדה ביותר בשבועיים האחרונים, כאשר טיפסה ב-13% למחיר של 46 דולר. קמעונאית משחקי הווידיאו, שהסתערות על מנייתה זעזעה את וול סטריט בחודש שעבר, חזרה לעלות לאחר שהמשקיע קית' גיל הכפיל את היקף החזקתו בגיימסטופ.

 
  

הסוחר, שהפך לאגדה בפורום WallStreetBets של רדיט בזכות ההימור הקודם שלו על גיימסטופ, פרסם ביום שישי צילום מסך של חשבון המסחר שלו, ולפיו הוא מחזיק 100 אלף מניות של גיימסטופ. הפוסט לא מציין מתי נרכשו המניות, אולם ידוע כי ב-3 בפברואר פרסם גיל פוסט המראה כי ברשותו רק 50 אלף מניות של גיימסטופ.

העלייה ביום ב' הגדילה את שווי ההשקעה של גיל בגיימסטופ ל-4.6 מיליון דולר, ועשויה לספק איתות למשקיעים לחזור ולרכוש את המניה. גיימסטופ  איבדה יותר מ-90% מערכה מאז טיפסה לשיא של 483 דולר במהלך יום המסחר של ה-28 בינואר.

מסוגל להחזיק בהימורים מסוכנים לתקופות ארוכות

הפוזיציה האגרסיבית שפתח על מניית גיימסטופ, כבר הפכה את גיל למיליונר ולגיבור בעיני משקיעים פרטיים רבים, ובמיוחד אלו הגולשים בפורום WallStreetBets הפופולרי. בוול סטריט ג'ורנל העריכו כי ההתאוששות בשני מסמנת כי המסע הפראי של מניית גיימסטופ טרם הסתיים.

"למרות מחיר המניה ההולך ויורד, כמה משקיעים בודדים אמרו שהם נאחזים בעמדותיהם, והגילוי הטרי של גיל ביום שישי זיכה אותו בשבחים מגולשי רדיט האחרים - והמריץ מחדש משקיעים בודדים רבים. ביום שני ב-WallStreetBets כמה סוחרים דיברו על רכישת מניות נוספות של גיימסטופ", נכתב בוול סטריט ג'ורנל.

ביום חמישי האחרון הופיע גיל בשימוע בוועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים בארה"ב, שעסק בהשלכותיו של הטירוף שנוצר סביב מניית גיימסטופ. בשימוע אמר גיל כי הוא רואה במניה השקעה אטרקטיבית ברמת התמחור הנוכחית.

"באשר למה שאני מצפה בהמשך: מחיר מניית גיימסטופ אולי הקדים את עצמו בחודש שעבר, אבל אני שורי כמו שהייתי תמיד בנוגע למפנה האפשרי (בפעילות החברה, ע' כ')", אמר גיל בשימוע בבית הנבחרים. "בקיצור, אני אוהב את המניה. ומה שמדהים הוא, שלמיטב הבנתי השוק נותר מודע להזדמנות הייחודית של גיימסטופ בתעשיית הגיימינג".

בוול סטריט ג'ורנל ציינו עוד, כי הפוסט של גיל מלמד כי סך התיק שלו עמד ביום שישי על 17.4 מיליון דולר, מתוכו 11.9 מיליון דולר במזומן, 4 מיליון דולר במניות גיימסטופ ועוד 1.5 מיליון דולר באופציות על גיימסטופ. עבור חלק מהמשקיעים הפרטיים, ההימור של גיל הוא סימן ליכולתו להחזיק בהימורים מסוכנים לתקופות ארוכות.

חברות קטנות קשורות יותר לביצועי הכלכלה המקומית

גיימסטופ נסחרה ביום ב' לפי שווי חברה של 3.2 מיליארד דולר, שמכניס אותה לרשימת המניות הקטנות של וול סטריט. מניות אלו מציגות מתחילת השנה את התשואה העודפת הגבוהה ביותר בשני העשורים האחרונים על המניות הגדולות בארה"ב.

המדד הרחב של המניות הקטנות, ראסל 2000, עלה מתחילת השנה ב-14%, לעומת עלייה של 4% בלבד במדד S&P 500. בשלושת החודשים האחרונים עומד פער התשואה בין שני המדדים על כ-16%, ואילו בששת החודשים האחרונים מדובר על פער של 30% לטובת ראסל 2000.

מאחורי העליות במניות החברות הקטנות עומדת כנראה ההערכה כי ההוצאות הכספיות העצומות שמתכנן ממשל ביידן, לצד הרחבת מבצע החיסונים לקורונה בארה"ב, יעניקו דחיפה לכלכלתה. חברות קטנות בארה"ב קשורות יותר לביצועי הכלכלה המקומית מאשר החברות הגדולות, שחלק נכבד מהכנסותיהן מגיע מעבר לים.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, מגזרים רגישים יותר לכלכלה כמו אנרגיה, חומרי גלם ובנקאות  מהווים חלק מהותי יותר במדד ראסל 2000 מאשר במדדים שבהם נכללות חברות גדולות יותר. הקבוצות המחזוריות הללו ספגו מכה במגפה, אך כעת דוחפות את השווקים לשיאים.