עקב צורך דחוף בבתי המשפט: גנץ מינה את שמואל מלמד ואפרת פינק לבית המשפט המחוזי

מדובר ב"מינוי בפועל" לתקופה של שנה לאור צורך דחוף בשופטים לבתי המשפט המחוזיים, זאת בעקבות פנייתה של נשיאת העליון אסתר חיות

השופטת אפרת פינק / צילום: דוברות בתי המשפט
השופטת אפרת פינק / צילום: דוברות בתי המשפט

שר המשפטים בני גנץ מינה היום (ד') במינוי זמני שני שופטי שלום לבית המשפט המחוזי - השופט שמואל מלמד מונה לבית המשפט המחוזי בתל אביב וישמש כשופט בדיוני מעצר עד תום ההליכים. השופטת אפרת פינק מונתה לבית משפט המחוזי מרכז.

מדובר ב"מינוי בפועל" לתקופה של שנה לאור צורך דחוף בשופטים לבתי המשפט המחוזיים, זאת בעקבות פנייתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.

השופט מלמד (54) החל את דרכו במשטרת ישראל כתובע בתיקי תעבורה, המשיך כראש שלוחת תביעות במשטרה ובשנת 2010 מונה לשופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב. בינואר 2013 מונה לשופט בית משפט השלום. בשנים האחרונות שימש מלמד כשופט בבית המשפט הקהילתי בתל אביב. מדובר במודל חדשני שהחל לפעול בישראל בסוף שנת 2014. ההליך השיפוטי מתמקד בשיתוף-פעולה בין גורמי אכיפת החוק, גורמי הרווחה ובתי המשפט על מנת להתמודד עם תופעת הפשיעה בדרך של שיקום הנאשם במקרים המתאימים.

השופטת אפרת פינק (50) מילאה שורת תפקידים לפני שמונתה לשיפוט בשנת 2013. היא החלה את דרכה בשוק הפרטי, שימשה כמרצה בחוג למדיניות ציבורית במכללת ספיר, עוזרת משפטית של שופט בית המשפט העליון יעקב טירקל וסנגורית בסנגוריה הציבורית הארצית במחלקה למשפטים חוזרים ובית המשפט העליון. החל מ2017 היא משמשת כסגנית נשיא בית משפט השלום ברחובות.

בנובמבר 2020 זיכתה פינק תושב יבנה מעבירות מין בקטינות בשל מחדלי חקירה משמעותיים שהתרחשו במהלך מעצרו. לאחר שקבעה כי "המחדלים הקשים אינם נקודתיים. הדיון בהם שזור לאורך כל הכרעת הדין, והיה בהם כדי להשליך על הראיות, קבילותן ומשקלן" ומנתה את כשלי המשטרה שפגעו בזכות ההיוועצות של הנאשם.