יינות ביתן | בלעדי

הבנקים מוציאים כרטיס אדום לנחום ביתן: חוסמים את ניסיון ההדחה של רודב

לפי לשון המכתב שנשלח לנחום ביתן, בנק הפועלים ומזרחי טפחות טוענים כי נודע להם כי ביתן זימן וכינס אסיפה כללית של בעלי המניות, "בה נכחת לבדך, ובה קיבלת החלטות חד-צדדיות", וזאת בלא כל מתן הודעה מוקדמת לבנקים, מה שלטענתם מהווה "הפרה יסודית" של הסכם המימון אשר נחתם מולם

שלמה רודב, יו"ר יינות ביתן / צילום: איל יצהר
שלמה רודב, יו"ר יינות ביתן / צילום: איל יצהר

הבנקים מתערבים וחוסמים את ניסיון ההדחה של שלמה רודב, יו"ר יינות ביתן, על-ידי נחום ביתן. במכתב שהגיע לידי גלובס אשר נשלח היום (ד') על-ידי בנק הפועלים ובנק מזרחי טפחות, נושי רשת הקמעונאות, לנחום ביתן הם מבטלים ניסיון ההדחה עליו של רודב שניסה לבצע נחום ביתן בתחילת השבוע, ומאיימים לשלול ממנו את ייפוי-הכוח שניתן לו מטעמם להצביע באסיפה הכללית של החברה.

לפי לשון המכתב, טוענים הבנקים בפנייה לביתן כי נודע להם שזימן וכינס אסיפה כללית של בעלי המניות "בה נכחת לבדך, ובה קיבלת החלטות חד-צדדיות", וזאת בלא כל מתן הודעה מוקדמת לבנקים, מה שלטענתם מהווה "הפרה יסודית" של הסכם המימון אשר נחתם מולם באוגוסט האחרון.

נזכיר כי מדובר בהסכם מימון עם הפועלים ומזרחי טפחות, במסגרתו ניתנו ליינות ביתן קווי של אשראי של כ-150 מיליון שקל בחודש אוגוסט האחרון. על כן, נטען במכתב, "כל החלטה שנתקבלה מכוח ייפוי-הכוח בנסיבות האמורות, בטלה מעיקרה כאילו באה לעולם".

על כן, הבנקים מזהירים את נחום כי הם "שומרים לעצמם את הזכות לבטל את ייפוי-הכוח" שניתן לביתן מטעמם להצביע באסיפה הכללית של החברה, בהתאם להוראות הסכם הנאמנות, תוך שהם מציינים כי כל אחד מהבנקים יוכל להביא לביטול ייפוי-הכוח שניתן לביתן.

לפי הבנקים, ביתן התחייב במסגרת הסכם המימון להודיע להם על כל אסיפה בכתב, בהתראה של לכל הפחות 14 יום מראש, על כל זימון לאסיפה כללית של יינות ביתן.

כמו כן, מהמכתב עולה כי מאז יוני 2017, 99% ממניות יינות ביתן משועבדות לשני הבנקים במסגרת הסכם נאמנות, אשר במסגרתו ביתן מתחייב להצביע בכל אסיפה בכפוף להתחייבויותיו על-פי מסמכי המימון. על המכתב חתומים עוה"ד דורית לוי טילר וליאור הר צבי. 

נחום ביתן ביקש שלא להתייחס לדברים.