הצוללת | פודקאסט

"עד שהילדים לא יחוסנו - לא נצליח לשלוט בקורונה"

בהיעדר חיסון עבורם, התחלואה בקרב ילדים ובני נוער מטפסת • הפוטנציאל לבידודים ואובדן ימי עבודה של הורים גדל, ומציב סימן שאלה סביב היכולת לחזור לשגרה • פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור, מתארחת בפודקאסט "הצוללת" ומתריעה: "עד שהילדים לא יחוסנו - לא נשלוט בקורונה" • האזינו

תלמידי יסודי לומדים באולם ספורט פתוח בפרגוואי / צילום: Associated Press, Jorge Saenz
תלמידי יסודי לומדים באולם ספורט פתוח בפרגוואי / צילום: Associated Press, Jorge Saenz

עקבו אחרינו בספוטיפיי, אפל פודקאסט , גוגל פודקאסט או באפליקציה האהובה עליכם בהעתקת כתובת ה-RSS 

התחזיות האופטימיות מדברות כי עד הקיץ 80% מהמבוגרים בישראל, כלומר בני 16 ומעלה, יתחסנו כנגד נגיף הקורונה. מדובר במספרים גבוהים הקרובים ליעדים שהציבו במשרד הבריאות. האינסטינקט שלנו לחשוב שכל עוד אנחנו מתקדמים בקצב הזה, אז בהמשך השנה נתחיל לראות את הקורונה דועכת, וכי אפקט העדר המפורסם יחל לתת אותותיו. לנגיף הקורונה כבר לא יהיה לאן ולהתפשט, והקורונה תישאר מאחורינו.

התסריט הזה נכון לעכשיו לא עומד להתמשש, ויש לכך סיבה עיקרית אחת, חוץ מעניין הווריאנטים:  ילדים ובני נוער מתחת לגיל 16 אינם יכולים להתחסן עדיין, מכיוון שהניסויים עבור החיסונים לא כללו ילדים בניסוי. פתיחתה המחודשת של מערכת החינוך עשויה ללא חיסונם של הילדים ובני הנוער עלולה להעניק תנופה נוספת לנגיף.

פרופ' סיגל סדצקי / צילום: איל יצהר
 פרופ' סיגל סדצקי / צילום: איל יצהר

הילה ויסברג מארחת בפודקאסט "הצוללת של גלובס" את גלי וינרב, כתבת הביומד ומדעי החיים, ובודקת עימה כמה הילדים הם האקס פקטור ביכולת של ישראל והעולם כולו להתגבר על הקורונה, כיצד הווירוס והווריאנטים משפיעים על ילדים וכיצד תחלואת ילדים היום עלולה להשפיע על הכלכלה? וה-שאלה כמובן: מתי אם בכלל נקבל את החיים שלנו בחזרה? פרופ' סיגל סדצקי, לשעבר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, מתארחת בפודקאסט "הצוללת" ומתריעה: "עד שהילדים לא יחוסנו - לא נצליח לשלוט בקורונה".