מקדונלד'ס שוקלת מכירת חלק מדינמייק יילד הישראלית

רשת ההמבורגרים רכשה את דינמיק יילד ב-2019 תמורת 300 מיליון דולר • המנכ"ל והמייסד ליעד אגמון מסר כי מכירה פוטנציאלית נידונה כבר מההתחלה, "וכעת זה מרגיש כמו הזמן הנכון לבחון את האופציה"

שלט של מקדונלד'ס / צילום: Reuters, Mike Blake
שלט של מקדונלד'ס / צילום: Reuters, Mike Blake

מקדונלד'ס בוחנת מכירה של חלק מהסטארט-אפ הישראלי דינמיק יילד, אותו רכשה ב-2019 תמורת 300 מיליון דולר - כך מדווח "וול סטריט ג'ורנל".

דינמיק יילד עוזרת לקמעונאים להתאים את ההצעות הדיגיטליות שלהם ללקוחות על בסיס המידע האישי על הקונים. מקדונלד'ס רכשה את החברה כדי לקדם את המכירות בשירות האיסוף (דרייב ת'רו) ובמערכות ההזמנה האלקטרוניות (קיוסקים דיגיטליים) בחנויות. מקדונלד'ס שמרה על החברה בתור ישות עצמאית בתוך הרשת, כך שהיא ממשיכה לעבוד גם עם קמעונאים אחרים.

מייסד ומנכ"ל דינמיק יילד, ליעד אגמון, מסר כי מכירה פוטנציאלית "נידונה מההתחלה, וכעת זה מרגיש כמו הזמן הנכון לבחון את האופציה".

מקדונלד'ס מתכוונת לשמור חלק מתוך דינמיק יילד שמשרת אותה. מקדונלד'ס התקינה את המערכת של דינמיק יילד באלפי דרייב ת'רו ברחבי ארה"ב קנדה ואוסטרליה והיא מציעה ללקוחות פריטים נוספים שיוכלו להוסיף להזמנה. הרשת גם משלבת את המערכת בקיוסקים דיגיטליים באוסטרליה. רשת ההמבורגרים מסרה כי אין לוח זמנים ברור למכירה חלקית, מה שאומר שאין ודאות שעסקה כזו תצא לפועל.

לפי "וול סטריט ג'ורנל", מקדונלד'ס בוחנת מחדש את מבנה הפלטפורמה הטכנולוגית שלה בזמן שיותר לקוחות רוצים להזמין אונליין, דרך אפליקציות או תפריטים מחוץ למסעדה, ולקבל את האוכל ללא מגע בזמן הקורונה.

דינמיק יילד מעסיקה כיום 260 עובדים, לעומת 200 עובדים בזמן ההודעה על הרכישה בתחילת 2019. אגמון מסר עוד כי "הרכישה של דינמיק יילד על ידי מקדונלד'ס הייתה רגע מרגש עבורנו, כיוון שהיא אפשרה לשתי החברות לנצל את היתרונות של מערכת ההתאמה האישית של דינמיק יילד. היום המערכת שלנו לא רק עוזרת להתאים את חווית הלקוחות בשירותי האיסוף והקיוסקים של מקדונלד'ס אלא מסייעת גם למעל 300 מותגים גלובליים נוספים. לדינמיק יילד ומקדונלד'ס יש מערכת יחסים חזקה ואנחנו עובדים יחד כדי למצוא את הדרך קדימה עבור שני העסקים".