הפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו בכל הארץ; דיווחים על אלימות

ההפגנות מותרות ומוחרגות מהגבלות התנועה • גם הפעם המוקד המרכזי של ההפגנות הוא בירושלים, בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור • אירועי האלימות כלפי המפגינים נגד השחיתות נמשכו גם הערב

הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בכיכר דיזנגוף בת"א / צילום: בר לביא
הפגנה נגד ראש הממשלה נתניהו בכיכר דיזנגוף בת"א / צילום: בר לביא

למרות העוצר הלילי, גם הערב (שבת), כמו בכל מוצאי שבת בחודשים האחרונים, מתקיימות הפגנות ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה נתניהו והשחיתות השלטונית, וגם הפעם המוקד המרכזי יהיה בירושלים, בסמוך למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. נדגיש כי ההפגנות מותרות ומוחרגות מהגבלות התנועה.

מפגינים נגד רה"מ באילת / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד רה"מ באילת / צילום: הדגלים השחורים

צעדת מחאה מתקיימת הערב מגשר המיתרים בירושלים לבלפור. במקביל פעילי התנועה לאיכות השלטון יפגינו בקיסריה תחת תחת הסלוגן "הואלאידע". ההפגנה מתקיימת בסמוך לביתו הפרטי של נתניהו ולכבוד פורים תהיה בסימן הפנינג מחאתי בליווי מיצגים ומופעי מחאה מיוחדים.

צעדת מחאה בת"א נגד רה"מ נתניהו בת"א / צילום: הדגלים השחורים
 צעדת מחאה בת"א נגד רה"מ נתניהו בת"א / צילום: הדגלים השחורים

מוקדם יותר יצאו המפגיני לכיכרות לצמתים ולגשרים רבים ברחבי הארץ.

אירועי האלימות כלפי המפגינים נגד השחיתות נמשכו גם הערב: מפגין רוסס בגז פלפל בצומת צמרות בהרצליה. המשטרה עצרה חשוד בן 18 מהרצליה בחשד למעשה. אורי קציר פעיל מחאה סיפר כי "התפתח דין ודברים עם אנשי ביבי שעמדו עם דגלי הליכוד ושלטים של שמאלנים בוגדים ומגפון שבו שרו ללא הפסקה. באיזשהו שלב התחיל דין ודברים חריף שהגיע למכות, הרביצו לאשתי ומישהו מטווח אפס ריסס את העין ואת הפנים שלי וברח".

תנועת הדגלים השחורים דיווחה גם על אירוע בראשון לציון בו צעיר שלף סכין וניתק שלטים. המשטרה הוזעקה למקום והוגשה תלונה.

עוד דיווחו בדגלים השחורים על נסיון דריסת מפגינה עם קורקינט בצומת בקריית אונו. שפרה שמואלי, פעילת מחאה סיפרה כי "נער כבן 16, ליכודניק תומך ביבי, נסע בקורקינט חשמלי במהירות מופרזת על הגשר, תוך שהוא מקלל את כל מי שנקרה בדרכו. הוא כיוון את הקורקינט אליי במהירות מופרזת. מחשש שהוא ידרוס אותי, קפצתי מיד אחורה. הוא צעק לי "ש****ה, תמותי". הפעילה סיפרה כי בעלה תפס את התוקף והמשטרה הוזעקה למקום. אביו של הקטין והקטין התנצלו והתחננו להסיר את התלונה והפעילה הסירה את התלונה.

הדגלים השחורים מסרו בתגובה להסלמה באלימות בצמתים: "ההסלמה בצמתים כנגד מפגינים שלנו היא תוצאה של מדיניות הסתה, שנאה ופילוג שמקדם הנאשם נתניהו. תוצאות מדיניות זו באות לידיי ביטוי בכל פינה בחיי החברה הישראלית ובדיוק כנגד זה אנחנו מפגינים. אנו קוראים לציבור להצטרף למאבק על חיינו וצביון מדינתנו".

מפגינים נגד רה"מ במרכז זיו בחיפה / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד רה"מ במרכז זיו בחיפה / צילום: הדגלים השחורים

אתמול (ו') בשעות הצהריים התקיימה צעדת מחאה ברחובות תל אביב כשהמפגינים מחופשים, נושאים מייצגי ענק של צוללות ונגיפי קורונה. המפגינים מחו נגד השחיתות השלטונית ונגד צו איסור הפרסום שהוצא בנוגע לחקירת זיהום הזפת בים התיכון.

מתנועת אין מצב נמסר: "אנו נמשיך להפגין למול הממשלה הכושלת הזו אשר הפקירה את העם בטיפול הרפואי והכלכלי של הקורונה.אנו נפגין למול הערכים הרעים ונגד כל ההטרדות של משטרת ירושלים ועירית ירושלים כדי להגן על הדמוקרטיה שנבנתה פה בעמל רב".

מפגינים נגד רה"מ ביער חדרה / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים נגד רה"מ ביער חדרה / צילום: הדגלים השחורים

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "מבחינת נתניהו, כל מי שאינו מצביע או שייך למפלגה בראשותו הוא 'תחלואה', לדבריו. אמירה מבישה ומסיתה זו מצטרפת לסדרת הוכחות המסופקות לנו כמעט מדי יום לכך שנאשם בפלילים אינו כשיר לנהל מדינה. כאילו לא די בכך - החל מה-5/4 נתניהו יצטרך להילחם על חפותו במשך שלושה ימים מלאים בשבוע בבית המשפט. מגיע לנו ראש ממשלה במשרה מלאה, לא ראש ממשלה הנאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים".