חברה ישראלית הצליחה לקבל 1.4 מיליון שקל לעידוד תעסוקה שלא כדין

בקיץ האחרון החליטה הממשלה על הקצאת מיליארדי שקלים לטובת עידוד מעסיקים להשיב לעבודה עובדים או לשכור עובדים חדשים לעבודה, שהיה באחריות שירות התעסוקה • מחלקת הבקרה של שירות התעסוקה גילתה את פעולת ההונאה של החברה ודיווחה עליה למשטרה

לשכת שירות התעסוקה / צילום: איל יצהר
לשכת שירות התעסוקה / צילום: איל יצהר

חברה ישראלית הצליחה לקבל 1.4 מיליון שקל לעידוד תעסוקה שלא כדין - כך נמסר הבוקר (א') משירות התעסוקה. מהשירות נמסר כי המקרה הועבר לטיפול משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. 

בקיץ האחרון, ביוזמת משרד האוצר ובמטרה להעלאת שיעורי התעסוקה, החליטה הממשלה על הקצאת מיליארדי שקלים לטובת עידוד מעסיקים להשיב לעבודה עובדים שהוציאו לחל"ת נוכח משבר הקורונה ו/או לשכור עובדים חדשים לעבודה, ועל יישום ההחלטה הופקד שירות התעסוקה.

שירות התעסוקה הקים מוקד ייעודי שהוביל למימושם של 1.6 מיליארד שקל ששולמו כמענקים ל-57,415 מעסיקים על 434,474 עובדים, מהם שהושבו מחל"ת ומהם עובדים חדשים שנשכרו לעבודה על-ידי המעסיקים.

בעבודתה, זיהתה בשבוע החולף מחלקת הבקרה של שירות התעסוקה פעולת הונאה במסגרתה הצליחה חברה ישראלית לקבל שלא כדין 1.4 מיליון שקל עבור עובדים שכביכול הושבו לעבודה מחל"ת או עבור כאלה שנשכרו כעובדים חדשים. מרגע שזוהתה התרמית, עירב שירות התעסוקה את משטרת ישראל ואת פרקליטות המדינה המטפלות כעת בסוגיה.

נוכח קיום החקירה, הפרטים על הפרשה, לרבות שם החברה ונסיבות ההונאה, לא יפורסמו כעת. 

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "חקירת המקרה מתנהלת במשטרה בימים אלה, ומטבע הדברים לא נוכל לפרט אודותיה בשלב זה. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות במטרה להגיע לחקר האמת".