האם ישראל תהיה מעצמת בשר וחלב מתורבת או שתפספס את הרכבת?

המפגש האחרון של סדרת הלייבים תוכנית עבודה יעסוק בחדשנות בתחום המזון ובשאלה האם ישראל בדרך להפוך למעצמת בשר וחלב מתורבת או שתפספס את הרכבת?

המפגש הרביעי של תוכנית עבודה עסק בשיקולים הבריאותיים החדשים שנכנסים לצלחת של כולנו. אם בעבר צרכני מזון התעניינו בעיקר בטעם ומחיר ויצרני מזון התמקדו בשורת הרווח, בשנים האחרונות נכנסים לצלחת שלנו עוד ועוד שיקולים: בריאות, נראות, מוצרים נקיים, ומוצרי מזון מותאמים לאוכלוסיות ייעודיות.

על הנושאים האלה וגם על הקורונה והשפעות רפורמת סימון  ישוחחו: שי כהן, CINO מנהל יחידת החדשנות הקונצרנית, תנובה; נגה סלע-שלו, סמנכ"ל פיתוח עסקי חממת הפודטק Fresh Start; אניה אלדן, סמנכ"ל זירת הזנק ברשות החדשנות; ניר גולדשטיין מנכ"ל GFI; תומר אייזן מנכ"ל חברת ביומילק ואידו סביר מנכ"ל חברת ביומילק. מנחה את המפגש שני אשכנזי, כתבת הקיימות והסביבה של גלובס.

.

המפגש השלישי של תוכנית עבודה עסק בשאלת האימפקט של פעילות אחריות תאגידית, וכיצד זו מורגשת בשטח. במפגש מהשתתפו:  נטע בן מנחם, מנהלת האחריות התאגידית של תנובה ; דליה כהן, מנהלת תכניות חינוכיות לגיל רך בחברה למתנ"סים ומומו מהדב, מנכ"ל מעלה. את המפגש הנחתה הילה ויסברג, גלובס. 

המפגש עסק בשאלת האימפקט של אחריות תאגידית, בבחירה של תנובה ללוות פרויקט כשותף מהותי מהגייתו ובמהלכו ובסוגיות נוספות המעסיקות את העוסקים בתחום האחריות התאגידית בישראל. 

המפגש השני של תוכנית עבודה עסק בהכשרות מקצועיות ותפקידתן בקידום קריירה ובמוביליות חברתית. השתתפו בו ריקי בקפיין מנהלת פיתוח הדרכה גיוס ופיתוח ארגוני בחברת תנובה; יפעת זמיר סמנכ"ל אסטרטגיה בפורום הכלכלי חברתי של נשיאות המגזר העסקי; מוטי אלישע, הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים וטלי ניר מנכ"לית ארגון 121. את המפגש הנחתה דפנה ברמלי גולן כתבת ופרשנית עבודה בגלובס.

במפגש הראשון עסקנו בגיוון תעסוקתי שהפך בשנים האחרונות לאחד הנושאים המדוברים בשוק העבודה, ולא רק מסיבות אתיות וחברתיות - מחקרים שנעשו בעולם מספקים גם תמריץ כלכלי: חברות מגוונות יותר מצליחות יותר.

עסקנו באבחנה בין ניהול עומק המתייחס לגיון ולמדיניות השמה מגוונת, בשוני בהטמעת גיוון בסקטורים שונים - תעשייה, הייטק, סטארט-אפים ותחומים נוספים. בדקנו איך השפיעה הקורונה על אתגרי הגיוון - ושמענו טיפים כיצד לעשות זאת נכון.

במפגש השתתפו גבי ויצמן, סמנכ"ל משאבי אנוש - תנובה; נוא ג׳השאן בטשון, מנכ"לית ארגון קו אימקפט; ד"ר גלית דשא, יועצת ארגונית ומתמחה בגיוון תעסוקתי; ליאת שחר, סמנכ"ל אנשים בסטארט-אפ מינוט מדיה; ופאדי אל-עוברה, מנהל שותף בחברת טאלנט-טים המתמחה בהשמת מועמדים מהחברה ערבית. את המפגש הנחתה שירי דובר מגלובס.

מפגשי "תוכנית עבודה" נערכים בחסות ובשיתוף חברת תנובה.