הקלה ברגולציה על יבוא מוצרים אלחוטיים לישראל

שר התקשורת בני גנץ חתם הבוקר על תקנות חדשות שיפטרו מוצרים רבים מהצורך לקבל את אישור המשרד, במהלך שיעודד את היבוא ואת התחרות בשוק המוצרים האלחוטיים

שר התקשורת בני גנץ חתם הבוקר (א') על תקנות הטלגרף האלחוטי המעניקות פטור מרישוי. התקנות החדשות מצמצמות באופן משמעותי את משפחות המוצרים שדורשות אישור ממשרד התקשורת לשם יבואן המסחרי לישראל.

לדברי משרד התקשורת, מדובר בעדכון משמעותי ברגולציה, שיעודד את התחרות בשוק המוצרים האלחוטיים, מוצרי תקשורת וציוד "בית חכם", בכך שיבוא מסחרי של ציוד כאמור יהיה פטור מרישוי למשפחות מוצרים רבות, כמו ציוד היקפי למחשבים כמו צגים, מחשבים ניידים, טאבלטים, קוראי ספרים אלקטרוניים, שואבי אבק ועוד.

המהלך צפוי לצמצם את חסמי הכניסה לשוק שהקשו עד היום על יבואנים מקבילים, ולהוריד את המחירים לצרכן. רבים ממוצרים אלה היו בפטור ליבוא אישי בלבד עד עתה, וכעת עם הקלת הרגולציה על יבוא מסחרי, צפוי שינוי לטובת הצרכן בשוק מוצרים אלה.

גנץ מסר: "התקנות החדשות הן חלק מרכזי מפעילות המשרד בשנה החולפת, שיביאו להוזלת עלויות השירותים ומוצרים אלחוטיים בתחום התקשורת בישראל, ולקידום כניסתן של הטכנולוגיות המתקדמות והחדישות ביותר לשימוש בישראל, במטרה להציב את ישראל בחזית הקדמה עם המדינות המפותחות בעולם. הרפורמה בתקנות מקלה את הנטל הרגולטורי ומבטלת את הרגולציה על יבוא אישי ומסחרי של משפחות מוצרים אלחוטיים שונים, ותאיץ את ההתקדמות הטכנולוגית בתחומי ה-IoT ובכלל באופן משמעותי".