מיטב דש מגדיל אחיזתו בסוכנויות ביטוח: רוכש את החזקות שותפיו בסלע ב-12.2 מיליון שקל

בית ההשקעות חתם על הסכם לרכישת 40% ממניות סלע סוכנות לביטוח, כך שההחזקה הכוללת שלו תעמוד על 100% • סכום הרכישה משקף לסוכנות שווי של כ-30.5 מיליון שקל • במיטב דש ציינו כי המנכ"לים המשותפים של סלע ימשיכו בתפקידם

אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: ישראל הדרי
אילן רביב, מנכ"ל מיטב דש / צילום: ישראל הדרי

בית ההשקעות מיטב דש, שבניהול אילן רביב ובשליטת אבנר סטפק ואלי ברקת, ממשיך לעבות את פעילותו והפעם מדובר בזרוע סוכנויות הביטוח שבבעלותו. בסוף השבוע החולף חתם בית ההשקעות על הסכם לרכישת 40% ממניות סלע סוכנות לביטוח, כך שההחזקה הכוללת של בית ההשקעות בסוכנות תעמוד על 100%.

את המניות ירכוש מיטב דש מהמנכ"לים המשותפים של סלע, חיליק בן ארי ועזרא היימן בתמורה לסך של כ-12.2 מיליון שקל. סכום זה משקף לסוכנות שווי של כ-30.5 מיליון שקל. במיטב דש ציינו כי המנכ"לים המשותפים של סלע ימשיכו בתפקידם למשך חמש שנים לפחות.

מיטב דש הוא גוף שגדל באופן היסטורי באמצעות רכישות ומיזוגים, ולא רק אורגנית. כך, למשל, לפני ימים אחדים הודיע מיטב דש על רכישת פעילות ניהול הגמל והפנסיה של הלמן אלדובי מידי הפניקס, בתמורה ל-45 מיליון שקל. כמו כן, לאחרונה רכשה חברת האשראי החוץ בנקאי פנינסולה, שבשליטת בית ההשקעות, את תיק האשראי ליהלומנים של בנק אגוד.

נכון לסוף 2019 החזיק בית ההשקעות מיטב דש ב-60% ממניות סוכנות סלע, ב-88% ממיטב דש סוכנות לביטוח (שיתרת מניותיה בידי רונן טוב, יו"ר חברת הגמל והפנסיה של מיטב דש), ב-88% מסוכנות רימונים, 51% מסוכנות פלס, 51% מסוכנות רימונים צפון ו-59.3% ממניות נוקס שיווק השקעות וסוכנות לביטוח פנסיוני. בנוסף, לבית ההשקעות בעלות מלאה בשלוש סוכנויות ביטוח - קריב, י.ק.ב ומיטב דש סוכנות לביטוח פנסיוני.

סלע הוקמה ב-2011 והיא מנוהלת על ידי חיליק בן ארי ועזרא היימן. בתחילה מיטב דש החזיק ב-51% ממניות הסוכנות, כאשר הומר חלק מהחוב של הסוכנות למיטב דש למניות הסוכנות, כך שחלקה של מיטב דש גדל ל-60%.

לאחרונה הייתה עוד עסקה גדולה בתחום סוכנויות הביטוח, כשכלל ביטוח חתמה על הסכם לרכישת סוכנות ניהול ההסדרים הפנסיוניים דוידוף מידי פסגות שבבעלות קרן אייפקס.

כלל ביטוח שילמה כ-68.5 מיליון שקל עבור הסוכנות, כאשר פסגות ואייפקס במהלכים למכירת סוכנות ביטוח חשובה אחרת, פרופיט, שלגביה מתנהלים מגעים עם מייסדיה ומנהליה אסף בנאי ושלומי אלברג.