נתניהו וגנץ אישרו: עשרות אלפי פועלים פלסטינים יקבלו חיסון של מודרנה

מדובר ב-100 אלף חיסונים בשלב הראשון המיועדים ל-50 אלף פועלים, ואם המבצע יצליח, יתקבלו עוד חיסונים • עדיין לא הוחלט אם קבלת החיסון תהיה תנאי להמשך העבודה בישראל

חיסון נגד קורונה / צילום: רפי קוץ
חיסון נגד קורונה / צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ אישרו את בקשת הרשות הפלסטינית לחסן את הפועלים הפלסטינים בעלי אישור הכניסה לישראל ולהתנחלויות ביהודה ושומרון. מבצע החיסונים יחל בימים הקרובים.

הפנייה הגיעה הן מקבלנים המעסיקים את הפועלים והן מבכירי משרד הבריאות הפלסטיני במפגש לפני שבועיים עם הדרג המקצועי של משרד הבריאות ברמאללה.

מדובר ב-100 אלף חיסונים בשלב הראשון המיועדים ל-50 אלף פועלים, ואם המבצע יצליח, יתקבלו עוד חיסונים. בסך-הכול יש כ-120 אלף פועלים בעלי אישורים. עדיין לא הוחלט אם קבלת החיסונים תהיה תנאי להמשך העבודה בישראל.

בהודעת מתאם הפעולות בשטחים נאמר כי כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה ובהתאם להמלצת מתאם פעולות הממשלה בשטחים והדרג המקצועי במשרד הבריאות, אישר היום (א) הדרג המדיני לקיים מבצע חיסונים לעובדים פלסטינים המחזיקים ברישיון תעסוקה בישראל ובהתיישבות, זאת במטרה לשמור על בריאות הציבור ועל תפקוד המשק.

את מבצע החיסונים יובילו מתפ"ש, פיקוד המרכז, משרד הבריאות ורשות המעברים. המצבע יחל בימים הקרובים ויכלול הקמת מתחמי חיסון ייעודיים במספר מעברים ביהודה ושומרון לחיסון הפועלים בישראל, וכן מתחמים נוספים לחיסון הפועלים בהתיישבות אשר יוקמו באזורי תעשייה ברחבי יהודה ושומרון. במתחמים אלה יחוסנו הפועלים על-ידי צוותי רפואה ישראלים בחיסוני מודרנה, אשר הוקצו על-ידי הדרג המדיני.

המתווה המלא יפורסם בימים הקרובים.

בד-בבד קיבלה ישראל פניות מגורמים בינלאומיים לשלוח עוד חיסונים לצוותים הרפואיים בשטחים, על רקע גל התחלואה הגובר שם והתפוסה הקרובה למלאה בבתי החולים הגדולים בערי הגדה. גם בכך תומכים הדרגים המקצועיים, ובימים הקרובים אמורה להתקבל החלטה בנושא. 

מהתאחדות הקבלנים בוני הארץ נמסר: "אנו מברכים על ההחלטה על החיסון שהתקבלה לאחר עבודת מטה שלנו בת מעל חודש. פרויקט החיסון יבוצע בשיתוף איתנו כדי להבטיח השתתפות בו את כלל הקבלנים בישראל".

אוסמה נג׳אר, מנהל המעבדות ובנק הדם במשרד הבריאות הפלסטיני, אמר בראיון ל- i24NEWS כי משלוח חיסונים מישראל צפוי להתקבל היום או מחר. "עודכנו שנקבל החיסונים של חברת מודרנה, אני חושב שהיום, כדי לחסן את העובדים שמגיעים מדי יום לישראל. אני חושב שאנחנו נקבל את החיסונים היום או מחר כדי להתחיל לחסן את העובדים שעובדים בתוך ישראל. אני מקווה שנקבל את המשלוח הזה מישראל, מפני שהם הודיעו לנו שכך יעשו, במטרה לחסן את כל העובדים שנכנסים מידי יום לישראל".

מתנועת "לוחמים לשלום" נמסר: "עם כל הכבוד ל-100 אלף חיסונים לפועלים פלסטינים, תחת אחריותה של מדינת ישראל חיים כ-4.5 מיליון פלסטינים אשר תלויים בה וביניהם אוכלוסיות בסיכון. ביקשנו מנשיא ארה"ב ג'ו ביידן להקצות סכום מכספי הסיוע האמריקאי לטובת חיסונים לאוכלוסייה הפלסטינית בשטחי הגדה המערבית ורצועת עזה".